Karlstadbrudar!!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Då var man FRU!!!!!!!!!!
Dagen igår var fullkomligt underbar på alla sätt och vis! Idag är jag supertrött, men lycklig!
Dagen började 06.30 då kl. ringde och det var dags att stiga upp. Hoppade i duschen och 07.30 fick vi frukost upp på rummet. Vid 08.00 skjutsades jag till frissan där mina två tärnor mötte upp. Vi fixades i ordning och var klara för avfärd vid 13-tiden.
Vädret var ju inte det bästa i går - snö, regn och blåst - men vad gjorde det?! Dock var det "lite" kallt vid Vänerns kant där vi fotograferades.
Ungefär 1,5 timme innan vigseln befann vi oss på hotellet där hela skaran - brudparet, 2 tärnor, marskalk samt fotograf - gjorde sig i ordning en sista gång inför vigseln.
Kl. 16.00 ringde klockorna i Alsters kyrka och dörrarna öppnades. Där satt alla våra vänner och bekanta och tittade stort på oss
En bit in på altargången börjar jag gråta - alla känslor bara släppte
Vigseln gick jättebra. Jessica, vår solist, sjöng underbart fint, trots att hon var krasslig i halsen, och fick mig att gråta vid två tillfällen till. Vi sa ja ( ) och sen gik vi ut som man och fru till Värmlandsvisan.
På trappen blev det gratulationer med ris- och rosbladskastning, och sen bar det av i en vit gammal amerikanare.
När vi kom till festen på PRO-gården tog alla emot oss med en skål och sen blev det middag. Dukningen gjorde sig mkt bra i det dämpade ljuset och alla tal var fantastiska. Grät några floder till, min man fick testa sina kunskaper i skateboardåkning och trumpetsolo och sen dansade vi natten lång, tills det var dags att gå hem kl. 03.
Var så fullkomligt trötta att vi stupade i säng.
Det var en fantastisk fest. Kan varmt rekommendera både lokal, catering, solist, serveringspersonal, frisör och fotograf till alla. En oförglömlig dag helt enkelt.
I morse fick jag min morgongåva - ett silverhalsband med två silverplattor där min mans och dotter namn är ingraverade. Det är handgjort för mig och ingen annan har ett likadant. Grät en skvätt till
Min morgongåva till min man uppskattades otroligt mycket - han grät också
Ni har massor att se framemot ni blivande fruar, njut för allt vad ni är värda när dagen väl är där! Det är nästan så att jag avundas er, skulle gärna uppleva dagen igen
Ååååh grattis!!! Längtar ännu mer nu.
Och fy fy fy va tråkigt Snitte .
080705: Åååh Grattis Grattis Grattis!!!
Det låter som ni hade en underbar dag! Hoppas vi får det lika fint som ni när det blir vår tur.
Snitte: Haha! Låt mig gissa vem du är. Är du med i S2 kanske? Ny för i år? Din tur Fy vad tråkigt med kyrkan. Men den ser väl fortfarande fin ut innuti, eller? De flesta av bilderna kommer ju vara därifrån antar jag och ni kommer bara se kyrkan utifrån en kort stund före och efter. Inte mycket tröst men jag är säker på att ert bröllop blir fantastiskt vackert även om er kyrka har tandställning
080705: ÅH vad roligt att höra!!!! det lät som en underbar dag!!!! åh vad roligt! skönt jag behövde höra lite positivt om bröllop ett tag
lovade mig själv att inte gråta sååå mycket idag för det här med kyrkan men jag är hopplös
har gråtigt floder även idag....
Mirri: jepp S2 är min stämma men jag är inte ny vi är ju två rebeccor i stämman nu men jag är den gamla
vilket stämma hittar man dig i då?
Tack för de uppmuntrande orden men det GÅR verkligen inte med de där byggnadsställningarna... det finns inte på kartan lixom... nonono
Grattis! Låter som en härlig dag, trots vädret. jag tänkte på dig i lördags.
Snitte;
Vad tror du om Grava Kyrka då? Den är ju sååå fin...
GME76: det värsta är..... att vi hade bestämt grava först.... men sen ville jag åka häst och vagn från kyrkan till festlokalen.... så då ville jag ha kyrka och festlokal nära.... och träfotre som ligger nära grava var för litet.... så ALLT var ju planerat...
*suck*
070805-Låter som en underbar dag!!! Längtar mer efter vår nu!!
Snitte- Men är det byggnadsställningar runt hela kyrkan då? man kanske kan ta kort mot någon sida där de inte har nån ställning?
Det kommer eventuellt vara ställningar på vår kyrka när vi gifter oss oxå men som sagt nån sida kanske är fri från dem. Så kan man ta kort mot massa andra fina bakgrunder. Men jag förstår att du tycker det är tråkigt! Dåligt att inte få informationen!!
Så var man möhippad!! Jäklar vilken underbar dag det blev!!
080705: Grattis!!! Vilken underbar dag det lät som ni har haft. Fick en tår i ögat när jag läste det.
Hoppas alla andra har haft en bra helg!!
080705: grattis!!! låter som ni haft en underbar dag trots väder.... fick verkligen fjärilar i magen i lördaskväll när vi var på kärlekskonserten i alsterskyrka o såg rosbladen o riset på trappen :) visste ju att ni gift er den dan....jag o smabon va tvugna att hoppa rund där lite i riset för o liksom känna på stämningen :) längtar everkligen efter vår dag nu.
vilken frisör va ni hos? o vilken catering firma??