• MissieA

SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!

.. alltså är inte meningen med BT att i ska vara glada för varandras skull och hjälpa varandra?? Varför är en del här inne så nedlåtande och elaka mot varandra, herregud alla är vi olika och det är bara att acceptera!!!

Om någon frågar hur dem ska skriva att bröllopsfesten är barnfri så hjälp denna person med detta istället för att vara elak och komma med dumma kommentarer om varför dem borde bjuda med barn. Om någon frågar var det finns att köpa pappersdukar så hjälp denna person med denns fråga istället för att komma med kommentarer som " ussh hur kan ni ha pappersdukar på ett bröllop".. Hoppas att ni förstår mig rätt.

Jag är så för diskussioner men snälla alla TS är inte för diskussioner utan bara för enkla och snälla svar så om ni vill diskutera något starta en egen tråd var ni kan vara elaka!!

BRUDAR/BRUDGUMMAR!!! Kan inte vi försöka vara SNÄLLA mot varandra och RESPEKTERA varandras VAL även om vi är OLIKA och tycker om OLIKA saker???

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!
  • Lady o Lufsen

Jag undrar bara av ren och medfödd nyfikenhet...varför har du valt picto-bilden för "bröllop" till ditt nick?

Jag arbetar med personer vars begåvningshandikapp behöver PICTO-bilder- bilder, symboler som talar om vad som förväntas av dom eller väntar dom och picto-bilden för bröllop kan se ut som den du använder som nick...bilderna kan variera i utseende beroende på vilket språk dom skrivs ut på...bara av ren o skär nyfikenhet!

MissieA skrev 2008-04-29 23:07:09 följande:
    Måste tillägga med att när något missuppfattas så brukar man ju oftast be om ursäkt vilket jag tycker att man ska kunna göra som en vuxen människa om man gör/säger fel, jag har själv missuppfattats när jag har skrivit något men då förklarar jag mig och ber om ursäkt till personen så alla kan vi göra fel.
  • MissieA

Lady o Lufsen skrev 2008-04-29 23:14:27 följande:

Men det jag känner i allt fler trådar är: ÄR DU ENS INTRESSERAD AV ATT LÄSA ALLA TIPS, RÅD, HJÄLPANDE ORD???Jag har vid allt för många tillfällen lämnat kommentarer som det inte finns ett endaste litet tecken på att någon ens har sett?????
    Oj håller så med dig, känns som att man skriver men att ingen läser ens svar och det man försöker hjälpa med.

Vad det gäller bilden, hade jag ingen aning om att just den används som picto-bild, utan jag tycker den är så fin och representerar alla brudpar oavsett hur man ser ut och hur man ska gifta sig, känns bara som en bra bild för mig
  • bridesilly

Väl talat TS.
    Jag kan bara tala för mig själv och jag försöker hjälpa till där jag kan, för att jag själv tycker det är så roligt när man får positiv respons på sina egna trådar och en massa hjälp.
    BT är en fantastisk inspirationskälla när man behöver

• Juni2009
    Vidalila skrev 2008-04-29 20:40:36 följande:
    Är det så där??
    lite OT men...

Jaa, på FL kan man få en massor okända mammor som lägger i när det gäller tex amning och hur du ska lära din barn osv osv.

Ofaste kan man få "elaka" mammor på sig om man undrar tex hur ska jag sluta amma min 1 mån bebis för att jag trivs inte det...
    då får du träffa halvtrevlig mammor som undrar varför du inte trivs osv och tycker du ska vänta lite med att slut för bebis är 1 mån då hinner du inte med rutin osv...

Så det är därför jag finns på BT ofta för här finns folk som verklig hjälpa till.
  • Lady o Lufsen

Det ÄR en jättebra bild!!!
    Tack för svaret!

