• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • AnnaochHenrik

Miss Blue skrev 2008-04-30 10:52:50 följande:

Hmm bara jag som är inne här nu för tiden???????Var är ni brudar??
    Jag vet! Jag har så fullt upp nu att jag knappt hinner titta in här... Men det är bra, jag har blivit botad från det värsta BT-beroendet... Faller nog tillbaka när det blir lite lugnare med jobb och skola misstänker jag...
    Hur gick det för din karl att prova ut kläder?
  • Miss Blue

Det gick strålande!
    Han blir sååå fiiin!!
    Hela setet går i grått; mörkgrå frockcoat, ljusgrå skjorta, silvergrå plastrong+näsduk, svarta byxor med revär, svarta blanka skor!
    Den färgklick han kommer ha är ljusrosa ros med blad (coursage), det blir pricken över i:t!!

• Miss Blue

silvergrå väst (glömde!)
    Frockcoaten är mönstrad (diskret i samma färg som själva rocken) svårt att förklara och den finns inte på Cavalieres hemsidan heller....inte i den varianten iallafall..

• AnnaochHenrik

Det lät skitnyggt!
    Min karl behöver ju inte fundera så mycket på sin klädsel, eftersom han är officer blir det uniform, stiligt värre (och skönt att det redan är inhandlat för många år sen, en utgift mindre)!

• AnnaochHenrik

Hur går det för er i planerandet tjejer?
    Vi var och köpte vansinnigt fina servetter igår... Smidigt att bo 200 meter från Dunis fabsriksbod, fick tag på superfina och lyxiga servetter till fabrikspris. Perfekt!
    Idag tänkte jag börja med bordsplaceringskoren lite smått... Har i och för sig inte koll på vilka gäster som kommer och inte än, men jag gör nog hellre placeringskort till alla och slänger dem efterhand som folk tackar nej, än att behöva fixa med det i sommar när vi fått OSA från alla!

• nicolina2008

Anna: Ja det låter som en bra idé! Jag tänkte nog oxå börja med det snart.

Själv fick jag hämta mina skor igår (finns i galleriet). De är jättefina! Nu längtar jag tills jag får hämta klännigen (borde bli i slutet av denna månad)!

• Miss Blue

Anna: Vi har redan börjat med våra placeringskort (se galleriet), det är bara 4 st gäster som inte gett något svar om de kommer eller inte, så vi har nästan gjort dem färdiga. Vi har även börjat med bordplaceringen, det är INTE lätt!!!! Gud vad svårt det är!!!

Nicolina - Superfina skor!

• nicolina2008

Hur gör ni med bordsplaceringen? Blandar hej vilt eller sätter de som känner varandra nära varandra?

• Miss Blue

Nej vi blandar inte hej vilt
    Men det är lite olika kompisgäng som vi försöker att blanda upp ordentligt. Vi splittar inte på par, men de är inte alla som sitter precis bredvid varandra, en del sitter mittemot eller diagonalt mot varandra. Vi är ojämnt antal så tyvärr blir det en som inte kommer att ha någon mittemot sig....lite tråkigt men så är det (som det ser ut med gäster i dagsläget, det kan ju ändra sig). Vi tror att vi inte vill ha våra föräldrar vid honnörsbordet utan vårt brudfölje. Detta är pga en massa anledningar men den största är att svärfar inte är i livet....
    Men det är ju ingen slutgiltig bordsplaceing än så vi hinner nog ändra oss ett par gånger till.....

• nicolina2008

Ja man får verkligen tänka till vilka som passar med varandra och osv.

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)