• Krokolina

Mens på bröllopsdagen... Hur göra?

Inser långsamt att det nog blir "röd" dag på bröllopsdagen i juli. Hur skulle ni göra? Äta "skjuta-upp-piller"? Hur fungerar de? Finns på apotek?

• Svar på tråden Mens på bröllopsdagen... Hur göra?
  • Krokolina

Tack Glada Emma och tack Akvavit!! Smart att gör uppskjutningen några månader tidigare. Tack för alla detajer Akvavit. Tycker inte om att mixtra med min kropp och hormoner i vanliga fall, men i detta fall kan det vara värt det. Grav PMS (eller första dagen mens) är inte roligt - tjock i huvudet, tjock i kroppen och varm....
    Mvh, Krokolina

• Anja 19 juli 2008

Jag vägrar använda hormoner ohc har hört om dem som blivit superkonstiga i samband m uppskjutning, fått explosiva utbrott av akne osv, som inte lagt sig förrän månader senare osv.

Jag vet hur jag blir av hormoner så nä, inget sånt för mig.

jag gifter mig 19 juli, kommer att ha mens då, som mest tyvärr. Har kopparspiral oxå så jag blöder ju MYCKET. Men jag kör menskopp och tänker tömma den precis innan brudklänningen ska på och sen kanske det blir en tömning till under sena kvällen o då ska mina toastmistresses hålla i klänningen när jag sitter på toa *asg* haha...

nöden har ingen lag som det heter. Menskopp är super!

• GladaEmma

Vad är det? Aldrig hört...

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-14 12:58:19 följande:

Menskopp är super!
  • Krokolina

menskopp??? aldrig hört talas om. men egentligen är det inte själva mensen som är problemet, tycker jag, utan hur man känner sig i kroppen (varm och lite svullen) och psyket, särskilt dagen före när PMS:en är som värst.
    fler som har negativa eller positiva erfarenheter av uppskjutningspiller?

• Anja 19 juli 2008

Det är en kopp i medicinskt silikon som samlar upp mensvätskan, läcker inte, kan inte åka ut (sitter fast m vakuum tills du tar ut den genom att klämma lite lätt på den o dra ut), torkar ej ut, sliter på slemhinnorna, behöver oftast inte bytas mer än var tolfte timme (om man inte blöder katastrofmycket).

Man känner ej att man har mens, är det bästa mensskyddet nånsin, du sover med den oxå, behöver inga bindor o inga tamponger. Man sparar många tusenlappar och man sparar miljön

Jag har lunette, en mjuk variant, som är lite mjukare i formen, ingen kant upptill som en del andra menskoppar. Jag är supernöjd!

kolla länk:

www.amandasintima.se

• Anja 19 juli 2008

Det ska alltså stå torkar ej ut eller sliter på slemhinnorna *asg* lät som att jag menade ATT den sliter på slemhinnorna *asg* men så är inte fallet!

• Summer 080802

Nä men nu är jag så nyfiken så jag måste fråga: Vad är en menskopp för nå??

• GladaEmma

Hmmm...det där med kopp låter ju super... Det är värt en extra tanke =) Man kan bada med den och så oxå eller?

• Anja 19 juli 2008

japp man kan bada med den

Svar på tråden Mens på bröllopsdagen... Hur göra?