• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • SNOTCROW

Anja:
    Egentligen vill man ju att viktminskning ska få ta tid, för det handlar ju snarare om att skaffa sig vanor som man kan behålla resten av livet än kurer med dyra pulver och bars och sånt, för det kan man definitivt inte leva livet med :)
    Om du håller någorlunda koll på käket, så är det ju motionen som gör den stora skillnaden. Om du promenerar med stavar i ett ordentligt tempo och går på gymmet ibland ska det säkert fixa sig. Tänk på att styrketräning inte förbränner särskilt många kalorier alls, men det är fortfarande väldigt väldigt nyttig träning. När du är i gymmet kan du dock passa på att använda konditionsmaskinerna, där är nyckeln till fettförbränning. Jag gillar crosstrainern bäst, den som påminner om någon sorts simulerad skidåkning/jogging med pedaler för fötterna och handtag som man rör fram och tillbaks. Men alla är bra!
    Och alkoholen .. det är sjukt energirikt. Du anar inte! Om du skippar all alkohol fram till bröllopet så lovar jag att resultaten kommer lättare. Det verkar ju som att du är redo för vissa uppoffringar, och då finns det nästan inget bättre tips jag kan ge dig än att pausa alkoholen.

Själv styrketränar jag rätt seriöst. Jag siktar på att bygga muskler och käka ordentligt fram till mitten av juni ungefär för att sedan deffa (fettförbränna) i ca nio veckor fram till bröllopet. Jag vill ha muskler därunder innan jag börjar träna bort fettet!
    (För tillfället har jag inte varit i gymmet på en vecka... B-uppsatsen och flytten tar all tid.)

• Anja 19 juli 2008

Snotcrow

självklart använder jag mig av konditionsmaskinerna Både cykel, löpband och crosstrainer (när jag väl tar mig t gymet)

Alkohol dricker jag inte alls...

Det är socker och fett som är boven här... jag ÄLSKAR att äta! Jag älskar mat, jag älskar choklad, jag älskar glass, jag älskar godis, jag älskar snacks. Suck...

Sedan är magmusklerna en stor bov när det gäller magmåttet. Mina magmuskler buktar ut nåt enormt efter de två sista barnen. De kom så tätt (bara ett år mellan dem så jag blev gravid igen när Alice var 3 månader) och vad jag än gör lyckas jag inte tajta till dem igen så att de blir platta.

Just nu tränar jag rygg, bröst, armar och mage intensivt, för det är detta som kommer synas i klänningen.

jag vet ju att det är livslånga matvanor osv som är det viktiga men för mig handlar det ju om att jag MÅSTE gå ner ca 7-8 kg OCH förlora ca 10 cm i magmått TILL DEN 19 JULI annars kan jag ej ha min dyra 10.000 kronors klänning.

Det är verklgein panik.

• Anja 19 juli 2008

snotcrow

telefonnumret t daniel berggrensson var till mig. Han sjunger i bandet som vi har anlitat

• Hedebris

haha...skulle kanske varit övertydlig :)

• SNOTCROW

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-24 12:49:26 följande:

