Gravid - ska göra abort...
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Jag ska ringa imorgon och få det avklarat. Fick reda på det idag, stort misstag...
ÄR det någon som gjort en abort? HUr går det till? En medicinsk blir det väl tror jag...
Kan någon berätta....
Hur långt har du gått?
Tråkigt att det blev så här. Min kompis gjorde abort i veckan och det tog henne 2 veckor innan hon fick sin abort. Dem fick ta prover o göra ultraljud för att se hur långt hon hade gått. Dem vill ju inte göra abort om det är för tidigt och ett "naturligt missfall" äger rum vilket dem ansåg var det bästa. Vill inte skrämma dig på något sätt, men när dem väl såg att det fanns något i hennes livmoder (efter 4 blodprover och 4 ultraljud och i 7:e veckan) så sövde dem henne och "skrapade". Ingen rolig upplevelse alls och hon mår inte alls bra just nu.
Jag önskar dig all lycka till och hoppas att allt kommer att gå bra. KRAM
Om du går in på "systersajten" familjeliv så hittar du bra info att läsa...www.familjeliv.se/Forum-4-49/
Önskar dig lycka till och hoppas att det går bra!
allt har ju o göra med hur långt gången du e. e de tidigt så kan man göra de med tabletter.
vid lite längre så blir de skrapning.
av nyfikenhet. varför detta val.
har själv gjort så absolut inte nåt dömande...
detta e en kvinnas rätt.
Jag har gjort en abort jag var 4 veckor och 2 dagar gången. Jag svalde 2 tabletter på lördagen åkte in mån fick några tabletter att svälja och en att föra upp i underlivet för att starta allt. Det var som en mindre förlossning med värkar och blödningar. Fick åka hem efter 5 timmar mådde bra men blödde i 2 veckor efteråt.
Du får bara göra kemisk abort upp till vecka 8 sen måste du skrapas.
Lycka till
Blev gravid och som tur var "märkte" jag det tidigt, men då jag inte kunde bestämma mig gick tiden ut för medicinsk abort. När jag slutligen hade bestämt mig var alternativet att sövas och skrapas. Tydligen kan det göras när man är vaken och gjort på kvinnokliniken, dock ett för själen mer smärtsamt alternativ.
Behövde bara ett blodprov och ett ultraljud, och mådde, törs jag säga det, alldeles finemang efteråt.
Jag gjorde en abort i okt -07. Var i tionde veckan så jag gjorde en skrapning. Blödde en hel del men mådde ändå bra.
jag tror att jag är i ca fjärde veckan nu.. enligt mina beräkningar. Jag känner inte att jag kan ta ahnd om et barn nu, så mycket annat som jag vill göra och har inte den relationen till killen som jag känner att jag vill ha med den personen som jag ska dela ett barn med...
ÅH nej, så jag kommer alltså få vänta länge på att få det avklarat... Kollar dom upp hur långt gången man är? Rävker det inte med vad man säger?
Hur lång tid det tar att få tid till aborten beror på var du bor. Vissa ställen har kortare väntan än andra.
Det göra alltid ett ultarljud för att fatställa exakt hur långt gången man är innan man gör aborten.
Tror du hinner med att få tabletterna som helt enkelt stöter bort fostret. Vet inte hur du har det med kliniker där du bor, men ring runt till de som finns och se hur det ser ut med tidbokning. Fick för mig när jag var där att de ville få det hela avklarat så fort som möjligt och erbjöd mig att göra det samma dag.
Lycka till!!