• Jen82

    12 juli 2008 del 2

    Startar om denna tråden!

  • Svar på tråden 12 juli 2008 del 2
  • blommisen

    Måste man ha tidsplan? har inte alls tänkt på det

  • Annihz

    Vi kommer att vara 65 st och kommer att servera förrätt, varmrätt och tårta(alltså 2-rätters).
    Dansgolvet är på ett annat plan så det är bara att börja dansa när man vill.
    Det är ju det med middagen som är svårast att uppskatta, det kommer ju att slinka in lite tal och lekar oxå....men borde inte 4 timmar räcka inkl. bensträckare?

    Har sett att många uppsakattar att vigseln tar 30 minuter, men vi kommer att tre låtar som ska sjungas + 2 psalmer så det känns lite lite med 30 minuter. Eller vad tror ni??


    propp skrev 2008-06-03 11:47:30 följande:
    Annihz: hur många gäster är ni på bröllopet? För du har bara räknat med att middagen ska hålla på två timmar...kommer ni att servera 2-rätters el. 3-rätters? Vi är 82 gäster och kommer att ha 3-rätters...så vi har räknat med att middagen kommer ta minst tre timmar. Sedan kommer vi att ha en bensträckare på nån halvtimme-trekvart där borden dukas bort och det görs iordning för dans. Sedan kommer bandet att spela ca 45 min och därefter kommer vi att servera tårta. Efter nån timme drar bandet igång igen. Känns som man måste ha lite paus i magen mellan middagen och tårtan. Annars tycker jag absolut att ert schemat ser jättebra ut!
  • propp

    Annihz: Ok, om man räknar som du gör, alltså sammanlagt 4 timmar från det att middagen börjar tills dess att dansen kommer igång så borde det ju räcka...bara alla tal och lekar är avklarade innan bensträckaren...vore ju trist om folk började dra sig mot baren redan efter 2 timmar och missar delar av underhållningen.

    Vi kommer oxå ha 2 psalmer och 3 solosånger och vår vigsel beräknas hålla på i 45 min. Det är lite konstigt räknat i vår kyrka tycker jag, för det är 3 vigslar på samma dag...en kl. 12.30, nästa kl. 14.00 (vår tid) och sista kl. 15.30. Detta innebär att man MAX har 30 min på sig efter vigseln på kyrktrappan...sen kommer ju nästa brudpars gäster att anlända!!! Vet inte hur det är tänkt riktigt, men det måste ju ha fungerat hittills...annars borde de ju ändrat på tiderna sedan tidigare år.

  • FruGrahn

    Nu är det inte långt kvar nerverna är på hel spänn!
    Men vad kul det ska bli!
    Håller också på med tidsplan.

    Den blir :
    14.00 vigsel på platts.
    14.15 gratulationer och skål
    15.00 fotografering
    16.00 buffé
    18.00 kaffe o tårta
    20.00 present öppning för de som vill se på, mingel.
    21.00 bandet börjar spela
    01.00 vikning
    03.00 åker till hotellet

    vad tror ni om detta?

  • Annihz

    Tårtan med kaffe och avec serveras i samma rum som middagen så jag tror att folket borde komma tillbaka, annars missar de ju tårtan!
    Håller på och formar festprogrammet och där kommer det även stå hur kvällen kommer att se ut tidsmässigt.

    När jag tänker efter hur vigslarna är upplagda hos oss så blir jag lite fundersam. De är kl. 15,16,17
    Och vi har ju mittentiden.......
    Tanken är ju att vi ska stå utanför kyrkan ett tag innan vi far vidare till festlokalen.....undra hur det kommer att kännas med en massa andra mäniskor som kommer dit.....och det andra brudparet då?, var tar de vägen??

    hum konstigt upplagt!


    propp skrev 2008-06-03 19:40:20 följande:
    Annihz: Ok, om man räknar som du gör, alltså sammanlagt 4 timmar från det att middagen börjar tills dess att dansen kommer igång så borde det ju räcka...bara alla tal och lekar är avklarade innan bensträckaren...vore ju trist om folk började dra sig mot baren redan efter 2 timmar och missar delar av underhållningen.Vi kommer oxå ha 2 psalmer och 3 solosånger och vår vigsel beräknas hålla på i 45 min. Det är lite konstigt räknat i vår kyrka tycker jag, för det är 3 vigslar på samma dag...en kl. 12.30, nästa kl. 14.00 (vår tid) och sista kl. 15.30. Detta innebär att man MAX har 30 min på sig efter vigseln på kyrktrappan...sen kommer ju nästa brudpars gäster att anlända!!! Vet inte hur det är tänkt riktigt, men det måste ju ha fungerat hittills...annars borde de ju ändrat på tiderna sedan tidigare år.
  • Annihz

    Låter bra!


