• Pärlhönan

Förslag till vårt efternamn

Vill inte ha varandras, så det blir ett nytt, men vad för något??

Vill att det ska börja med Tun-, Thun-, Tune-

Enligt PRV så får det inte finnas tidigare eller vara för likt ett som finns. Ej heller platser eller dylikt.

• Svar på tråden Förslag till vårt efternamn
  • Kireina

Kul att ha ET som initial.. precis som den lilla söta rymdvarelsen! :) Och den andra får TT, full av nyheter... ;)
    Nä nu var jag väl supertråkig. men men.. jag är trött, jag skyller på det!

Svensson-namn förstår jag att ni vill byta bort. Vi har inga såna så för oss var det ingen jätteproblematik.

• Nessan

Thuneskär är fortfarande min favorit! (och ja, jag är partisk eftersom jag kom på det haha! )

• Pärlhönan

Det är med på listan för samtal till PRV i morgon
    Sen har vi inte så många fler som är roliga. De har ju som tidigare nämnts sållats bort
    Så Nessan du är nog den som kommit med de flesta o bästa förslagen, hitta på några till

Nessan skrev 2008-04-10 19:00:23 följande:
    Thuneskär är fortfarande min favorit! (och ja, jag är partisk eftersom jag kom på det haha! )
  • Hammerman

Har inte läst hela tråden, men vad attan...

Hammermans förslag:

Thunevind, Thunevit, Thunesköld, Thunälv, Thunar, Thung, Thunevad, Thunvadet, Thunliden, Thunesvärd, Thunfisk, Thublerone och Thussilago!

• Pärlhönan

Flera har vi redan gått igenom, men Thussilago var nytt
    Bara att fantisera vidare, jag håller koll vad som vart, så skit i att läsa hela tråden

Hammerman1 skrev 2008-04-10 19:11:40 följande:
    Har inte läst hela tråden, men vad attan... Hammermans förslag: Thunevind, Thunevit, Thunesköld, Thunälv, Thunar, Thung, Thunevad, Thunvadet, Thunliden, Thunesvärd, Thunfisk, Thublerone och Thussilago!
  • Mary LA

Jag vill också försöka! (En del förslag har säkert redan nämnts).

Tunehem, Tunerling, Tunerbeck, Tunerfeldt, Tunervik, Tunerstrand

• Pärlhönan

Finns redan, men försök igen. Du hade faktiskt med Två av våra tidigare topp favoriter, så du har god smak
    Mary LA skrev 2008-04-11 08:40:07 följande:

Jag vill också försöka! (En del förslag har säkert redan nämnts).Tunehem, Tunerling, Tunerbeck, Tunerfeldt, Tunervik, Tunerstrand
  • Mary LA

Vad trevligt att jag lyckades pricka in era favoriter!

Jag vet precis hur det är att försöka komma på ett nytt efternamn eftersom jag och min man precis har bytt till ett nybildat. Det var många samtal till PRV men vårt efternamn gick faktiskt igenom direkt!

Ska fundera vidare! Vi hade precis som ni bestämt oss för förledet, men vi fick lägga till -er och sen fanns det mycket mer att välja på. Typ som att ni skulle lägga till -er på tun så att det blir tuner, vilket jag tycker är ett fint förled också!

/Mary

• f1bride

Thunevind, thunsjal, Tundun (lite rim där), Thurlen ..
    Dessa har väl inte varit tidigare??

Svar på tråden Förslag till vårt efternamn