• Mica o Krille

Helt otroligt... Så ledsen!

Jag vet inte vad vi ska göra, igår fick jag höra att min väninna som skulle fota oss på vårt bröllop nu på lördag inte ens kan komma till bröllopet. Hon har ingen barnvakt. Självklart sa jag att hon får ta med sig barnen (många andra som har det) men det ville hon inte.. Eller ja, hon svara inte ens på den frågan.
    Så nu står vi här, gifter oss nu på LÖRDAG, och har ingen fotograf. Avbokade vår förra för att hon kunde hjälpa oss istället, gratis.
    Sen så några timmar efter får jag också meddelandet att min bästa vän inte kan komma heller, för hon måste jobba...

Känner mig så ledsen..

Vad ska man göra nu? Hur 17 får man tag på en fotograf på mindre än en vecka?!???!

• Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!
  • Mica o Krille
    20080719 skrev 2008-04-28 10:28:13 följande:
    en kompis till mig har mkt kontakter i sthlm, även en fotograf...ska jag undersöka saken?
    Gäääärna!!

Nessan, ja det förstår jag också. Hade fixat några som kunde ta hand om hennes barn i kyrkan så hon slapp oroa sig. Känns bara så surt...
  • Vicka81

Tycker verkligen synd om dig/er! Och din bästa kompis! Måste ju gå att lösa på nåt sätt för henne... med jobbet alltså. Vet hennes chef varför hon vill ha semester?! Låter jättekonstigt att bli nekad när bästa vännen gifter sig. Ang. fotograf. Kan du inte prova lägga en annons på blocket eller dyl? Ring runt. Ring, ring, ring!! Håller tummarna för att det ska lösa sig!

• Hedvig

Usch, vad tråkigt för dig!

Vad oansvariga vissa kan vara... jag menar Foto är ju något av de stora bitarna, och har man lovat något så.
    Och sedan att bästa kompisen ska jobba istället ?

Nä, inte kul sist alls för dig, skickar en "nätet-kram" som tröst.
    Men tur att du bor i storstan, det kommer nog att lösa sig med fotograf ska du se, de e bara att börja ringa.

Mvh,
    Hedvig

• valkyriana

Klart att det inte är patetisk. Det är en av de viktigaste händelserna i livet. Och en av de händelser man delar med sina vänner och familj.

En av mina äldsta vänner berättade för mig förra månaden att hon inte kommer på mitt bröllop i Augusti. Hon ska utomlands och hälsa på släkt.
    Hon hade inte behövt att välja. Nu gjorde hon det.
    Jag var helt förstörd hela dagen. Och jag kommer inte att förlåta henne.

Jag vet inte om folk är avundsjuka eller om de helt enkelt inte förstår...

• 20080719

Mica jag har skickat iväg ett sms...nu håller vi tummarna :)

• Godisråttan

Men fyyy så taktlöst!5 dagar innan bröllopet så avbokar de!Usch jag hade blivit tokig! Stackars dig men ni hittar säkert någon annan.

• 20080719

Min bästa kompis ska ta körkort och kan därför inte komma på mitt bröllop...sådär skoj

• HurraViSkaGiftaOss

Taskig kompis!!
    Bara att gå in på gula sidorna och ringa runt.
    Kosta vad det kosta vill, men du kommer att hitta någon.

• Mica o Krille

Tack för era ord tjejer, de gör mig glad!! Får mig att få upp glöden att leta runt igen! Taaack!!!

Kanske ska sluta tänka på de negativa sakerna o börja tänka på alla som faktiskt kommer och är glada för vår skull! Det är flera som tagit ledigt.
    Det sved bara sååå hemskt när de sa att de inte kunde komma.. Hon som ska jobba sa förut att hon fixat det men nu gick det tydligen inte. Förstår inte.. Hon slutar på det jobbet på lördag, så hon måste jobba sista dagen. Slutar kl 21, sa att hon kan ju komma på festen iaf men det verkade inte som om hon var så "på" det.. Jaja. Suck..

NEJ, positiva sakerna var det!

Ni är urgoa!!!

• Piha

Här finns massor av duktiga hobbyfotografer som kanske vill/kan hjälpa er (mot en viss ersättning, såklart).

www.fotosidan.se

Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!