• Mica o Krille

Helt otroligt... Så ledsen!

Jag vet inte vad vi ska göra, igår fick jag höra att min väninna som skulle fota oss på vårt bröllop nu på lördag inte ens kan komma till bröllopet. Hon har ingen barnvakt. Självklart sa jag att hon får ta med sig barnen (många andra som har det) men det ville hon inte.. Eller ja, hon svara inte ens på den frågan.
    Så nu står vi här, gifter oss nu på LÖRDAG, och har ingen fotograf. Avbokade vår förra för att hon kunde hjälpa oss istället, gratis.
    Sen så några timmar efter får jag också meddelandet att min bästa vän inte kan komma heller, för hon måste jobba...

Känner mig så ledsen..

Vad ska man göra nu? Hur 17 får man tag på en fotograf på mindre än en vecka?!???!

• Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!
  • jenba

ojoj! ja, det var ju verkligen ett dilemma

det finns ingen annan i sällskapet som också är duktig på att fota? om du kanske kan få låna kompisens kamera (som inte kunder fota)

• Mica o Krille

Det var ju en idé, men vet inte om hon vill låna ut dem. Och den enda som är duktig på att fota som vi känner är (förutom vännen) min syster, men hon ska vara tärna.. :-/

• bofinkarna

Precis.. Vart bor du? :)

• Mica o Krille

Sthlm, vallentuna bor vi.

• valkyriana

Ring varenda fotograf du kan hitta. Någon kan ju vara ledig.
    Sedan finns det någon sida för amatör fotografer, någon kanske har den adressen???
    Riktigt taskigt gjort av din vän. Folk verkar inte alltid förstå hur viktigt ett bröllop är....

• 20080719

en kompis till mig har mkt kontakter i sthlm, även en fotograf...ska jag undersöka saken?

• Mica o Krille

Det känns verkligen inte som att de förstår.. Vi skicka inbj 3månader innan så folk kunde planera ordentligt.. men men.. Kanske låter patetiskt men jag känner mig lite "bortglömd"..

• Nessan

Jag förstår om det kan vara svårt för vännen/fotgrafen att komma om hon inte har barnvakt, för att ta med barnen och hålla koll på dem samtidigt som hon har ett fotouppdrag blir ju inte bra. Men det var dålig stil att lämna er i sticket så här i sista minuten!! Hon borde ha tacka nej tidigare isf, så ni kunde ha en plan B klar. Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Helt otroligt... Så ledsen!