• Pärlhönan

Förslag till vårt efternamn

Vill inte ha varandras, så det blir ett nytt, men vad för något??

Vill att det ska börja med Tun-, Thun-, Tune-

Enligt PRV så får det inte finnas tidigare eller vara för likt ett som finns. Ej heller platser eller dylikt.

• Svar på tråden Förslag till vårt efternamn
  • jennysnartfru

Thunstråle, Thunender, Thunsjö

• Pärlhönan

Åhhh, vad förslag ni kommit med. Ska genast börja gå igenom dem. Tack, ni är små änglar när fantasin tryter.

Vidare rapport kommer

• gusjma

Jag tyckte Tuntig var helt underbart !!!! Dagens skratt!

• Pärlhönan

Några av namnen existerade ej, så imorgon blir det nytt samtal till PRV. Kan avslöja att det ej blir Tuntig eller Thunefjert trots att jag älskade dem

• f1bride

Thundal.. Thunberg.. Thunsdag (låter som en veckodag??)

• Pärlhönan

Dessa finns tyvärr redan. Har haft dem på listan. Men kom gärna med fler förslag

f1bride skrev 2008-04-10 12:49:16 följande:
    Thundal.. Thunberg.. Thunsdag (låter som en veckodag??)
  • Nessan

HAr du pratat med PRV ännu om era nya förslag? Vìlka förslag har ni fastnat för?

• Pärlhönan

Tyvärr, kom hem försent idag för att kunna ringa, de stänger 16,40. Men i morgon är jag ledig så jag kan prata med dem hela dagen

Sitter o försöker komma på ett par till namn. Svårt nu.
    Vi har nog haft ca 5-6 st som vi gillat starkt men de liknade ju namn som redan fanns.

• Kireina

tunika ;)

Nej då.

Vad heter ni i förnamn? Mycket lättare att kunna para ihop förnamn med efternamn... Sen är jag lite nyfiken på vad ni heter nu, eftersom ni vill byta bort dem!

Thunegryn, Thunegren, Thunegran, Thuneval, Thunevas, Thunevast, Thuneskära, Thunsippa, Thunfjäder...

Kul att byta helt!

• Pärlhönan

Båda har -sson namn, varav den ena har Sveriges näst vanligaste. Dvs. inte Johansson utan....
    Vill inte skriva förnamnen här men den ena börjar på E o den andra T

Svar på tråden Förslag till vårt efternamn