• Mica o Krille

Helt otroligt... Så ledsen!

Jag vet inte vad vi ska göra, igår fick jag höra att min väninna som skulle fota oss på vårt bröllop nu på lördag inte ens kan komma till bröllopet. Hon har ingen barnvakt. Självklart sa jag att hon får ta med sig barnen (många andra som har det) men det ville hon inte.. Eller ja, hon svara inte ens på den frågan.
    Så nu står vi här, gifter oss nu på LÖRDAG, och har ingen fotograf. Avbokade vår förra för att hon kunde hjälpa oss istället, gratis.
    Sen så några timmar efter får jag också meddelandet att min bästa vän inte kan komma heller, för hon måste jobba...

Känner mig så ledsen..

Vad ska man göra nu? Hur 17 får man tag på en fotograf på mindre än en vecka?!???!

• Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!
  • Zozo

Dolliver.. Det beror pa ens jobb. Pa mitt kan man inte bara "tacka nej"...

• Dolliver

Okej jag förstår att det finns sådana jobb, men får man bara en veckas varsel och man är uppbokad till ett bröllop - får man verkligen neka personen ifråga då? Bara undrar alltså?

Zozo skrev 2008-04-28 14:08:28 följande:
    Dolliver.. Det beror pa ens jobb. Pa mitt kan man inte bara "tacka nej"...
  • Zozo

Jag menar bara att personen inte nödvândigtvis gör sa för att vara taskig. Det kan ju ligga ngt annat bakom eller sa far man helt enkelt inte ledigt fran jobbet. pa mitt förra jobb fick inte min kollega ledigt för begravning nâr hans frus mormor dött i hans armar.. han ansags inte vara tillrâckligt närstaende...

• Mica o Krille

Tack vänner.

Fotografen sa att hon sökt med ljus o lykta efter en barnvakt.. Jag har erbjudit att hon ska ta med barnen o nån passar dem där åt henne när hon fotograferar. Men hon har inte ens svarat på den frågan så jag antar att hon inte vill det.
    Jag söker efter en barnvakt åt henne men det är ju svårt, hon har 3 små o det är inte många som vill det, helst inte när de inte alls har träffats. Så ledsamt allt detta..

Min bästa vän.. Ja, hon sa att hon hade en annan som skulle jobba för henne när hon fick inbjudan för 2-3 månader sedan. Så det var löst trodde jag. Men nu blev det annat..

Zozo, men gud vad hemskt. Vissa är bra osympatiska. Grr!

DetOrdnarSig, vad gulligt av dig.

• matildaochniklas

Fy vad tråkigt att dina kompisar har gjort såhär mot dig! Dålig stil.

Jag fick tips om att gå in på modellbilder.se där kan man hitta lite fotografer som är olika duktiga, finns ju bilder som dom tagit att titta på också. Nu löste det sig iaf för vår del, men du kanske hittar nåt. Lycka till!

• matildaochniklas

Fy vad hemskt!!! Jag drömde om det inatt USCH vilken mardröm!

Zozo skrev 2008-04-28 11:16:15 följande:
    Hihi... Ja eller när proffsfotografen inte dyker upp pa BRÖLLOPSDAGEN! Sa var det för oss.. Vi var pa möte med honom pa fredagseftermiddagen och gifte oss pa mandagen.. Han bara hörde inte av sig och dök inte upp... Vi fick köra en nödlösning med makens lite mmer avancerade kamera (han är lycklig amatörfotograf med hyfsad utrustning) och hans pappa som är gammal reklamar och har lite koll pa foto. Det blev verkligen jättefina bilder, men UJ sa arg jag var innan!Du har ju nagra daga sa det löser sig sâkert - bara leta!
  • Anettan73

Inte för att vara så men hade jag inte fått ledigt på min bästa väns bröllop så är man sjuk eller barnen. HAde gjort vad som helst för att få gå på ett bröllop till min bästa vän. Hade skitit i om det var sista dagen dessutom... Gud vad arg jag blir!!!!

• bofinkarna

jag är inte fotograf men glad amatör :)... SKulle gärna hjälpt dig om du var i närheten!

• Mica o Krille
    Anettan73 skrev 2008-04-28 14:43:10 följande:
    Inte för att vara så men hade jag inte fått ledigt på min bästa väns bröllop så är man sjuk eller barnen. HAde gjort vad som helst för att få gå på ett bröllop till min bästa vän. Hade skitit i om det var sista dagen dessutom... Gud vad arg jag blir!!!!
    Jag fråga om hon inte kunde sjukanmäla sig, sådär lite på skoj, och hon sa att det kunde hon absolut inte vara sista dagen på detta jobb. Man känner sig väldigt viktig iaf... Not.

Ska kika inboxen.
Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!