• MissieA

SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!

.. alltså är inte meningen med BT att i ska vara glada för varandras skull och hjälpa varandra?? Varför är en del här inne så nedlåtande och elaka mot varandra, herregud alla är vi olika och det är bara att acceptera!!!

Om någon frågar hur dem ska skriva att bröllopsfesten är barnfri så hjälp denna person med detta istället för att vara elak och komma med dumma kommentarer om varför dem borde bjuda med barn. Om någon frågar var det finns att köpa pappersdukar så hjälp denna person med denns fråga istället för att komma med kommentarer som " ussh hur kan ni ha pappersdukar på ett bröllop".. Hoppas att ni förstår mig rätt.

Jag är så för diskussioner men snälla alla TS är inte för diskussioner utan bara för enkla och snälla svar så om ni vill diskutera något starta en egen tråd var ni kan vara elaka!!

BRUDAR/BRUDGUMMAR!!! Kan inte vi försöka vara SNÄLLA mot varandra och RESPEKTERA varandras VAL även om vi är OLIKA och tycker om OLIKA saker???

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!
  • Lady o Lufsen

Hahaha...jag var tvungen att läsa igenom "min egen tråd" och slogs av att den- som ändå startades i syfte av förbättring- bara hade tre (3) sidor medans andra kommer upp i hur många som helst???

Kanske är vi människor mer benägna att vara negativa.....

• MissieA

Hehe va kul att ni andra har skrivit i den här tråden Jag vill påpeka att jag med tycker att det finns sååååååå många underbara bruar/brydgummar här på BT som verkligen är positiva och hjälpsamma. Underbara människor helt enkelt.

• MissieA
    Duchess skrev 2008-04-29 20:55:25 följande:
    Visst finns det medlemmar här som kanske inte alltid är så bra på att uttrycka sig diplomatiskt. Jag vill inte på något vis försvara personliga påhopp och annat sådant. Men det finns också medlemmar som gärna tolkar allt till det värsta, och medlemmar som tar illa vid så fort någon har en annan åsikt. Så jag tror att det finns (minst) två sidor av saken.
    Håller med dig om att en del sakler kan missförstås, detta är ju ändå Internet och man kan inte uttrycka sig lika bra som "öga mot öga", men en del saker kanske inte kan missuppfattar utan har märkt ibland att en del verkligen är elaka, vilket är synd. Men så klart finns det 2 sidor av sakern
  • Lady o Lufsen

Så tycker jag också...det är därför man väljer att stanna här TROTS att man redan är gift
    MEN- min fördel är att jag drar när det blir alldeles för trist...den fördelen har man kanske inte när man är mitt i sin planering och beroende av hjälp o stöd...

MissieA skrev 2008-04-29 23:02:51 följande:
    Hehe va kul att ni andra har skrivit i den här tråden Jag vill påpeka att jag med tycker att det finns sååååååå många underbara bruar/brydgummar här på BT som verkligen är positiva och hjälpsamma. Underbara människor helt enkelt.
  • MissieA
    MissieA skrev 2008-04-29 23:05:06 följande:
    Håller med dig om att en del sakler kan missförstås, detta är ju ändå Internet och man kan inte uttrycka sig lika bra som "öga mot öga", men en del saker kanske inte kan missuppfattar utan har märkt ibland att en del verkligen är elaka, vilket är synd. Men så klart finns det 2 sidor av sakern
    Måste tillägga med att när något missuppfattas så brukar man ju oftast be om ursäkt vilket jag tycker att man ska kunna göra som en vuxen människa om man gör/säger fel, jag har själv missuppfattats när jag har skrivit något men då förklarar jag mig och ber om ursäkt till personen så alla kan vi göra fel.
  • FruHamberg

Kan inte annat än hålla med ts. har personligen inte råkat ut för det, men har läst i andra trådar där det verkligen har varit många onödiga kommentarer.
    Men som många andra här har skrivit så är det oftast väldigt bra attityd och man får många bra tips och råd

Bra tråd!!

• Nessan

Detta med att tacka för hjälp har jag också tänkt på. Ser så många trådar där TS ber om hjälp med något, får en del svar och det enda som TS sedan skriver är "Fler tips?" eller ännu värre bara "puffar".
    Jaha, så de andra som ansträngt sig för att försöka hjälpa då?? Även om deras svar kanske inte träffade rätt för TS känns det ju märkligt att helt ignorera att någon/några svarat redan och försökt hjälpa!

Aleta skrev 2008-04-29 21:50:23 följande:
    En sak som stod i Lady o Lufsens tråd var att man ska tacka folk för deras tips. Det görs oftast, men inte alltid. Ibland kan man ha lagt ner en hel del tid för att hjälpa, då är det ganska trist att inte ens få veta om man var till hjälp eller ej och det går i sin tur ut över någon annan som man inte orkar göra samma sak för om ni förstår hur jag menar...
  • Lady o Lufsen

Håller med...det har hänt mig flera gånger!!?
    Visst känns man negligerad?

Nessan skrev 2008-04-29 23:11:35 följande:
    Detta med att tacka för hjälp har jag också tänkt på. Ser så många trådar där TS ber om hjälp med något, får en del svar och det enda som TS sedan skriver är "Fler tips?" eller ännu värre bara "puffar". Jaha, så de andra som ansträngt sig för att försöka hjälpa då?? Även om deras svar kanske inte träffade rätt för TS känns det ju märkligt att helt ignorera att någon/några svarat redan och försökt hjälpa!
  • Lucia05

Märkligt är också hur många det är som ställer frågor och sedan blir skitsura när de får ett ärligt svar.

• Lady o Lufsen

Men det jag känner i allt fler trådar är: ÄR DU ENS INTRESSERAD AV ATT LÄSA ALLA TIPS, RÅD, HJÄLPANDE ORD???
    Jag har vid allt för många tillfällen lämnat kommentarer som det inte finns ett endaste litet tecken på att någon ens har sett?????

Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!