Gravid - ska göra abort...
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Du får svälja tabletterna på sjukhuset stanna en halvtimme så dom ser att du inte kräks upp dom sen får du åka hem. Sen på mån i mitt fall, åkte jag in på morgonen och svalde några tabletter till och fick föra upp en tab i underlivet. Du kommer att genomgå en fölossning den dagen med värkar och blödning och du kommer att få vara på sjukhus den dagen du får inte åka hem förrens på eftermiddagen. Därefter kommer du att blöda i x antal veckor sen har du flytningar i x antal veckor och sen är allt över. Det tar tid innan du är genom allt. Det är om du är så tidig så du hinner med en kemisk abort. En vanlig abort vet jag inget om.
Tiger Lou skrev 2008-03-26 08:49:51 följande:
Alla här inne säger till TS "Tänk efter innan!" men att göra abort vet väl alla är inget lätt val så jag tror redan ts har tänkt efter. I vissa fall är inte barn något bra val i den livssituation man är i just då så ge henne råd, men få det inte att låta som hon gör något överilat för det tror jag inte hon gör. Lycka till ts.
Jag kan inte tänka mig att sätta ett barn till världen innan jag har en stabil inkomst och en man som jag vill dela ett barn med. Jag är själv skilsmässobarn och skulle aldrig drömma om att utsätta ett barn för en hemmamilj som inte är trygg och där man älskar varandra. DEt kan inte jag ge ett barn just nu. Och jag anser själv att jag är alldeles för ung för det ansvaret och killen ifråga känner samma sak. VI har pratat om det, och visst skulle vi lösa situationen efter det bästa om det vore så att vi ville ha barn just nu men vi har kommit fram till att vi inte kan. Jag vill studera och han hade fått arbeta masor. Nej, det går bara inte.
en jättelöjlig fråga jag vet, men dom kilona jag har gått upp redan.. kommer dom försvinna automatiskt när jag väl börjat genomföra aborten? jag har redan gått upp nästan 4 kilon och märker av det själv, kanske iofs är en del på brösten men ändå, hade precis lyckats gå ner i vikt...
selvfølgelig har du tænkt efter, och du har taget din beslutning. alt jag siger er at det inte är let. det gør ondt fysisk och det gør ondt psykisk. jag vidste at jag inte ville have barnet, men det gjorde ondt psykisk alligevel. det hjalp nok heller inte at 4 af vores venner fødte indenfor 2 veckor da jeg fik aborten.
Men fyra kilo..... det är himla mycket är du säker på att du har gått så kort tid att du kan göra abort? Att det inte är så att du varit gravid längre än du tror?
Tiger Lou skrev 2008-03-26 10:43:52 följande:
Hej!
Jag vill bara delge en bra insikt som min barnmorska gav mig precis efter att jag hade gjort abort. Hon sa att jag aldrig fick ångra beslutet, detta för att jag när jag tänker tillbaka på beslutet att göra en abort så måste jag även komma ihåg omständigheterna kring beslutet om aborten. Så nu när jag och min m2b går i giftastankar 3 år efter aborten och har ett tryggt förhållande och en gemensam framtid, så måste jag ändå komma ihåg att beslutet om abort för min och min m2bs del var rätt just då och det kan ingen ändra på.
Jag vet inte om du blev klokare på detta, men de orden har hjälpt mig att hantera situationen efteråt.
Hoppas allt går bra för dig!
Jätte kram
jag nåede at være 7 veckor henne, mine bryster blev store, jag havde kvalme, så jag mærkede virkelig at jeg var gravid. det er først nu 3-4 veckor senere at min krop er ved at være normal igen
TS Låter som kilona du gått upp kanske mer har med oro inför att vara gravid att göra?
sist jag hade mens var mitten på februari, ca 6 veckor sedan, jag tror inte att jag kan ha varit gravid i kanske högst fem veckor isåfall.. jag har ju iofs ätit mycket mer än jag gör i vanliga fall så man har ju säkert lagt på sig tack vare det, haft störreaptit än vanligt..
på fredag får jag iallafall veta hur lång tid jag är gången.
jag brukar ha regelbunden mens dessutom så jag kan inte ha varit gravid längre... tror jag inte.. åh, kan det inte bli fredag nu!