• Mica o Krille

Helt otroligt... Så ledsen!

Jag vet inte vad vi ska göra, igår fick jag höra att min väninna som skulle fota oss på vårt bröllop nu på lördag inte ens kan komma till bröllopet. Hon har ingen barnvakt. Självklart sa jag att hon får ta med sig barnen (många andra som har det) men det ville hon inte.. Eller ja, hon svara inte ens på den frågan.
    Så nu står vi här, gifter oss nu på LÖRDAG, och har ingen fotograf. Avbokade vår förra för att hon kunde hjälpa oss istället, gratis.
    Sen så några timmar efter får jag också meddelandet att min bästa vän inte kan komma heller, för hon måste jobba...

Känner mig så ledsen..

Vad ska man göra nu? Hur 17 får man tag på en fotograf på mindre än en vecka?!???!

• Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!
  • Mica o Krille
    blommisen skrev 2008-04-28 15:48:38 följande:
    vad trist hoppas verkligen det ordnar sig..men alltså hur kan man vara " tvungen " att jobba om man redan tackat ja till bröllop, det är ju faktiskt bara för din vän att säga nej, jag hade blivit arg och ledsen på samma gångLycka till
    Det är jag.. Förstår inte själv..
  • Zozo

Maila inte! RING runt när det är brattom. Folk svarar inte lika fort pa mail.

• Amazonen

Åh, jag förstår att du är jätteledsen och besviken! Hoppas du kan hitta någon annan fotograf även om det inte kan ersätta din kompis...

• blommisen

hur går det ??? Håller sååå tummarna att allt fixar sig

• Mica o Krille

Tack blommisen,
    Jag har pratat lite med min väninna och hon har fixat o donat, ligger massa bakom tydligen, men nu så har hon fixat fram barnvakt, om inte den ena kan så kan en annan så hon SKA fota oss. Vilken sten det lyftes bort! Hon är ju hemskt duktig, är så glad nu. Nu är jag ok igen.. Gud vilken panik jag hade.

• Anja 19 juli 2008

Mica

åh så glad jag blir för din skull... din vän måste ha tänkt om! Det kanske var därför hon inte verkade lyssna på ditt erbjudande om att ha barnvakt på festen för hon var så inställd på att inte behöva ta barnen med sig, utan ville fixa det på annat sätt.

jag hade inte heller orkat ha alla barnen med mig på ett bröllop där jag skulle fotografera (inte annars heller för på ett bröllop med fest vill man ju umgås med vuxna och själv kunna slappna av, dricka och äta och njuta)

Superskönt för er... Ta det nu lugnt och njut till lördag Den andra väninnan tycker jag du ska skita i ärligt talat!

Fy så dålig stil

Råkade ut för samma idag... en väninna som redan bokat hotell här och allt och skulle åka uppifrån landet, fick reda på att hon INTE får semester för mitt bröllop. Hon är så besviken och arg, men vad f..n gör man?

• Mica o Krille

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-29 12:19:15 följande:

Micaåh så glad jag blir för din skull... din vän måste ha tänkt om! Det kanske var därför hon inte verkade lyssna på ditt erbjudande om att ha barnvakt på festen för hon var så inställd på att inte behöva ta barnen med sig, utan ville fixa det på annat sätt.jag hade inte heller orkat ha alla barnen med mig på ett bröllop där jag skulle fotografera (inte annars heller för på ett bröllop med fest vill man ju umgås med vuxna och själv kunna slappna av, dricka och äta och njuta) Superskönt för er... Ta det nu lugnt och njut till lördag Den andra väninnan tycker jag du ska skita i ärligt talat!Fy så dålig stil Råkade ut för samma idag... en väninna som redan bokat hotell här och allt och skulle åka uppifrån landet, fick reda på att hon INTE får semester för mitt bröllop. Hon är så besviken och arg, men vad f..n gör man?
    Tack så mkt!

