• MissieA

SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!

.. alltså är inte meningen med BT att i ska vara glada för varandras skull och hjälpa varandra?? Varför är en del här inne så nedlåtande och elaka mot varandra, herregud alla är vi olika och det är bara att acceptera!!!

Om någon frågar hur dem ska skriva att bröllopsfesten är barnfri så hjälp denna person med detta istället för att vara elak och komma med dumma kommentarer om varför dem borde bjuda med barn. Om någon frågar var det finns att köpa pappersdukar så hjälp denna person med denns fråga istället för att komma med kommentarer som " ussh hur kan ni ha pappersdukar på ett bröllop".. Hoppas att ni förstår mig rätt.

Jag är så för diskussioner men snälla alla TS är inte för diskussioner utan bara för enkla och snälla svar så om ni vill diskutera något starta en egen tråd var ni kan vara elaka!!

BRUDAR/BRUDGUMMAR!!! Kan inte vi försöka vara SNÄLLA mot varandra och RESPEKTERA varandras VAL även om vi är OLIKA och tycker om OLIKA saker???

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!
  • Duchess

Chockerande nog är präster också människor, och kan ha mer eller mindre lyckade sätt att uttrycka sig...

Diamonds are a girls best friend skrev 2008-04-29 20:45:16 följande:

Blir chockad när jag läser vad du berättar, ska den människan jobba som präst...hm..präster ska väl kunna det här med bemötande, tur att hon inte är kvar här. Tråkigt hur en del kan ta bort allt det roliga med en enda kommentar.
  • Vidalila

Ja eller hur! Mitt svar var något i stil med att det är pga såna som hon som jag tappat tron på och gått ur svenska kyrkan...Minst lika syrligt egentligen men, men. :)
    Diamonds are a girls best friend skrev 2008-04-29 20:45:16 följande:

Blir chockad när jag läser vad du berättar, ska den människan jobba som präst...hm..präster ska väl kunna det här med bemötande, tur att hon inte är kvar här. Tråkigt hur en del kan ta bort allt det roliga med en enda kommentar.
  • Neri05

Vadå?e det jag som inte fattar?Jag har fått massor m hjälp av olika brudar här inne,som jag såå tacksamt tar emot :)Vi är väl inte här för att kritisera andras bröllop utan hjälpa varann att skapa det perfekta bröllopet?Jag har nog missat dom spydiga/elaka sidorna?Men det e nog mkt nerver nu för oss som gifter oss snart,min sambo märker det på mig :S så skulle ni uppfatta mig elak o spydig så e det inte alls meningen för jag är inte sån!

• Kärleksvindar

Fint skrivet, men jag har verkligen fått hjälp med allting jag frågat om och det på ett fint sätt..mycket tragiskt om det e så som du säger..

• Diamonds are a girls best friend

Ja det är ju så. Tråkigt bara att det blir så.

Duchess skrev 2008-04-29 20:46:27 följande:
    Chockerande nog är präster också människor, och kan ha mer eller mindre lyckade sätt att uttrycka sig...Diamonds are a girls best friend skrev 2008-04-29 20:45:16 följande:
    [/citat]

Neri05: Självklart finns det 1000tals underbar brudar som hjälper till och är helt underbara och ger en all hjälp man kan men i otaliga trådar hittar man dessa syrliga kommentarer med lite väderingar som lätt kan såra den som bara frågar en fråga. Men majoriten är ju vänliga.
    Neri05 skrev 2008-04-29 20:47:26 följande:
    [citat]
    Vadå?e det jag som inte fattar?Jag har fått massor m hjälp av olika brudar här inne,som jag såå tacksamt tar emot :)Vi är väl inte här för att kritisera andras bröllop utan hjälpa varann att skapa det perfekta bröllopet?Jag har nog missat dom spydiga/elaka sidorna?Men det e nog mkt nerver nu för oss som gifter oss snart,min sambo märker det på mig :S så skulle ni uppfatta mig elak o spydig så e det inte alls meningen för jag är inte sån!
  • FruRålin080808

Bra påpekatMissieA.Tråkigt om en del bemöter andra illa=( Hoppas att vi kan fortsätta i en positiv anda!Kram

• Duchess

Visst finns det medlemmar här som kanske inte alltid är så bra på att uttrycka sig diplomatiskt. Jag vill inte på något vis försvara personliga påhopp och annat sådant.

Men det finns också medlemmar som gärna tolkar allt till det värsta, och medlemmar som tar illa vid så fort någon har en annan åsikt.

Så jag tror att det finns (minst) två sidor av saken.

Neri05: Självklart finns det 1000tals underbar brudar som hjälper till och är helt underbara och ger en all hjälp man kan men i otaliga trådar hittar man dessa syrliga kommentarer med lite väderingar som lätt kan såra den som bara frågar en fråga. Men majoriten är ju vänliga.

Hamnade i citat ruta...så tokigt det kan bli

Duchess skrev 2008-04-29 20:55:25 följande:
    Visst finns det medlemmar här som kanske inte alltid är så bra på att uttrycka sig diplomatiskt. Jag vill inte på något vis försvara personliga påhopp och annat sådant. Men det finns också medlemmar som gärna tolkar allt till det värsta, och medlemmar som tar illa vid så fort någon har en annan åsikt. Så jag tror att det finns (minst) två sidor av saken.
    Det svåra med en text är att man inte hör tonläge så att säga så kan lätt bli fel, men då kan man dra till med en smileys för att verkligen visa att man är glad eller så
Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!