• Jen82

12 juli 2008 del 2

Startar om denna tråden!

• Svar på tråden 12 juli 2008 del 2
  • mr psycho

I dag har vi postat våra inbjudningar, efter mycket ältande om vilka man vill och bör bjuda ... Skönt att lämna det bakom sig nu!

Annars kollar jag runt efter skor ... och så ska vi börja planera maten, ska ha egen kall buffé. Det känns bra att det inte är så lång tid kvar tycker jag, även om vi har en del kvar att ordna med, för jag längtar tills när vi är gifta :)

• Angeliuqe

Tycker vi har läget under kontroll....
    De som är klart är;
    - Kyrka, präst, tid
    - Lokal
    - Trubadur till festen
    - De "stora" grejerna till bordsdukningen (tallrikar, dukar, glas osv)
    - Tärna, toastpar, näbbar
    - Bil för oss efter kyrkan
    - Frisyrer till brud och tärna

Det som är halvklart:
    - Tärnans och näbbens kläder
    - Inbjudningarna (ska bara beställas och sen skickas)
    - Resterande grejer till bordsdukning och pyntning av lokal (väntar på att inhandlas så snart M2B får in sina löningar *hihi*)
    - Festprogrammet (påbörjat)
    - Kyrkprogrammet (påbörjat)
    - Bordsplaceringen (grundtanken finns, väntar på att få veta vilka som kommer, och för att de ska gå måste jag få iväg inbjudningarna först)
    - Tiara och smycken (ska bara beställas)

Inte klart:
    - Psalmer till kyrkan
    - Maten (M2B ska ringa idag)
    - Brudbukette, tärnbukette, näbb-bukette
    - Tårta (ska fixas i helgen)
    - Klänning (är höggravid just nu, så direkt när bebisen kommit ska det fixas)
    - Kläder till M2B (ska åka och fixa de så fort lönen kommer igen)

Oj de vart en hel del....
    Men jag vet vad jag vill ha och hur jag tänkt mig så förhoppningsvis så ska de gå rätt smärtfritt!

• krian87

Hej alla. jag har tyvärr blivit avständ för att tipsa om bandet som ska spela på mitt bröllop. ha det så bra och lycka till med er.

• Annihz

Vadå? Kan man bli det??

krian87 skrev 2008-04-01 13:48:46 följande:
    Hej alla. jag har tyvärr blivit avständ för att tipsa om bandet som ska spela på mitt bröllop. ha det så bra och lycka till med er.
  • krian87

Ja uppenbarligen, fick mejl om det iaf. men jag kan vist fortfarande komma in. SÅ jag börjar undra om det kan ha varit ett 1:a april skämt från ngn här inne??Underligt iaf.. Men ja. jag har blivit varnad, först för inlägg ngn vecka innan varningen och sen en andra omgån varning för inlägg som skrevs Innan den första omgången varningar.. kom -35 st varje "omgång".. så jag antar det.. de hänväsar till paragraf 7 i villkoren. men har inte hittat den ännu... läste på en annan tråd om avstängning och varningar att man får bara tipsa och skriva ut namnet 3ggr/halvår.. och jag viste inte det och hade tipsat i de trådar som kom upp och frågade efer billigt band i skåne..

blev långt inlägg.. får se om jag kommer in mera elelr om det var en avstängning..(?)

Annihz skrev 2008-04-01 13:55:44 följande:
    Vadå? Kan man bli det??
  • Jen82

Jag är inte glad över detta..
    Hoppas det löser sig gumman.
    Kram på dig

• Jen82

Imorgon ska jag till min skräddare och se min klänning igen.
    Den är upplagd i min längd nu :)
    Jag ska ta med mig axelbanden och skorna och pröva igen :)
    Sedan ska ha sy på axelbanden och i juni ska vi ta in den på sidorna :) Jag e nervös :))

• krian87

Tack=)
    Kram

Jen82 skrev 2008-04-01 22:07:31 följande:
    Jag är inte glad över detta..Hoppas det löser sig gumman.Kram på dig
  • Annihz

Idag har vi varit och bestämmt kläder till m2b. Åååå vad snygg han är/kommer att bli. Känns jätte bra!!!

Själv har jag beställt bh och ska köpa skor denna vecka, sen är det dags att prova klänningen igen och göra lite små sjusteringar, om det nu behövs.

• Annihz

Idag kom bröllopsboken som jag beställt på bröllopsbubblor.se.
    Den var kanon fin, kommer bli kul att läsa efter bröllopet vad alla har skrivit.

Svar på tråden 12 juli 2008 del 2