MissieA skrev 2008-04-29 23:32:48 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2008-04-29 23:14:27 följande:
    Oj håller så med dig, känns som att man skriver men att ingen läser ens svar och det man försöker hjälpa med. Vad det gäller bilden, hade jag ingen aning om att just den används som picto-bild, utan jag tycker den är så fin och representerar alla brudpar oavsett hur man ser ut och hur man ska gifta sig, känns bara som en bra bild för mig
  • Vidalila

Så där lägger sig folk i hur man ska uppfostra och amma sina barn? Amen herregud?! Då har man för mycket fritid!!! Dessa sidor är jättebra ur informationssynpunkt och för att prata med någon i samma situation och få råd. Jag förstår bara inte varför man tar sig rätt att kritisera människor. Varje gång jag skrivit det till folk, får jag svaret att "detta är ett diksussionsforum" >Då tänker jag: nej, det är ett informationsforum, där det isåfall är TS som bjuder in till diskussion. Kritik är inget man ger till folk som inte bett om det.

Funktionen med denna sidan och FL är väl tips, råd och utbyte av erfarenheter? inte kritik?

Juni2009 skrev 2008-04-30 07:43:01 följande:
    lite OT men...Jaa, på FL kan man få en massor okända mammor som lägger i när det gäller tex amning och hur du ska lära din barn osv osv.Ofaste kan man få "elaka" mammor på sig om man undrar tex hur ska jag sluta amma min 1 mån bebis för att jag trivs inte det... då får du träffa halvtrevlig mammor som undrar varför du inte trivs osv och tycker du ska vänta lite med att slut för bebis är 1 mån då hinner du inte med rutin osv...Så det är därför jag finns på BT ofta för här finns folk som verklig hjälpa till.
  • MissieA
    Vidalila skrev 2008-04-30 09:32:48 följande:
    Jag förstår bara inte varför man tar sig rätt att kritisera människor. Varje gång jag skrivit det till folk, får jag svaret att "detta är ett diksussionsforum" >Då tänker jag: nej, det är ett informationsforum, där det isåfall är TS som bjuder in till diskussion. Kritik är inget man ger till folk som inte bett om det.Funktionen med denna sidan och FL är väl tips, råd och utbyte av erfarenheter? inte kritik?
    Det är precis det jag menar!! Alla är inte öppna för kritik utan vill bara ha tips, för vi är ju olika som tur är och jag vill verkligen inte att alla människor på jorden ska vara likadana för vad är då speciellt med varje person om vi hade varit lika??

Jag vill bara att man ska respektera andra som eventuellt tänker/reagerar annorlunda, och att vi finns där för varandra även om vi inte är likadana. nu är det tur att dem flesta på BT är supertrevliga annars hade jag inte varit medlem här
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag instämmer med er andra.

Jag kan bara gå till mig själv och säga att jag har nog missbedömt vissa inlägg pga den sinnes stämningen jag varit. ( det är rätt så konstigt egentligne för är du irriterad över något annat och du läser ett inlägg så kan du omedvetet läsa inlägget som irriterat o tvärtom). När jag sedan läser inlägget igen så ändras det

vissa disskussioner är väääldigt livliga. Och ibland så har jag undrat om det verkligen är värt att förklara mig varför jag vill det ena eller det andra.
    Men tack vare alla underbara hjälpsamma människor här inne så kan jag inte slita mig. Ni är verkligen guld värda allihopa.
    Det finaste jag sett här var alla människorna här inne som ställde upp för vinnaren. DET gjorde mig alldeles VARM inombords. För trots ett hårt samhälle (återspeglas här ibland) så visade många att vi är inte några bridezillas som BARA ser till oss själva utan snarare ett go o glatt gäng som ställer upp för varandra för att vi alla ska kunna få en minnesvärd dag.

• Zozo

Sen kan man ju tänka pa att detta är ett ÖPPET forum, precissom familjeliv.. Gar man da ut i en trad och säger tex; "jag vill bli överlämnad av pappa. Vad tycker ni?" Fôr att dra ett hett exempel.. ja da far man väl vara beredd pa att alla inte tycker lika dant. Att ha en annorlunda asikt är INTE ett pahopp. Jag tycker det skriks om pahopp i varannan mening hos vissa, när det inte alls är nagot pahopp.
    Missförsta mig inte, personliga pahopp och andra otrevligheter ska klart motarbetas.
    Men poängen med sana här forum är att det FINNS sa manga olika asikter. Bara för att det diskuteras är det inte nödvändigtvis slagsmal det handlar om..

