• MissieA

SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!

.. alltså är inte meningen med BT att i ska vara glada för varandras skull och hjälpa varandra?? Varför är en del här inne så nedlåtande och elaka mot varandra, herregud alla är vi olika och det är bara att acceptera!!!

Om någon frågar hur dem ska skriva att bröllopsfesten är barnfri så hjälp denna person med detta istället för att vara elak och komma med dumma kommentarer om varför dem borde bjuda med barn. Om någon frågar var det finns att köpa pappersdukar så hjälp denna person med denns fråga istället för att komma med kommentarer som " ussh hur kan ni ha pappersdukar på ett bröllop".. Hoppas att ni förstår mig rätt.

Jag är så för diskussioner men snälla alla TS är inte för diskussioner utan bara för enkla och snälla svar så om ni vill diskutera något starta en egen tråd var ni kan vara elaka!!

BRUDAR/BRUDGUMMAR!!! Kan inte vi försöka vara SNÄLLA mot varandra och RESPEKTERA varandras VAL även om vi är OLIKA och tycker om OLIKA saker???

• Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!
  • Troll1
    Vidalila skrev 2008-04-29 20:40:36 följande:
    Är det så där??
    Nädå, det finns mängder med härliga trådar, både medlemstrådar mfl på FL. Däremot så är det så STORT och lilla BT kan inte jämföras med FL.
    Sedan tycker jag att många hjälper varandra ngt helt otroligt här. Man går väl hålla sig borta från "de värsta" bara.
  • misstrixie

Det jag har lagt märke till är inte direkt hur folk vill vara taskiga, utan att de snarare är ängsliga för att deras preferenser i vad det nu gäller inte ska vara "rätt". Och därför blir tonen ifta hätsk när man försvarar sitt eget. Sorgligt nog ofta när det gäller ekonomi och den här rädslan för att något ska verka "snålt" eller "billigt". Det är ju jättetrist för om varken internet eller BT hade funnits så skulle ju alla vara tvungna att planera sina bröllop mer efter egen smak och det skulle säkert ha blivit precis lika bra ändå...

• matildaochniklas

Du har helt rätt TS, det är såå onödigt att vara otrevlig och elak mot varandra.

JAg har mött massor av trevliga brudar här inne, inte så många otrevliga som tur är.

Men jag tycker också att det ska finnas plats för att diskutera, men om någon startar en tråd om var man kan köpa pappersdukar så är det helt onödigt att ifrågasätta det valet!!!

• Aleta

Vi måste alla tänka på vad vi skriver. Kanske bäst att läsa igenom sitt svar ett par gånger och fundera på hur man själv skulle reagera på det om man var TS innan man klickar på "posta inlägget".

Ber man om hjälp ska man få hjälp, inte stjälp...

(Fast i trådar som uppmanar till diskussion är det kul om det blir lite "högljutt" ibland tycker jag. )

• matildaochniklas

Håller med dig!

Aleta skrev 2008-04-29 21:35:02 följande:
    Vi måste alla tänka på vad vi skriver. Kanske bäst att läsa igenom sitt svar ett par gånger och fundera på hur man själv skulle reagera på det om man var TS innan man klickar på "posta inlägget".Ber man om hjälp ska man få hjälp, inte stjälp...(Fast i trådar som uppmanar till diskussion är det kul om det blir lite "högljutt" ibland tycker jag. )
  • Aleta

Lady o Lufsen skrev 2008-04-29 20:59:45 följande:

www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m2470345.htm...Länkar in en tråd som jag själv för ett bra tag sedan startade...Kul kuriosaHoppas länken funkar!
    Nu har jag läst din tråd Lady o Lufsen, jättebra!
    Och bra MissieA att du startade denna tråden!
  • Aleta

En sak som stod i Lady o Lufsens tråd var att man ska tacka folk för deras tips. Det görs oftast, men inte alltid.
    Ibland kan man ha lagt ner en hel del tid för att hjälpa, då är det ganska trist att inte ens få veta om man var till hjälp eller ej och det går i sin tur ut över någon annan som man inte orkar göra samma sak för om ni förstår hur jag menar...

• Paeonia

Jag måste ändå säga att de flesta här inne är väldigt trevliga och hjälpsamma

Jag anser tom att BT är det trevligaste forumet som jag känner till...... Men så är vi ju också lyckliga människor som hänger här så det är ju inte särskilt ofta som det blir samma hetta som på FL.

Men bra TS att du påminner, det sitter aldrig ivägen

• Lady o Lufsen

ja...visst är den bra!?

Aleta skrev 2008-04-29 21:46:46 följande:
    Lady o Lufsen skrev 2008-04-29 20:59:45 följande:
    Nu har jag läst din tråd Lady o Lufsen, jättebra!Och bra MissieA att du startade denna tråden!
Svar på tråden SÅÅ trött på en del medlemmar här på BT!!