    FruGrahn skrev 2008-06-03 19:41:43 följande:
    Nu är det inte långt kvar nerverna är på hel spänn!Men vad kul det ska bli!Håller också på med tidsplan.Den blir :14.00 vigsel på platts.14.15 gratulationer och skål15.00 fotografering16.00 buffé18.00 kaffe o tårta20.00 present öppning för de som vill se på, mingel.21.00 bandet börjar spela01.00 vikning03.00 åker till hotelletvad tror ni om detta?
  • propp

    Annihz skrev 2008-06-03 20:33:29 följande:


    När jag tänker efter hur vigslarna är upplagda hos oss så blir jag lite fundersam. De är kl. 15,16,17Och vi har ju mittentiden.......Tanken är ju att vi ska stå utanför kyrkan ett tag innan vi far vidare till festlokalen.....undra hur det kommer att kännas med en massa andra mäniskor som kommer dit.....och det andra brudparet då?, var tar de vägen??hum konstigt upplagt!
    Och jag som tyckte att vi hade det tight med tiden...det där låter ju nästan som rekordsnabba vigslar...de kanske bara tar 30 minuter ändå...

    Hur gör ni med dekorationen i kyrkan förresten? Vi måste ju samsas om det med de andra brudparen, för man hinner ju inte smycka om inne i kyrkan mellan vigslarna. Jag har fått tfn-nr till de andra brudparen...men de borde ju oxå vara angelägna om hur vi ska lägga upp det...(behöver ju inte alltid vara JAG som ska fixa och tänka på allt...eller? :-P)
  • IcePrincezzz

    Här är ytterligare en som gifter sig den 12 juli!
    iiiiiiiii, inte alls långt kvar ju!! =)
    Hur länge har ni andra planerat era bröllop? Ví bestämde oss för inte alls länge sedan, bara 4 veckor sedan. Vi har nämligen precis båda fått jobb i Hong Kong from 1 aug, så vi flyttar dit för 3 år och bestämde oss därför att gifta oss redan i sommar och inte vänta tills nästa! =)
    Vad jag håller på att planera just nu är bröllopsfesten. Vill ni berätta för mig hur er kväll kommer se ut? Jag behöver lite tips och inspiration =)
    Tack!

  • EnaOline

    Iceprinvezzz grattis till era jobb! nej nu är det inte långt kvar! Vi bestämde också oss nyligen ( 1 månad sedan) och vi är i full gång! Vi har faktiskt hunnit med det mesta, när det gäller festen så ska det lekas skoleken, det ska målas en tavla, det ska alltså stå ett staffli med målnings duk där gästerna kan måla vad de vill under kvällen/ festen. Vi ska även ha bröllopsbingo och lite frågor om brudparet som gästerna ska svara på. Vi ska dock ha ett ganska litet bröllop, så då blir det inte mer lekar/ spex vi ska ju hinna umgås också! Hur många blir ni?

  • Annihz

    Det har jag inte ens tänkt på......och jag brukar ha koll!!
    Tror inte jag kommer att lägga ner någon energi på det, det brukar ju finnas lite blommor som kyrkan har fixat, sen är våran kyrka så otroligt vacker i sig så vi kör på det.
    Som sagt, det finns ju de som gifter sig både före och efter oss, så någon tid till mera dekoration finns inte. Vill ju inte att folk ska stressa ihjäl sig.


    propp skrev 2008-06-03 20:54:54 följande:
    Annihz skrev 2008-06-03 20:33:29 följande:
    Och jag som tyckte att vi hade det tight med tiden...det där låter ju nästan som rekordsnabba vigslar...de kanske bara tar 30 minuter ändå...Hur gör ni med dekorationen i kyrkan förresten? Vi måste ju samsas om det med de andra brudparen, för man hinner ju inte smycka om inne i kyrkan mellan vigslarna. Jag har fått tfn-nr till de andra brudparen...men de borde ju oxå vara angelägna om hur vi ska lägga upp det...(behöver ju inte alltid vara JAG som ska fixa och tänka på allt...eller? :-P)
Svar på tråden 12 juli 2008 del 2