• Kärlek ger näring åt själen

Zozo instämmer med dig. Det finns många som tar det så. Fast jag kan nog vara den som i "stridens hetta" (som egentligen handlar om att jag blir så engagerad) är att jag skriver ganska hårt. Menar dock inget illa med det.

• Zozo

Blir man sedan "trött" pa viss medlemmar/tradar sa är det ju bara som med trista tv-program - zappa! Personligen far jag inget alls ut av tradar som "vi är fantastiska" "Traden där alla ska vara snâlla mot varandra" som innebär att alla bara haller med om allt hela tiden.. Därför undviker jag de tradarna. Svarare är det inte.

• MissieA
    Zozo skrev 2008-04-30 17:30:25 följande:
    Sen kan man ju tänka pa att detta är ett ÖPPET forum, precissom familjeliv.. Gar man da ut i en trad och säger tex; "jag vill bli överlämnad av pappa. Vad tycker ni?" Fôr att dra ett hett exempel.. ja da far man väl vara beredd pa att alla inte tycker lika dant. Att ha en annorlunda asikt är INTE ett pahopp. Jag tycker det skriks om pahopp i varannan mening hos vissa, när det inte alls är nagot pahopp. Missförsta mig inte, personliga pahopp och andra otrevligheter ska klart motarbetas. Men poängen med sana här forum är att det FINNS sa manga olika asikter. Bara för att det diskuteras är det inte nödvändigtvis slagsmal det handlar om..
    FÖrstår vad du menar och det är det jag menar man ska så klart diskutera, men det är en sak att diskutera ett ämne och annan sak att säga till en person " din idiot hur kan du låta en man äga dig på detta sätt". Jag älskar diskussioner och är för dem, det jag menar i denna tråd är just personliga påhopp.
  • MissieA
    Zozo skrev 2008-04-30 17:42:34 följande:
    Blir man sedan "trött" pa viss medlemmar/tradar sa är det ju bara som med trista tv-program - zappa! Personligen far jag inget alls ut av tradar som "vi är fantastiska" "Traden där alla ska vara snâlla mot varandra" som innebär att alla bara haller med om allt hela tiden.. Därför undviker jag de tradarna. Svarare är det inte.
    Ja meen då fortsättar alla elaka kommentarer om man inte gör något åt det eller?? Om jag låter någon kalla mig "idiot, koss, galning" så kommer det bara fortsätta om jag inte säger ifrån. Jag har uppfattat BT som en plats var man kan diskutera saker och hjälpa varandra utan att man ska behöva bli kallad fula saker och sedan lämna sin egna tråd.
  • bridesilly

Det där med att inte få ett tack när man har försökt hjälpa till med nåt har jag funderat över. Många som inte låtsas om att man svarat. Likadant om man ställer en fråga själv nån gång, kan bli helt tyst tills tråden fortsätter utan att man fått nån respons!

• Zozo

MissieA.. Ar det nagon som kallar en idiot sa lär de inte lägga av för att an säger ifran; det förlänger bara diskussionen.. och sa fortsätter pajkastningen. Men vad jag menar är naturligtvis inte att det SKA vara en massa pahopp eler skällsord, bara att ger man sig ut pa ett offentligt forum far man vara beredd pa att alla inte tycker likadant.

• MissieA
    Zozo skrev 2008-05-02 08:56:22 följande:
    MissieA.. Ar det nagon som kallar en idiot sa lär de inte lägga av för att an säger ifran; det förlänger bara diskussionen.. och sa fortsätter pajkastningen. Men vad jag menar är naturligtvis inte att det SKA vara en massa pahopp eler skällsord, bara att ger man sig ut pa ett offentligt forum far man vara beredd pa att alla inte tycker likadant.
    Klart alla inte kan tycka likadant SÅ är det inte bara på Internet utan i verkligeheten med, och det ska man bara acceptera och respektera.
Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!