Mens på bröllopsdagen... Hur göra?
Inser långsamt att det nog blir "röd" dag på bröllopsdagen i juli. Hur skulle ni göra? Äta "skjuta-upp-piller"? Hur fungerar de? Finns på apotek?
Inser långsamt att det nog blir "röd" dag på bröllopsdagen i juli. Hur skulle ni göra? Äta "skjuta-upp-piller"? Hur fungerar de? Finns på apotek?
Anja: Hur funkar menskopp för oss som har smärtsamma menstruationer? Jag klarar inte av att ha tampong eftersom jag börjar krampa så mycket, det gör skiiiitont, så jag undrar om jag skulle fixa en sådan...
Jag har testat menskopp, för mig funkade det inte.. fick använda dubblaskydd, tröttnade..
Jag har också menskopp, men kommer att skjuta upp mensen mha p-piller om det visar sig att den kommer att komma runt bröllopet. Inte pga själva mensen utan för att jag får sån fruktansvärd migrän några dagar före och sen håller det oftast i sig några dagar in i mensen.
låter lite äkligt att man ska behöva koka den och greja =S
Waersta
vilken storlek hade du då? Hade du rätt storlek? För den storlek som är för de som är över 25 och/eller har fött barn vaginalt är ju ganska stor och borde inte läcka bredvid. Däremot den mindre storleken är ju för lite yngre tjejer eller de som ej fött barn.
Jag har fött 3 barn och den stora storleken sitter benhårt fast för mig, ingenting skulle kunna läcka förbi den, inte ens när jag blöder som mest!
Kolla vilken strl du hade!
Jag har den stora.
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-14 13:48:48 följande:
Konichiwa girl
jag har faktiskt ingen aning om hur det är ifall man har smärtsamma menstruationer. Jag har alltid kunnat ha tampong och sen jag födde barn så är mensvärk bara ett minne blott.
Känner inte alls av min mens mer än att jag blöder. Ingen pms, inga finnar (peppar peppar)... Blir lite fetare i håret och känner mig lite varmare, svettigare än vanligt (jättekul när man gifter sig i juli )
Jag ville absolut inte ha mens under bröllopsveckan eller under vår bröllopsresa till Karibien.
Så jag satt och räkna och räkna hur jag skulle få det uppskjutet. Käkar p-piller och fortsatte på följande karta några dagar extra under sammanlagt 3 kartor för att "flytta" mensen.
Jag har dock aldrig haft desto större problem med vare sig piller eller PMS(pmsen har faktiskt blivit lättare med piller). Sen får man se hur länge man tänker äta piller efter bröllopet.
Är det bökigt att få in den... har sköra slämhinnor får lätt rubbat ph värde efter mens, bindor med plast i är inte det bästa för mig skulle ju egentligen behöva en kopp...men jag har vestibulit. Hur smal är den när man viker ihop den, hur får man ut den, måste man använda två fingrar?... Då blir det svårt för mig tyvärr...
Det är soppas att jag tycker det är obehagligt att använda tampong då det gör ont att ta ut den...
tyvärr tror jag att det blir ganska svårt för dig att ha menskopp om du har vestibulit.
Den är kanske 2 cm i diameter när man viker ihop den men du måste definitivt använda två fingrar både vid insättning och uttag.