• Krokolina

Mens på bröllopsdagen... Hur göra?

Inser långsamt att det nog blir "röd" dag på bröllopsdagen i juli. Hur skulle ni göra? Äta "skjuta-upp-piller"? Hur fungerar de? Finns på apotek?

• Svar på tråden Mens på bröllopsdagen... Hur göra?
  • Lillsnufflan

Skjuta-upp-piller har jag aldrig hört talas om. Däremot kan man ju skjuta upp den med p-piller. Vänd dig till en gynekolog. Fast du kan ju alltid kolla med apoteket först.

• Waersta

Ska själv ringa och kolla det där problemet idag.. är inte nöjd med att ha mens på bröllopsdagen.

• pallesj

Nä det kan inte vara så kul Är lite rädd för det själv, den har ett eget liv o eg ska jag itne ha den då men bara för att så kommer den säkert att komma tidigt o sent fram tills dess så jag säkert ska ha den MOORRR. hihi
    Finns som sagt piller för att skjuta upp den annars för de som äter p-piller är det ju bara att äta över

• strommis

jag kommer mest troligt att ha mens på bröllopet och jag byter koppasrspiral mot hormonspiral i hopp om att slippa mens, men med min tur så är jag väl en av dom få som ändå har det.

• Krokolina

Förmodligen mår man väl inte så bra av att skjuta upp den heller? En utdragen PMS, svullen....? Om du får något bra svar, Waersta, will you keep me updated?

• valkyriana

Kolla upp menskopp om du inte lyckas skjuta upp den. Låter äckligt- är gôrbra

• GladaEmma

Innan jag började med p-piller använde jag mig av "skjuta-upp-piller" när jag skulle på simläger och sånt. De funkade jättebra och jag kände inga sviter av dem faktiskt. Ett tips om man brukar ha PMS och sånt kan ju vara att använda skjuta-upp-pillerna typ två cyklar tidigare så att det inte är precis den cykeln vid bröllopet man förskjuter utan att man har den som vanligt...

• Waersta

Vi kom mest fram till att jag fortsätter äter mina mini-piller fram tills en månad innan och ser hur det ser ut då. Krisar det så får jag en p-pillerkarta så att jag kan kontrollera det.

• Nalle Puh 40

Vad är "skjuta upp piller"? Trodde att man bara kunde skjuta på mensen med hjälp av p-piller så det funderar jag på att göra för jag vill inte ha en "röd" dag när jag ska gifta mig...

• Akvavit

Jag ringde vårdcentralen, alltså inte mödravården, och fick, över telefon ett recept på gulkroppshormon som är det skjuta-upp-piller som ni pratar om.

Det var inga problem, de ställer lite frågor över telefonen, frågade om jag skulle resa utomlands, så jag talade om att jag skulle gifta mig.

Man ska börja ta dem 3-4 dagar innan beräknad mens tror jag det var, sen skjuter man upp mensen så länge man äter dem, två piller om dagen tar man. Fick för 10 dagar. Sen kommer mensen ca 2 dagar efter att du slutat ta dem.

Funkade jättebra för mig, och jättesmidigt, som sagt, de ringde in receptet till apoteket så det vara bara att gå och plocka upp dem där sen.

Svar på tråden Mens på bröllopsdagen... Hur göra?