Ja, jag förstår henne att hon inte ville ta med dem. Hon vet inte om hon kommer kunna komma på festen eller inte men fota oss gör hon iaf. Jag hoppas på att hon kan komma o fira med oss sen också!
    Även om man har barnvakt så är man ju mamma o vill hålla koll själv också, o det skulle störa henne naturligtvis.

Ja, vet inte vad jag ska säga om den andra, Jag förstår bara inte..

Nej vad tråkigt! Det är bra orättvist när de inte får ta ledigt från jobbet för ett BRÖLLOP! Och sjukanmäla sig efter man sagt att man ska på bröllop kanske är lite genomskinligt.
    Ja, vad gör man.. =/
  • Anja 19 juli 2008

exakt... hon jobbar dessutom med sin föredetta svärmor som har ETT MYCKET GIFTIGT öga till henne för att hon lämnade hennes son för en KVINNA, så hon kommer göra allt för att sabba för henna. Det var hon som hade sett till att hon ej kunde ta ledigt, enbart för att hon vet hur gärna hon vill gå på bröllopet. Så fuuuult.

• DetOrdnarSig

Skönt att det ordnade sig med fotografen! Trist med den andra kompisen, men henne kommer ni säkert inte tänka på på er stora dag. Lycka till på lördag!

• DetOrdnarSig

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-29 12:43:39 följande:

exakt... hon jobbar dessutom med sin föredetta svärmor som har ETT MYCKET GIFTIGT öga till henne för att hon lämnade hennes son för en KVINNA, så hon kommer göra allt för att sabba för henna. Det var hon som hade sett till att hon ej kunde ta ledigt, enbart för att hon vet hur gärna hon vill gå på bröllopet. Så fuuuult.
    Hoppsan, dags att söka ett nytt jobb!
  • Anja 19 juli 2008

haha jag tycker att svärmodern (fd) kan söka nytt jobb... min väninna trivs SKITbra på jobbet och alla tycker om henne så svärmodern låtsas som att de kommer jättebra överens när de är på jobbet, sen är hon giftig som tusan. En riktig hagga.

• Mica o Krille

Nää, att det finns sådana människor. Vissa har man lust att bara be dem att växa upp.
  • Anja 19 juli 2008

Mmm det vidrigaste av allt är att kärringen och hennes man och även barnens pappa talar om för barnen att deras mammas förhållande är äckligt och onormalt, då hon nu är med en kvinna. Barnen älskar hennes nya och har bättre relation till henne än till sin egen pappa (hemskt men sant) och de blir jättekluvna och ledsna när ena sidan talar om för dem att det som gör deras mamma så lycklig och en person som de själva tycker så mkt om, gör fel, något fult och äckligt. JÄ..la vidriga människor rent ut sagt. Trångsynta och elaka.

• Mica o Krille

Nä men fy fan.
    Men i slutändan kommer barnen tyvärr känna så om sin pappa o farmor. Så blir det när man växer upp. De kommer få tillbaka det en dag. Stackars barn! Förstår inte vad människor tänker på ibland, vad de utsätter sina barn för. De borde Hålla sina fördomar för sig själva. Grrr!

• matildaochniklas

Va skönt! Grattis! Ni kommer att få en underbar dag

Mica o Krille skrev 2008-04-29 12:13:09 följande:

Tack blommisen, Jag har pratat lite med min väninna och hon har fixat o donat, ligger massa bakom tydligen, men nu så har hon fixat fram barnvakt, om inte den ena kan så kan en annan så hon SKA fota oss. Vilken sten det lyftes bort! Hon är ju hemskt duktig, är så glad nu. Nu är jag ok igen.. Gud vilken panik jag hade.
  • matildaochniklas

Fy vilken hemsk människa!!!

• Mica o Krille
    matildaochniklas skrev 2008-04-29 13:45:58 följande:
    Va skönt! Grattis! Ni kommer att få en underbar dag Mica o Krille skrev 2008-04-29 12:13:09 följande:
    Taaaack!
    Och om det är sånt väder som idag kommer det bli ännu underbarare! Hihi.
Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!