• Jen82

12 juli 2008 del 2

Startar om denna tråden!

• Svar på tråden 12 juli 2008 del 2
  • Jen82

Hur går de för er tjejer???

• krian87

Det går sakta men säkert framåt. Letar slöja och tiara för fullt..Har fixat fotograf och filmare nu till hela bröllopsdagen. ganska skönt. pris: 3000:- till fotograf, 1 flak öl till kameraman..=) har köpt smycke nu, eller ja. min mamma har..=) verkar som om det har kommit in en hel del anmälningar. vet inte vilka men ryktet säger det iaf=) hehe. Hur går det för er/dig??

• Mrs Marley

Det går framåt här också.....
    Ska träffa guldsmeden i nästa vecka och se om vi kan komma fram till något bra.
    Ska skicka efter tyll till min slöja och sedan är det dax att leta efter mönster till min klänning...

Ibland tycker man att det mesta är fixat för att sen i nästa sekund få lite panik för man tycker att det finns hur mycket som kvar att göra...

• hannapanna2008

Jag var faktiskt till guldsmeden förra veckan och beställde min ring, den blir färdig i mitten av maj. Måste även lämna in förlovningsringarna för att göra om lite...

Nästa projekt är att lämna in klänningen till sömmerska för att sy in och göra lite ändringar. Jag väntar bara på att hitta underkläder, eller bh iaf för att det ska bli rätt när jag gör måtten.

Annars är det mesta som går att göra innan osa har gått ut klart.
    Catering är bokad, tårta bokad, hår och make är bokat, vigselprogrammen är nästan färdiga (mallen alltså), tiara, slöja, skor klart, servetter och ljus är inköpt, har börjat köpa in ballonger och annan dekoration.

Jag håller på att göra halsband och armband till min tärna som går i vårt färgtema.

Vi åker till Barcelona nästa vecka och där ska jag kolla om det finns roliga saker att köpa

• krian87

Va kul att det går framåt för er=) Jag glömde ju ringen. vi har bestämt att lämna in min och sätta in stenar i den.Den var tanken 4 år sen när vi köpte den=) Och eftersom jag är jag och jag nte vill vara utan en ring på fingret så har vi nu köpt en ring- (bara 14k plätering(?)= inte äkta!Gör inget den är super fin) som jag ska ha under tiden. Det blir väl i ngn månad men det känns bättre=)

• Flamora

Så bra att du öppnade en ny tråd, Jen82.

Skulle ju svara weinlove, men det gick inte. Det är min kompis mamma som ska göra frisyren och det var hon själv som ville prova så här tidigt, så där var inga invändningar. Nästan jag som tyckte att det var för tidigt...

• Jen82

Hahaha då kan vi prata ännu mer!!

Ja jag såg att den andra var avstängd..
    Det kommer bli en tråd till innan det är DAX :):)
    Kram

• FruGrahn

Hej Hej!
    Här går det fint!
    Börjar få allt att bli klart!
    Lite små saker kvar som dekorationer till logen, borden.
    Måste skaffa smycken och tiara till håret, halsband örhängen mm. vet inte riktigt var bara.

Jag är lite osäker på min tärnas klänning! Jag tycker den är jätte fin men den har en mörk grön/gul/brun skiftande färg som är svår att matcha till bestmans slips, har letat i hela sthlm tillslut hittade jag en som var exakt! Men den är inte så fin så jag känner mig lite små orolig för det!

nu är vi snart i mål brudar!!!

• Joji

Ahhhh, säg inte att vi snart är i mål! Känns som att vi har massor kvar att fixa. Jag skriver även uppsats på min vidareutbildning, den måste ha första fokus så jag känner mig jääkligt stressad.

Kvar att fixa, bland annat:
    * bestämma hur vigselringarna ska se ut och beställa den
    * bestämma hur brudbuketten ska se ut och beställa den
    * beställa tårta
    * boka bröllopsresa
    * kläder till tärnorna
    * lite till borden, t ex något att ställa blockljusen på.
    * få klartecken kring musik i kyrkan
    * välja psalmer
    * festhäften, bordsplaceringskort...

Jag längtar tills min uppsats är inlämnad: då kan detta få fullt fokus!

Svar på tråden 12 juli 2008 del 2