• Jen82

12 juli 2008 del 2

Startar om denna tråden!

• Svar på tråden 12 juli 2008 del 2
  • Jen82

Vi har inte fått svar alla men vi väntar lite till :):)
    Ger dem en vecka till!
    Vissa smsa jag igår o de svarade då!

Vad ska ni bjuda på för mat?

• Flamora

Vi ska bjuda på heta rökor till förrätt, rökt tuppfilé och nån fräsch potatisrätt till huvudrätt. Ev flädersås till det. Efterrätt har vi inte bestämt än, men d lutar åt passionfruktsparfait. Ska provsmaka tårtor imorgon så beroende på vad d blir för smak bestämmer vi efterrätt.

• Jen82

Okej vi ska nog ha en kallskuret kött buffe med massa småplock!
    Vi får se vad pappa fixar!

• Annihz

Nu har mer eller mindra alla svarat på inbjuden, vi satte osa den 1 Maj, och hittills är vi 58 st. Så nu ska vi skicka ut några inbjudningar till, till de som vi inte hade plats för. (lokalen rymmer endast 65 st). Hoppas att våra reserver kan komma så vi kan fylla ut alla platser.
    En del gäster har barn som oxå var bjudna men som väljer att inte ta dem med, och det är faktiskt lite skönt tycker jag.

Tyvärr så är det en eftersläntare som inte fattar vad osa betyder och inte vet om de kan komma.....det kanske dyker upp någonting annat...!!
    Men hallå......och för oss gör det igentligen inget om han inte kommer(är en arbetskamrat), vi kände mest oss tvugna att bjuda honom iom att det var fler från vår arbetsplats som är bjudna.

• propp

Vi hade ju oxå osa den 1 maj, men det är fortfarande några som inte svarat...men om vi räknar med att även dessa kommer så blir vi 86 st (tror bara de glömt bort sista-datumet)...92 från början...så bara 3 par som tackat nej.

• EnaOline

lokal
    ringar är på gång
    kyrka fixat
    klänning fixat
    bukett fixat
    smink fixat
    frisör är på gång
    mat på gång
    rispåsar fixat
    inbjudningskort på gång
    fotograf
    tårta ska fixas (bakas av mig)
    lösögonfransar fixat
    underkjol fixat
    tärna fixat
    bestman fixat
    något jag missat? :) Hur går det för er?
    kostym på gång

• Catalina

Detta har vi fixat än så länge

kyrkan bokad
    lokal bokad
    samtal med prästen den 24 maj
    klänning är beställd(kommer hem i slutet av juni)
    inbjudningskorten är skickade
    mallar till vigsel-och festprogrammet
    mall till placeringskorten
    frisyr o smink fixar min tärna
    tärna o bestman
    toastmasterpar
    alla kläder till brudgummen och näbbarna
    blomsterkorgar till näbbarna
    menyn
    tårta
    ringarna
    dekorationen är halvklart
    champangeglas till gäster
    champangeglas till mig o min m2b
    tårtspade o tårtkniv
    linnedukar
    servetter
    brudpåsar
    tiaror till mig o barnen
    corsagenålar(gör corsager själv)
    solist i kyrkan är bokad
    frön till blommor är sådda

detta är inte klart
    bil från hemmet o till kyrka för mitt följe
    bil från kyrka till festen
    sy stolsöverdrag
    inköp av lite dekorationer(ljusslingor,silverringar till dekoration mm)
    bordsplaceringstavlan
    blomsterbåge + dekor.
    blommorna till mig o tärnan
    rosenblad till näbbarna o borden
    hinderprövningen(har väntat på papprena ett tag o ilsknade till igår o beställde nya)
    gravering av ringar
    gravera våra champangeglas
    gravera tårtspade o kniv
    morgongåva till min m2b
    gåvor till tärna o bestman
    inköp av mat
    dryck till brudskålen(bolaget)
    dryck till maten(läsk,kolsyrat vatten o lättöl)
    dryck till kvällen(tyskland)
    göra cup cakes till kvällen som alt.
    göra lyckokaker o oststänger till brudskålen
    laga maten
    baka bröd

jag har säkert glömt något på listorna men man kommer alltid på till slut vad det är....hur går det för er andra brudar? vi har ju ca 2 månader på oss att fixa allt nu....det går ju så fort o man känner sig som man har så mycket att göra o tiden rinner bara i väg.

EnaOline skrev 2008-05-08 21:59:43 följande:
    lokalringar är på gångkyrka fixatklänning fixatbukett fixatsmink fixatfrisör är på gångmat på gångrispåsar fixatinbjudningskort på gångfotograf tårta ska fixas (bakas av mig)lösögonfransar fixatunderkjol fixattärna fixatbestman fixatnågot jag missat? :) Hur går det för er?kostym på gång
  • propp

Idag jobbar jag min sista dag på den avdelningen jag är nu...blir nytt på måndag... Men jag blir så glad...min närmsta kollega hade köpt en liten blomma till mig och ett litet paket...i paketet låg ett litet rosa paraply... Ifall det nu mot förmodan skulle regna den 12 juli. Har faktiskt själv tänkt på hur vi ska lösa det om det nu regnar...för inge snyggt med ett stort svart paraply...men har inte velat lägga några pengar på ett "bröllopsparaply"...så det här var ju en alldeles perfekt present!

• propp

Ringde till butiken i Sthlm nu där vi köpt vår tärnklänning...och den hade kommit!!! Yes!!! Den hängde på lagret och hon jag pratade med ville ta ut den i dagsljus för att se att det var rätt klänning och utbrister: nämen åhhh vilken fin klänning! Det var väl roligt? Vi har ju nämligen beställt den i andra färger än den som fanns i affären, så det har ju varit lite pirrigt eftersom vi inte har vetat hur den kommer att se ut...men det här bådar ju gott... Bild på klänningen finns i mitt galleri, fast med andra färger då alltså!

• Annihz

igår fick vi hem våra nya förlovningsringar och m2b vigselring. De kommer att bli sååå snyggt tillsammans!!
    Idag kom även min dotters klänning, den är helt underbar. Hon vart så fin i den.
    Gjorde även en sittning i tisdags med catringfirman vi bokat. De har gjort över 500 bröllop så det känns tryggt att lämna över till dem.
    Sen har jag även fått tag i en sminkör som har inriktniing på just bröllop....och hon är dessutom bjuden på bröllopet så det här blev ju kanon.
    Det som jag känner att jag måste ta tag i är festprogram, vigselprogram, favor till gästerna, prov baka bröllopstårtan och göra en provdukning.
    En sak i taget......

Svar på tråden 12 juli 2008 del 2