Gravid - ska göra abort...
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
åh hoppas jag får göra allting imorgon då... så jag slipper vänta. hur går det till, gör dom gynundersökning och ultraljud? eller vad kommer jag att få göra?
Fick göra ultraljud, liten hälsoundersöknig och sen svara på en del frågor, frågan om man ville träffa psykolog ca 5 ggr...
Tog också blodprover med det var för blodgrupp och sånt inför skrapningen. Tror du tar tabletter i några omgångar, mår kanske lite illa och får en kraftig blödning. Du får nog lådsas du har mens ett tag för blödningarna skulle inte stoppa helt förrän efter ca två veckor...
Bara att ta ett djupt andetag och göra det.
Du verkar ha styrka nog och tror säkert att du kommer vara lättad efteråt.
ok tack då vet jag mycket mer än jag gjorde innan. Ska ringa direkt imorgon bitti och prata med dom. tack för all hjälp!
Hoppas det löser sig på bästa sätt för dig!
Jag tager den på engelsk, hvis du nu ikke kan forstå mit dansk.
You have now been told how they perform the abotion. And I hope that you are sure, it is a hard decision to make. I had an abortion 4 weeks ago, I was 7 weeks pregnant. It was the hardest decision in my life. It hurts like hell, I was lying in the hospital bed screaming for painkillers, crying. Normally I am very hard, I do not feel so much pain, but it was terrible. About 4-5 hours after I took the pills, the "baby" came out. It looked like a littele cocoon, and believe me it was hard to see. It wasn´t just a thing, it could have been a life. The following days i was a mess inside.
I am not trying to scare you. You just need to know that its no picknic, it is easy to take the pills, but it hurts like hell, and maybe you will feel the pain in your heart as well as I did. But I also hope that afterwards you well be just as sure as I am, that you did the right thing. But remember, don´t let anyone tell you what to do, it is your decision.
hej!
jag har två små pojkar och när min yngsta va 5 veckor så vart jag gravid, inte vad jag hade hoppats på när man skulle ha sex för "första" gången...
mitt råd är att tänk igenom ordentligt och gör inte ett kemiskt "missfall" söv dig det gorde jag... känndes bäst så...
är du sövd så märker man inget förutom att man är öm i magen och att man blöder men om du ska va vaken så kommer du få RIKTIGA verkar så då vet du hur det känns att föda på riktigt... vill inte skrämmas men hällre brutalt ärlig så du kan ta en ställning än att du blir chokad....
här ska vi stötta dig eller jag iallafall
en abort är varje kvinnas val, man kan ha sina åsikter men det är ändå upp till var och än...
stå på dig tjejen, du klarar dig ska du se...
miljoner kramar
Du kommer inte att få göra din abort idag. Du kommer att få göra en undersökning och ultraljud för att se hur långt du gått. Gör du en kemisk abort tar du tabletter ena dagen och sen får du vänta x antal dagar innan det startar, som sagt jag svalde mina tab på lör och resten på mån.
Och som sagt du får riktiga värkar som en förlossning, men i gengäld får du inga inre sår som vid en skrapning.
Men att du ska vara klar med allt idag kommer med största sannolikhet inte att hända, du ska ju tex få en tid hos läkaren oxå.
Tiger Lou skrev 2008-03-25 21:09:42 följande:
nu har jag ringt, fick prata med den mest otrevliga människan i hela världen som fick mig att storgråta efter samtalet.. herregud.
Jag har fått en tid på fredag, en undersökningstid verkar det som. KOmmer nog inte att få göra själva aborten den dagen för hon sa att det var inte säkert det fanns tid. Jag jobbar dessutom sen på fredagen och det sa hon att jag skulle kunna göra... Alltså kommer jag inte få göra aborten förräns nästa vecka först?? jag kommer ju hinna vara gravid ett bra tag... åh nej.. Men om jag får tabletterna, kan jag inte bara ta dom hemma då så jag får med mig dom nu på fredag?
så man känner alltså av riktiga värkar när man tar tabletterna? Man måste se till att vara hemma hela den första dagen då?
vad jag vet så tar man tabletter hemma , men sen får man åka in på sjukhuset och "förlösa". Så det är inget man gör hemma helt och hållet.
Hoppas bara du tänkt igenom detta riktigt noga nu. Jag gjorde abort för 15 år sen när jag var 16 år och ångrar det än.
Blir så ledsen när jag hör folk som inte vill ha sina barn när de blir gravida, jag och min sambo försöker verkligen bli gravida men blir det inte, vi vill inget hellre än att ha barn nu men har problem med att bli gravid
Så jag säger bara TÄNK IGENIM DET ordentligt.