12 juli 2008 del 2
Startar om denna tråden!
Startar om denna tråden!
sen ska vi rama in det fina konstverket och ha somett kärt minne till bröllopet!
EnaOline:
TACK! Oh, vad skönt och höra att vi inte är ensamma med att vara ute i "sista stund"!
Vi blir dessvärre ganska många, runt 100 st, för min sambo har ganska stor släkt och jag trodde inte jag hade så många, men ack så fel jag hade... Det där med att måla en tavla tycker jag var en jättebra idé, så det tror jag också att vi ska ha!
Min sambo är emot allt vad allsång och lekar heter, så vi får väl se om jag kan övertala han lite iallafall till någon sång och lek. Vi hade tänkt ha dans också, vet inte ännu om vi ska hyra ett band, eller ha det inspelat. Inspelat är väl inte heller fel att ha eller?
Hur har du gjort det med klänning, festlokal och mat?
IcePrincezzz skrev 2008-06-03 23:11:51 följande:
Propp:
Tack för ditt svar!
Det lät ju som en jättebra planering och uppläggning av kvällen. Jag har tänkt mig något i din stilen också, så känns skönt att veta att jag inte var helt "ute och cyklade"! =)
Vad är det för band ni ska ha? Vad för musik tänker ni spela?
Jag kan tänka mig det att det blir en del "dötid" när man planerar under en så lång tid, men samtidigt så är det ju bättre att vara proaktiv än reaktiv, så en långsiktig planering hade, tycker jag, varit skönare för då vet man ju att allt är klart och blir klart i tid!
Även fast det är väldigt stressigt för oss just nu, så är det ganska skönt att det är kort tid med, för då hinner man inte fundera så mycket och vela fram och tillbaka, utan det blir snabba BRA beslut och man hinner inte riktigt bli så nervös och oroa sig! =)
Det är ett coverband som spelar det mesta...första 45 min blir det mest schlager så att alla kommer igång...nästa 45 min kör de mer pop&rock och sista 45 min kommer de ge sig in lite på hårdrocksbanan... Men då tycker säkert även jag att det är bra...(hoppas jag)...då ska väl även killarna har börjat rocka loss ordentligt!
Ang. planeringen så trodde jag först inte att jag skulle ha så klara åsikter om hur jag ville ha det (ja, det är mest jag som planerar )men allt har fallit på plats ganska naturligt...så har sluppit detta med att vela fram och tillbaka. Men är imponerad av er att klara av all planering på så kort tid!!! Har ni haft några problem med några bokningar eller har de alternativen ni ville ha funnits?
Propp: Det där bandet skulle vi vilja ha, det låter ju perfekt! Min sambo är hårdrockstypen och hatar schlager medans jag typ är tvärtom ( jag är typ allätare men föredrar ju schlager framför hådrock kan man väl säga)
Planeringen har faktiskt gått förvånatsvärt bra, kyrkan vi ville ha var ledig, och den första lokalen vi tittade på fick vi ett jättebra pris men vi insåg att det skulle blir för dyrt för oss ändå, men så hittade vi ett annat alternativ; en lokal där vi kan fixa dricka och mat själva och då blev det mycket billigare och så ligger lokalen i samm by som kyrkan så att man slipper åka 3, 5mil!
Hej tjejer!
Jag ska snart boka in provtid för håret!!
Det mesta känns klart här nu :)
Jen82: Gud, vad kul! Kommer frisören och att sätta upp håret på dig vid provtiden eller går ni bara igenom hur det ska vara?