Gravid - ska göra abort...
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Hej
Jag har gjort två.en kirurgisk och en medicinsk, skulle jag vara tvungen att göra en igen så föredrar jag den kirugiska. det går över snabbare och gjorde inte alls lika ont. Men ofta i dag så fördrar dem att göra en medicinsk om det är tidigt.
Jag blir lessen när folk lägger in andra inlägg här än det som är svar på dina frågor. Jag hoppas att du bortser från dem och litar på dig själv. Du har tagit detta beslut och vet bara själv varför.
Ingen annan ska bry sig om varför du tagit detta beslut. Det finns inga rätt och fel i sådant här. Det är olika för alla människor.
Hoppas det gick bra idag och att du fick ett mycket bättre bemötande. Det är superviktigt.
Gjorde själv en kemisk abort i höstas. Det var i nionde veckan så i sista sekunden. Beslutet var jättesvårt men när jag väl bestämt mig så har jag inte ångrat det någon gång. jag håller med om mycket som sagts här men känner att jag måste få komplettera med några rader som lite balans...
Ja, det var obehagligt att göra aborten men det var inte fruktansvärt. Jag har inte haft ångest efteråt och inga fysiska men. Jag tror det är viktigt att ha någon med sig som stöd. Jag vet att det för många är en livskris men för mig samt ett par av mina närstående som också gjort abort, så har det inte varit det. Det är också bra att veta.
Önskar dig allt gott i ditt beslut och hoppas att allt går bra!
Jag har genomgått en skrapning. Fick en tablett att stoppa upp vaginalt på morgonen innan som gjorde att jag började blöda lite. Åkte in till sjukhuset, fick byta om till sjukhuskläder och blev inrullad på kirurgen. Där fick jag dropp och blev ombedd att räkna ner från tio medans de sövde mig. Vaknade upp och blev frågad hur ont jag hade på en skala från ett till tio. svarade sex och fick en värktablett. Efter ca en timme fick vi åka hem. Blödde ungefär som i slutet på mensen i nån dag men hade inte det minsta ont.
Det var jobbigt men jag har inte ångat mitt beslut, jag och min sambo hade då varit tillsammans i tre månader och vi pluggade båda två. Nu sju år senare är vi fortfarande tillsammans, vi gifter oss i juni, och nu börjar vi känna oss redo för eventuella tillskott.
Jag har gjort en abort, en medicinsk.
Det gjorde fruktansvärt ont! Jag trodde jag skulle svimma. Jag fick vänta i ca 1,5 vecka innan jag fick tid. Sedan blödde jag i 6 veckor efteråt. Fruktansvärd upplevelse som jag hoppas jag slipper göra om, nästa gång jag blir gravid, om än av misstag så behåller jag det absolut, men i vissa situationer är det ju inte ett alternativ.
Hoppas det går bättre för dig än för mig, min abort räknas nog som ganska svår om man kollar runt hur "lätt" det går för många andra.
jag har påbörjat en medicinsk abort. Har tagit de första tabletterna som gr att graviditeten avstannat. Spydde upp första så fick ta en till. Imorgon bitti ska jag till sjukhuset och göra "resten". KOmmer få smärtstillande så antar att det kommer göra väldigt ont. Jag blöder redan och har gjort ddet hela dagen. Har redan ont och kan inte ens äta.. öNskar bara att det här är över snart. Ville inte gra kirurgisk för det känns som ett större ingrepp. och jag vill inte bli sövd.. ucsh jag önskar det här är över snart..
jag frstår att många har åsikter och säger saker på det här forumet som jag inte velat höra. Men jag förstår också att detta är ett känsligt ämne för många och det ÄR ett stort beslut som berör.
Dock är jag helt säker på att jag gör rätt, och det är det som betyder mest för mig,. Men visst, det här är inget jag kommer glömma någonsin och jag kommer nog tänka framåt jul och undra hur mitt liv hade sett ut om jag blivit mamma då...
Jag tror att du gör helt rätt,du verkar ha bestämt dig.
När detta är över kommer du att titta tillbaka och minnas,då gäller det att du minns varför du tog detta beslut och ångra aldrig det. min bebis skulle ha varit 6 år i år. Men jag ångrar inte att jag tog det beslut jag tog.
Var rädd om dig nu och oroa dig inte i onödan inför morgondagen vem vet det kanske är så att du genomgår det värsta nu...
Lycka till med allt nu.
Ett tips köp många nattbindor dvs rejäla saker du kommer att behöva dom ett tag nu.
Tiger Lou skrev 2008-03-31 22:20:30 följande:
Bra gjort Tiger Lou! Det här fixar du.
Kram!
Weinlove - stackars dig!
Gustafmilda -det är "egentligen" inte en abort på det sättet (Weinlove- missförstå mig rätt). Det heter missed abortion (MA). Det är när fostret dött men kroppen inte stött ut det. Då får man antigen skrapas gå hem och vänta ut det. Jag har varit med om det sistnämda.
Mitt inlägg ser kanske lite "ironiskt" ut men det är verkligen inte meningen. ÄR nog lite trött...
Weinlove- hoppas att du mår bra idag! Jag kan inte ens förstå (även om jag varit med om ett MA) vad du gått igenom när jag läste ditt inlägg! Så hemskt!
TS - Skickar en kram till dig! Du kommer fixa detta!
Stor kram till Tigerlou!
Hur går det för dig nu?
Folk kommer alltid ha åsikter om aborter. Det viktiga är vad DU känner och att DU känner att du gjort rätt, vilket du har gjort. Starkt jobbat att fatta beslutet först och främst och sen genomföra det och att du dessutom skrivit om det här.
TS Hur går det för dig? Hoppas du vet inne i dig själv att du har gjort rätt val och att du kommer bli en underbar mamma en dag senare i livet.
Allt har gått jättebra. Jag blöder fortfarande men det kunde man ju göra upp till fyra veckor normalt... men annars har allt gått jättebra. Det var en väldigt tidig graviditet sa dom så jag hade inte ens särskilt ont den dagen då jag skulle göra själva aborten.
Ja, det är ett laddat ämne, men jag ångrar mig inte en sekund. Det var bäst så som skedde, det vet jag.
TACK till alla som hjälpte mig med mina frågor! Det har verkligen betytt massor för mig då jag inte direkt haft någon att fråga och det finns så otroligt mycket kloka tjejer här.
Verkligen stort tack till alla! Kram Lou
Skönt att höra att du mår bra!! Bra gjort av dig att våga ta upp det här. Du är stark!