• Mica o Krille

Helt otroligt... Så ledsen!

Jag vet inte vad vi ska göra, igår fick jag höra att min väninna som skulle fota oss på vårt bröllop nu på lördag inte ens kan komma till bröllopet. Hon har ingen barnvakt. Självklart sa jag att hon får ta med sig barnen (många andra som har det) men det ville hon inte.. Eller ja, hon svara inte ens på den frågan.
    Så nu står vi här, gifter oss nu på LÖRDAG, och har ingen fotograf. Avbokade vår förra för att hon kunde hjälpa oss istället, gratis.
    Sen så några timmar efter får jag också meddelandet att min bästa vän inte kan komma heller, för hon måste jobba...

Känner mig så ledsen..

Vad ska man göra nu? Hur 17 får man tag på en fotograf på mindre än en vecka?!???!

• Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!
  • Ankan80

Gud va trist!
    Hoppas det löser sig!!

• Aleta

Stackars dig! Vad jobbigt att behöva fixa i sista sekund, men det kommer att ordna sig, hoppas att du snart får napp!
    Lycka till med alltihopa!

• Mica o Krille

Tack alla, ni är bra mysiga!

**KRAM**

• Zozo

Hihi... Ja eller när proffsfotografen inte dyker upp pa BRÖLLOPSDAGEN! Sa var det för oss.. Vi var pa möte med honom pa fredagseftermiddagen och gifte oss pa mandagen.. Han bara hörde inte av sig och dök inte upp... Vi fick köra en nödlösning med makens lite mmer avancerade kamera (han är lycklig amatörfotograf med hyfsad utrustning) och hans pappa som är gammal reklamar och har lite koll pa foto. Det blev verkligen jättefina bilder, men UJ sa arg jag var innan!

Du har ju nagra daga sa det löser sig sâkert - bara leta!

• Mica o Krille
    Zozo skrev 2008-04-28 11:16:15 följande:
    Hihi... Ja eller när proffsfotografen inte dyker upp pa BRÖLLOPSDAGEN! Sa var det för oss.. Vi var pa möte med honom pa fredagseftermiddagen och gifte oss pa mandagen.. Han bara hörde inte av sig och dök inte upp... Vi fick köra en nödlösning med makens lite mmer avancerade kamera (han är lycklig amatörfotograf med hyfsad utrustning) och hans pappa som är gammal reklamar och har lite koll pa foto. Det blev verkligen jättefina bilder, men UJ sa arg jag var innan!Du har ju nagra daga sa det löser sig sâkert - bara leta!
    Nä men fy!!! Värsta scenariot, bilderna är en av de viktigaste sakerna! Men vad skönt att ni har hobbyfotografer i familjen! Vi har ju inga, min syster, men hon ska vara tärna så det går inte. Alla andra är urkassa på ta bilder. Tyvärr..

Jag har fått mkt tips från alla möjliga olika håll, tack så hemskt mkt! Vad skulle jag ha gjort utan er?!
    Känns som om jag helt klart kommer finna en fotograf nu. Trodde det var hopplöst bara 5 dgr innan bröllopet men nu kom hoppet tillbaka!
  • DetOrdnarSig

Fy vad tråkigt för er! Och vilka värdelösa ursäkter! Förstår att du blir ledsen. Om jag skulle sluta på ett jobb skulle jag inte jobba en sista lördag om jag hade planer. Och var de planerna ett bröllop skulle det vara blankt nej, inte en chans, under inga omständigheter! Och hon fotografen, sen. Har du erbjudit att fixa någon som tar hand om barnen medan hon fotar, om hon nu inte vill ta med barnen. Hon måste ju fatta att hon har gett er ett löfte, ni har gett henne ett förtroende och då kan man inte bara backa med kort varsel. Ni måste ju kunna diskutera fram lösningar på problemet tillsammans. Om jag var hon skulle jag betrakta situationen som mitt problem att lösa eftersom det skulle varit jag som orsakat problemet.

Jag bor i Stockholm. Jag skulle passa barnen åt henne men jag antar att hon inte vill lämna dem hos en vilt främmande människa. Men säg till om det är något jag kan göra.

• Anja 19 juli 2008

Blir riktigt förtvivlad när jag hör hur dåliga ursäkter dina vänner har!

Fy f..n rent ut sagt. Hoppas verkligen att ni hittar en annan fotograf gratis eller till vettigt pris. Hur oförståend kan vissa personer få lov att vara egentligen

De är ju dina vänner! De borde ju vilja ställa upp till 100% när du gifter dig!

Massor av kramar och lycka till nu...

• Addiz

Vi och vår fotograf kom ihop oss fyra dagar innan vårt bröllop, och jag ringde/mailade som en galning (bara på rekommendationer, fotografer som fotat vänners bröllop och så), och dagen efter hade vi hittat en tjej som kunde hjälpa oss, dessutom hade vi hitta två till som var lediga.

Det finns hopp! Jag bor dock i GBG så jag kan tyvärr inte rekommendera nån i Sthlm.

• Dolliver

Fy vad taskigt av din väninna! Som sagt - hon måste ju ha vetat detta sen en tid tillbaka?!
    Och din bästa vännina? Visste hon inte om att hon eventuellt skulle jobba? Och om hon fick veta det nu precis så kan man ju tycka att hon skulle tackat nej?!

Får man inte ledigt för bröllop, liksom till begravningar och andra stora saker? På min väninnas jobb har de iaf sagt det och hon ska vara ledig en vecka innan, visserligen pga att hon ska vara tärna, men hur kan man verkligen neka någon ledighet under de tillfällena undrar jag?

Ett tips är att söka fotografer hos typ studenttidningar eller liknande? Frilansare är också ett tips.
    Vi hade en kille bokad (sen ett halvår tillbaka ung) från studenttidningen här i Lund, han hade dock glömt bort det när det nu var dags att ta kontakt och ... Panik i cirka en vecka, men sen fick vi tag på en annan tjej från tidningen.
    Så frilansare är ju både duktiga på att ta kort, lite billigare då de inte har någon studio och brukar kunna allmän redigering.

Hoppas du hittar någon!

Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!