Gravid - ska göra abort...
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
gör vad som känns rätt för dig o skit fullständigt i vad andra säger eller tycker det e ditt beslut o ingen annans!!!!
08augusti08 Kunde inte sagt det bättre själv!
jag är gravid :)
märkte utav vikten i först i v10, men det är jätte olika, en kompis t mig märkte utav det i v6-7, hon är jätte smal.
Abort är en stor grej, men ... Bara du kan veta vad du vill.
Jag tror dock inte att man kan lägga det i hyllan och aldrig tänka på det mer, för det vore inte mänskligt. Men det viktigaste är att DU vet varför du gör det, och efteråt fortf när tankarna om det kommer, att du vet varför du gjorde det- så du orkar.
Att ha någon att prata med oxå är nog jätte viktigt.
Jag har aldrig gjort abort, så jag kan inte uttala mig om hur man reagerar, men har jobbat på sådan avd. så...
Lycka till och ta hand om dig.
Tiger Lou skrev 2008-03-26 08:49:51 följande:
Har inte mycket att tillägga, många kloka svar i den här tråden, men jag vill skicka ett lass kramar till dig i din svåra situation. Livet tvingar oss att göra problematiska val emellanåt... men vi förtjänar respekt och stöd i våra beslut. Var rädd om dig!
tack! abort är ett kännsligt ämne som många gärna inte pratar om.. jag är inte stolt att jag själv har gjort det men det är även inget jag skäms över. vi ska va glada att det e så pass tillåtet i svergie!!! det är du som kvinna som ändast kan besvara din fråga.. men om jag får säga.. om jag va du skulle jag gå igenom en abort och ta gärna hjälp av föreldrar och goda vänner! vad beslutet än blir så är det jobbigt!
gråt inte vännen dom känner inte dig och dom vet inte varför du gör det! vi här på bt (din tråd) finns här för dig och stöttar dig!
kramis från emma
Marsaphir Marlean skrev 2008-03-26 11:41:43 följande:
wiggy
hon hade nog jobbat där alldeles för länge...
hon tyckte absolut att jag var en idiot som blivit gravid oavsiktligt.. så man kan alltså anmäla sådana människor. min sambo tyckte det var helt sjukt det hon hade sagt.
hmmm, varför har jag gått upp så mycket redan då. jag har väl iofs ätit mycket mer än vanligt så mycket ligger nog där. och brösten kommer ju bli mindre sen. som sagt, vill ha fredag nu så jag får gå på undersökningen. ska man gå ensam? är det fånigt att ta med sig någon? är det gynundersökning då?
Klart att du ska ta med någon om du vill det. Jag hade sällskap när jag var hos läkaren.
Tiger Lou
*Lägger mig i diskussionen* klart att du kan ta med någon!
Vill ge dig en stor kram och säga att du kommer att klara det här utmärkt. Många bra svar har skrivits i tråden; att det är ditt val, det är ok men att det inte blir lätt, men att du är stark nog att ta dig igenom det. Ha dessa tankarna i huvudet framöver så ska du se att det går bra.
Har själv inga barn och har inte gjort abort, men som kurator kan jag ge dig rådet att tänka igenom ditt beslut en gång till i lugn och ro. Du känner förmodligen många olika, dubbla känslor och är chockad och vill att allt ska vara som vanligt. Det kommer inte att bli som vanligt igen,hur du än gör, men det kommer att bli bra :)
Du kan också skriva ner alla frågor tills på fredag och ställa dem tills du känner dig nöjd med svaret. Hur går det till, vad händer, hur brukar folk känna sig, vad händer efterråt etc. Mitt råd är också att ta vara på deras erbjudande om stödsamtal.
Tänk på att Ditt beslut är rätt om du känner att det är det. Att göra abort är inget fel, men det är ett stort val. Vill du ha ett barn nu? Borsett från att det rent praktiskt inte är lämpligt? Det är en viktig fråga så att man inte tänker "Tänk om vi hade gjort si eller så, då hade det kanske gått" Försök se på skaen från alla möjliga vinlalr, även om du känner att du har bestämt dig.
Lycka till och stor kram
"Försök se på saken från alla möjliga vinklar även om du känner att du har bestämt dig så känner du dig bensäker på ditt beslut efterråt." Skulle det ju stå!