• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin
    Englali: Jag är 99% säker på att du är gravid, annars är du helt sjukt sönderstressad och då är det dags att börja lyssna på kroppen och ta det lilla lugna.
  • Anja 19 juli 2008

Englali

hehe du låter DEFINITIVT gravid! Hoppas att ditt illamående och dina blodtrycksfall går över till bröllopet! Jag kunde inte stå upp längre stunder i runt v.15 i mina graviditeter, då svimmade jag. Hade aldrig kunnat stå framme vid altaret under mina tidiga graviditeter. Gulp!

men shit vad kul om det är så Är så säker att jag nästan vill säga grattis redan nu, hihi...

Husägare och blivande föräldrar, fast jobb och mamma som blir frisk! wow Englali

• Englali

Åhh... tjejer, när ni säger så. Jag vet inte om jag vill, precis NU!!! Haha.. när vi skrev på papprena till huset så sa vi att nu får vi vänta lite med bebis så vi hinner få i ordning...

Anja det sista du skrev, jag blir riktigt tårögd... f-n vilket bra o underbart liv jag har när du lägger fram det så
    Vi får se tills i morgon tjejer!
    Annars ska jag söka läkare och reda ut vad som är fel med min kropp. Är sådär sugen när jag vet att jag ska jobba 6 dagar/vecka i 3 veckor frammåt nu...

• Anja 19 juli 2008

Englali

japp det låter verkligen underbart Även om du är gravid borde du kanske söka läkare, så att du kan gå ner liiite i tjänst nu i början. Kroppen går igenom en jä..la omställning och om du REDAN mår så här så kan du INTE räkna med att det kommer bli jättelätt om någon vecka/några veckor när hormonhalten är som värst... fram till v.13 får man ju "räkna" m illamående pga att moderkakan ännu inte är färdig och kan börja ta hand om hormonöverflödet, utan det tas om hand av gulkroppen eller nåt sånt, därför mår man ju skit.

Och som du säger, man är SKITTRÖTT. Man kan sova hur mkt som helst!

Så se till att få gå ner så du kanske bara jobbar 4 dagar, alt kortare dagar 5 dagar i veckan. Det förtjänar du verkligen (och behöver).

• Anja 19 juli 2008

då är du ju i v.6 nu alltså... inte alls ovanligt att må illa redan då hihi

• Nienna

Åh, vad spännande Englali! Att du kunnat hålla dig från att testa dig, när jag väntade Neo testade jag flera dagar innan beräknad mens (och det visade positivt)!

Här är jag helt slut efter en jobbarhelg på hemtjänsten och i morgon blir det en tuff dag! Sjuksköterskorna på avdelningen där jag jobbar (andra jobbet) går ju ut i strejk kl. 12 och vi ska då ha gjort morgonbestyren och skickat hem 8-9 patienter (börjar 7)! Det kommer att bli sjukt stressigt! Vi kommer att ha kvar 3 patienter som behöver syrgas och inte går att flytta, så det blir inte helt tomt.

Nä, nu måste jag i säng! Godnatt brudar!

• Anja 19 juli 2008

Räknas ju från sista mensens 1 dag som v.1, när du har ÄL går du in i v.3 och när mensen skulle komma går man in i v.5. Dvs du gick in i v 5 den 23 april och därför in i v.6 den 30 april.

du är i v. 5+6 imorgon, vilket betyder att du är i v.6+0 (går in i v.7) på tisdag hihihi... sååå kul detta är, hehe...

• Bellanote

Englali en bekant till mig en gammal skol kamrat. fick inte sin mens hon tog test på test och även fick lämna test hos gyn men allt visade neg enda tills hon krävde att få lämna blodprov som visade att hon var gravid då var hon redan i 5 månaden. så snacka om att de kan ha fel testen med.

men jag håller verkligen tummarnaför er för vet att ni vill fast ni precis köpt huset.. åh tänk om allt klaffar så som anja skrev.

hoppas verkligen det är lten för er skull och att du int eär sönder stressad.

• Nienna

Det där med lukter känner jag igen, jag kunde knappt öppna kylskåpet de första veckorna! Och jag var såååå trött, andra gången förstod släkten att jag var med barn eftersom jag var så trött.

• Anja 19 juli 2008

Englali

nu har jag precis räknat ut vilken vecka du går in i på din bröllopsdag

Du kommer då att gå in i v.20, shit nästan halvvägs i graviditeten. Hmmm det kommer nog att synas då! Även om det bara är en liten bula!

Men det är det ju värt!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.