12 juli 2008 del 2
Startar om denna tråden!
Startar om denna tråden!
Måste man ha tidsplan? har inte alls tänkt på det
Vi kommer att vara 65 st och kommer att servera förrätt, varmrätt och tårta(alltså 2-rätters).
Dansgolvet är på ett annat plan så det är bara att börja dansa när man vill.
Det är ju det med middagen som är svårast att uppskatta, det kommer ju att slinka in lite tal och lekar oxå....men borde inte 4 timmar räcka inkl. bensträckare?
Har sett att många uppsakattar att vigseln tar 30 minuter, men vi kommer att tre låtar som ska sjungas + 2 psalmer så det känns lite lite med 30 minuter. Eller vad tror ni??
Annihz: Ok, om man räknar som du gör, alltså sammanlagt 4 timmar från det att middagen börjar tills dess att dansen kommer igång så borde det ju räcka...bara alla tal och lekar är avklarade innan bensträckaren...vore ju trist om folk började dra sig mot baren redan efter 2 timmar och missar delar av underhållningen.
Vi kommer oxå ha 2 psalmer och 3 solosånger och vår vigsel beräknas hålla på i 45 min. Det är lite konstigt räknat i vår kyrka tycker jag, för det är 3 vigslar på samma dag...en kl. 12.30, nästa kl. 14.00 (vår tid) och sista kl. 15.30. Detta innebär att man MAX har 30 min på sig efter vigseln på kyrktrappan...sen kommer ju nästa brudpars gäster att anlända!!! Vet inte hur det är tänkt riktigt, men det måste ju ha fungerat hittills...annars borde de ju ändrat på tiderna sedan tidigare år.
Nu är det inte långt kvar nerverna är på hel spänn!
Men vad kul det ska bli!
Håller också på med tidsplan.
Den blir :
14.00 vigsel på platts.
14.15 gratulationer och skål
15.00 fotografering
16.00 buffé
18.00 kaffe o tårta
20.00 present öppning för de som vill se på, mingel.
21.00 bandet börjar spela
01.00 vikning
03.00 åker till hotellet
vad tror ni om detta?
Tårtan med kaffe och avec serveras i samma rum som middagen så jag tror att folket borde komma tillbaka, annars missar de ju tårtan!
Håller på och formar festprogrammet och där kommer det även stå hur kvällen kommer att se ut tidsmässigt.
När jag tänker efter hur vigslarna är upplagda hos oss så blir jag lite fundersam. De är kl. 15,16,17
Och vi har ju mittentiden.......
Tanken är ju att vi ska stå utanför kyrkan ett tag innan vi far vidare till festlokalen.....undra hur det kommer att kännas med en massa andra mäniskor som kommer dit.....och det andra brudparet då?, var tar de vägen??
hum konstigt upplagt!
Låter bra!
Annihz skrev 2008-06-03 20:33:29 följande:
Här är ytterligare en som gifter sig den 12 juli!
iiiiiiiii, inte alls långt kvar ju!! =)
Hur länge har ni andra planerat era bröllop? Ví bestämde oss för inte alls länge sedan, bara 4 veckor sedan. Vi har nämligen precis båda fått jobb i Hong Kong from 1 aug, så vi flyttar dit för 3 år och bestämde oss därför att gifta oss redan i sommar och inte vänta tills nästa! =)
Vad jag håller på att planera just nu är bröllopsfesten. Vill ni berätta för mig hur er kväll kommer se ut? Jag behöver lite tips och inspiration =)
Tack!
Iceprinvezzz grattis till era jobb! nej nu är det inte långt kvar! Vi bestämde också oss nyligen ( 1 månad sedan) och vi är i full gång! Vi har faktiskt hunnit med det mesta, när det gäller festen så ska det lekas skoleken, det ska målas en tavla, det ska alltså stå ett staffli med målnings duk där gästerna kan måla vad de vill under kvällen/ festen. Vi ska även ha bröllopsbingo och lite frågor om brudparet som gästerna ska svara på. Vi ska dock ha ett ganska litet bröllop, så då blir det inte mer lekar/ spex vi ska ju hinna umgås också! Hur många blir ni?
Det har jag inte ens tänkt på......och jag brukar ha koll!!
Tror inte jag kommer att lägga ner någon energi på det, det brukar ju finnas lite blommor som kyrkan har fixat, sen är våran kyrka så otroligt vacker i sig så vi kör på det.
Som sagt, det finns ju de som gifter sig både före och efter oss, så någon tid till mera dekoration finns inte. Vill ju inte att folk ska stressa ihjäl sig.