Karlstadbrudar!!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Hoppas ni gillar den nya lokalen !!
Vi vill oxå ha hus, vi går på husvisningar hela tiden! Men med en gemensam inkomst på 12000kr så har vi inte råd . Nåja om ett par år så blir det bra mkt bättre, då blir det hus!
Det är jättetråkigt att längta efter något annat, men å andra siden har man god tid på sig att hitta sitt drömhus!
Mirri: Hmm hur ska jag utrrycka mig? JAg vill inte ha för "gudiga" pslamer. Den blomstertid och i denna ljuva sommartid är juh fina.
Usch det där med att titta på hus är hemskt och DYRT. Vi har lyxen att ha vårt dröm hus som jag köpte för 7år sen. Vi ska bygga ut 50kvm sen är huset perfekt med nytt kök och stort badrum.
Lycka till ollesmamma!!
NÄ nu ska jag maila iväg festhäftettexterna till mitt dåliga samvete dvs. tryckeriet
KajsaS: den klänningen du har i galleriet (antar att det är den du ska ha?) är så fiin! En kompis hade den när hon gifte sig nu i februari. Så snygg!
Fiafis: Åh va kul att den är fin i verkligheten. Ska å prova den v17 :-9
e lite nyfiken..är det någon mer av er som ska till alsterskyrka på lördag...på kärlekstemat på kvällen alltså...?? har så dåligt minne så jag minns inte vart ni alla gifter er :)
Kärlekstema? Vadå?
Vad är det? har inte hört talas om? Jag gifter mig inte där iofs....
Ollesmamma: jag funderar på att gå dit minns inte vilken tid det var.
Olles mamma: Jag skulle gärna gå men vi har konsert och sedan sittning på lördag och jag kan inte komma ifrån Men var det inte någon av oss i Karlstad eller värmlänningartråden som faktiskt gifter sig i Alsters kyrka samma dag, bara lite tidigare? Jag har för mig det när vi pratat om det tidigare. Lite kul tycker jag
GME: Just nu bor vi i en lägenhet i gettot (Krp )
KajsaS: Många av psalmerna i den nya psalmboken var inte skrivna som psalmer från början men kan tolkas på många sätt och har därför kommit med. Kärlekens tid tillexempel har Björn och Benny gjort tror jag och Kärleken som aldrig svek är ur musikalen Kejsarinnan av Michael Whieh. Till och med Stad i ljus har nu blivit en psalm så det finns mycket att välja på
Nu kom jag på vem det var! 080705 var det ju som gifter sig i ALsters kyrkan kl 16 så de hinner ut innan det där andra med kärlekstema började (vad hette det? Kärleksafton?) men ligger det rosblad kvar på trappan så är det nog från dem
Ja det är vi
Bara 2 dagar kvar nu men problem har uppkommit. Vår solist är sjuk! Men hon skulle försöka blir frisk eller i annat fall hitta en ersättare. Pust.
Idag hr jag gjort mina naglar hos Åsa på BC i stan. De blev verkligen kanon!
Annars har vi fixat fest-och vigselhäften samt placeringskort. Köpt gåvor till tärnor, marskalk och toastmaster samt lite smått och gott.
I morgon väntar dukning och incheckning på hotellet.
Ville bara tipsa om psalmer: På bröllopsdagen ber vi (mel:Den blomstertid nu kommer) och Till man och kvinna gjore han (mel. I denna ljuva sommartid). De ska vi ha men om man gifter sig på sommaren funkar ju sommarpsalmerna lika bra