• weddinggirl08

När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?

Min sambo är typiskt norrländsk... Inte så väldigt känslosam kan man säga! Romantik är till för enstaka tillfällen... Men han är ju go ändå

Igår flög han på mig och bedyrade sin kärlek till mig o barnen och hur glad han är att vi ska gifta oss! Sånt värmer ända in i själ och hjärta! Man glömmer bort att bekräfta varann ibland. Jag lever i veckor på detta

När och vad gjorde din partner senast för att få ditt hjärta att ta ett skutt?

• Svar på tråden När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?
  • Stardusty

Förra måndagen när jag fick veta att jag klarat min sista tenta och tagit examen... När jag kom hem hade han köpt tio röda rosor och ställt i vår allra finaste vas, min favoritblomma och favoritvas, på bordet. Sen hade han köpt ett presenkort på en klädesaffär och en liten chokladpralin och skrivit ett gulligt kort.

• Skottdagen2008

Det liknar mer min man, lite sådär lagom tycker jag

Stardusty skrev 2008-05-05 14:11:01 följande:
    Förra måndagen när jag fick veta att jag klarat min sista tenta och tagit examen... När jag kom hem hade han köpt tio röda rosor och ställt i vår allra finaste vas, min favoritblomma och favoritvas, på bordet. Sen hade han köpt ett presenkort på en klädesaffär och en liten chokladpralin och skrivit ett gulligt kort.
  • 20080802

Oj.. hm.. absolut inte meningen att trampa på någons tår eller kritisera dem som svarade på TS raka fråga. Det jag menar är att det i denna tråd som i de flesta andra inte är ett "statistiskt urval" som svarar och summan av inläggen är aldrig en bild av hur det är "i allmänhet" utan bara hur det är för just exakt de personer som svarat. Det är egentligen en självklarhet men det är så lätt att lura sig själv vet jag av erfarenhet och det här känns som ett känsligare ämne än slöjor eller placeringskort och blir därför viktigare. Inbillar mig att det är naturligt att man hellre svarar på TS fråga om man har en man hemma som faktiskt gör en "yr av kärlek" ganska ofta och gärna på lit eextra romantiska sätt för sånt känns det roligt att få berätta om för andra. Om man istället går och önskar att ens karl var lite gulligare lite oftare och kanske faktiskt talade om för en då och då hur fin man är, så är det kanske inte lika lockande (eller relevant) att berätta om i den här tråden.

Är du med??

SweetSun skrev 2008-05-05 14:05:11 följande:
    skev bild? utav vadå? Alla är ju olika och alla visar sin kärlek på olika vis..
  • Stardusty

Ja men eller hur Är också lite allergisk mot för mkt gulle-gull om du förstår vad jag menar

Skottdagen2008 skrev 2008-05-05 14:13:46 följande:
  • 20080802

Oj, och jag som tyckte att både rosor och presentkort och pralin och gulligt kort var mer gullegull än jag räknar med!!

Skottdagen2008 skrev 2008-05-05 14:13:46 följande:
  • Humlan66

Det brukar ju vara så att killen är mera romantikst i början på förhållandet och sen dalar det, men så ibland så gör han nått sånt där underbart så det bara bubblar i en av lycka.. inte sant ??

• Skottdagen2008

Ja, jag vet inte varför, men jag får lite "fjollvarning" av alldeles för känslosamma killar. Jag gillar att vara den som är mest romantisk även fast jag inte är det så mycket, men jag kan .

Jag uppskattar mer när min man som du skrev köper blommor för att fira mig på något sätt, eller som han gör köper en trisslott varje månad eller helt enkelt ställer upp när jag vill ha egentid från sonen och honom eller bara finns där för mig, men en massa "jag älskar dig"-ord blir tomma i min öron om det sägs för mycket. Jag säger det nog alldeles för sällan själv, men som jag skrev hellre handling än ord.

Stardusty skrev 2008-05-05 14:17:12 följande:
    Ja men eller hur Är också lite allergisk mot för mkt gulle-gull om du förstår vad jag menar
  • Stardusty

Njae, tycker det var alldeles lagom för att ha klarat en tenta som jag gjort 4 ggr och haft släpande i 4 år... Och han vet hur jobbigt jag haft med den också.... Dock inget jag räknar med till vardags. Då kan en bukett blommor nån gång vara trevligt eller att sambon städat i ordning hemma

20080802 skrev 2008-05-05 14:18:47 följande:
    Oj, och jag som tyckte att både rosor och presentkort och pralin och gulligt kort var mer gullegull än jag räknar med!!
  • Stardusty

20080802 - en fråga, vad har statistik med detta att göra? TS ville nog bara höra vad folks m2b gör, inte göra en sifo-mätning

Svar på tråden När gjorde din partner dig yr av kärlek sist?