Snotcrowsjälvklart använder jag mig av konditionsmaskinerna Både cykel, löpband och crosstrainer (när jag väl tar mig t gymet) Alkohol dricker jag inte alls...Det är socker och fett som är boven här... jag ÄLSKAR att äta! Jag älskar mat, jag älskar choklad, jag älskar glass, jag älskar godis, jag älskar snacks. Suck...Sedan är magmusklerna en stor bov när det gäller magmåttet. Mina magmuskler buktar ut nåt enormt efter de två sista barnen. De kom så tätt (bara ett år mellan dem så jag blev gravid igen när Alice var 3 månader) och vad jag än gör lyckas jag inte tajta till dem igen så att de blir platta.Just nu tränar jag rygg, bröst, armar och mage intensivt, för det är detta som kommer synas i klänningen.jag vet ju att det är livslånga matvanor osv som är det viktiga men för mig handlar det ju om att jag MÅSTE gå ner ca 7-8 kg OCH förlora ca 10 cm i magmått TILL DEN 19 JULI annars kan jag ej ha min dyra 10.000 kronors klänning.Det är verklgein panik.
    Aha, vad duktig du är som skippat alkoholen då! Du märker säkert resultatet allt eftersom...
    Att älska mat är bara bra! Problemet är när man mest gillar mat som innehåller mycket energi men inte särskilt mycket antioxidanter, fibrer, vitaminer... Som sagt, livslånga vanor tar tid, men för tillfället kan du ju hänga upp dig på din bröllopsmotivation för att äta "rätt"! Och vidare, i en klänning med korsett gör det inget hur magmusklerna förhåller sig, det kanske du också kan fokusera mer på allt eftersom.
    Då ska vi se, det är ju nästan två månader kvar! På två månader är det fysiskt möjligt att gå ner 8 kg, men det kräver såklart målmedvetenhet och lite hårt arbete, och inget fusk såklart. :) Har du ett schema med träningstider? Om du skriver ner vad du planerar att göra varje vecka är det såklart lättare att det blir av.
    Ytterligare att konkret tips: om det är viktminskning som gäller så hade jag faktiskt bytt ut styrketräningen mot mer tid på kondismaskinerna. Som sagt, styrketräning är bra, men det bränner inget fett direkt.
  • Fröken Planera

Hej på er!
    Här kommer några rader från Blekinge! Är ju här hos min syster och föräldrar eftersom det är marknad i byn. Kevin har smällt 550 kronor på karuseller och en massa skit!
    Jag har som sagt provat klänningen!!! Tjoho, vad bra den satt!!! Jag har ju varit sååå nervös att mina -5kg inte skulle räcka, men den satt som gjuten!!! Tyvärr var den ca 1cm för kort och det går inte att läggas ner. Jag måste alltså köpa nya skor (max 5cm:s klack))Är det någon som har ett par 39:or till salu??? Jag orkar inte börja om med det nu!!
    Dessutom så passade inte slöjan till, så jag fick köpa ny.. hmmm (ingeick inte i budgeten) Jag har även köpt underkläder!!! Shit, så snygga det är!!! Jag är helnöjd trots att klänningen är för kort!!! Nu längtar jag så jag håller på att döööö!!

• Fröken Planera

Förresten, så kommer jag INTE lägga ut några bilder på klänningen. Jag fick nämligen reda på att mina komipsar här i Blekinge har hittat min presentation här i BT och går in och kollar den med jämnba mellanrum!! Vad fasen gör de här???
    Jag har bilder i mobilen som ni kan se när vi träffas nästa gång. Jag tror att jag kan med på torsdagen, men jag kom på att Sonny ska ju på Sweden rock festivalen, så jag måste lösa det med Kevin!!

• Anja 19 juli 2008

Snotcrow

hihi vet inte om jag är duktig, jag har inte skippat alkohol utan aldrig haft för vana att dricka alkohol, så tyvärr märker jag nog inga resultat på den fronten, eftersom jag inte har förändrat nåt.

dricker ett glas vin eller så om vi är på fest eller middag, vilket bara händer nån gång om året. Så jag är ju inte nykterist men vi har aldrig alkohol hemma och det är inget jag nånsin tänker på att köpa hem eller dricka om vi bara är hemma lixom

Schema är svårt för mig att göra upp m tanke på att jag har tre barn och jobbar helt olika scheman varje vecka (är timanställd så jag vet aldrig i förväg heller).

Så jag försöker klämma in motion där jag kan.

Ska försöka köra mer på kondismaskinerna men jag vill samtidigt trimma musklerna för de är så otränade och jag vill lixom vara mer "FIT" om du förstår hur jag menar!

• Anja 19 juli 2008

Fröken Planera

meeeeen ååhhhh MAILA en bild t mig... hihi jag är såååå nyfiken *asg*

• SNOTCROW

Anja:
    Jag tror jag missförstod dig! Du skrev såhär "Dricka mycket är mitt stora problem men jag kämpar som f..n med det..." och jag tolkade det som att du drack alkohol, men du kanske menar helt tvärtom? Att du dricker för lite vatten? :D
    Isf är det ju en helt annan femma :)

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4