• Miss Blue

*^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)

Välkomna alla brudar som gifter sig den 23 augusti i år! Nu närmar sig sommaren och bröllop med stormsteg!!!!! Snart har vi nått målet brudar!!!!!!! Vi fortsätter väl i vår lilla tråd att diskutera och tipsa

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 11:32
    Här är vi brudar som hänger här:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Voilen 16:30 Edsbyn

• Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)
  • Miss Blue

Vi har från början specifikt sagt vilken präst vi vill ha, hon är kanonbra och väldigt populär
    Jag hoppas verkligen att de inte ändrar något i hennes schema så vi får den andra prästen (en tjock gammal gubbe) bläääää

• Bröllop 2008

USCH nä det får vi inte hoppas! Inte när man har en präst som man specifikt vill ha!

• Miss Blue

Vår tilltänkta präst riskerar åtal oxå....
    www.kkuriren.se/
    Men det är bara att hålla tummarna att det typ blir böter och inget annat, det är en mänsklig handling.

• Miss Blue

Konstigt länken leder inte till artikeln....kopierar in texten istället:

Kyrkoherde Drotz åtalad för att ha fört bort ett barn

Gunilla Drotz, kyrkoherde i Floda och Julita pastorat, och ytterligare två kvinnor åtalades i dag vid Katrineholms tingsrätt. Tillsammans misstänks de ha fört bort den ena kvinnans dotter och hållit henne gömd undan pappan.

Med bortförandet ville de tvinga fram ett polisförhör med barnet. Mamman misstänkte att flickan utsatts för sexuella övergrepp av pappan, som i en tingsrättsdom fått full vårdnad av barnet.
    Pappan blev senare friad från brottsmisstanken. I stället har nu mamman, Gunilla Drotz och en av kyrkoherdens medarbetare i Svenska kyrkan åtalats för egenmäktighet med barn.
    - Det var helt mitt beslut, säger kyrkoherden om bortförandet.
    Hon anser fortfarande att det var rätt att i fyra veckor hålla flickan gömd på hemlig ort. Det har hon också meddelat sin andlige ledare i Strängnäs stift, biskop Hans-Erik Nordin.
    - Jag är beredd att mista min tjänst om det kommer till det, säger Gunilla Drotz till KK.

• nicolina2008

Jag har ingen aning om prästrna i den kyrka vi ska gifta oss i.
    Spännande!

• Bröllop 2008

Oj, vet du när ni kan få informationen om hon kan viga er? När de ska bestämma om det blir åtal eller inte.

• Miss Blue

Jag faxade ett brev till församlingen om vår oro hur det skulle bli med vår vigsel. De ringde oss på kvällen och hon som ringde var "medarbetaren" som oxå riskerar åtal, hon trodde att det skulle dröja innan någon ev dom föll och hon hade svårt att tro att prästen skulle få mer än på sin höjd böter. Men några garantier kan de naturligtvis inte ge...

• Bröllop 2008

okej, skönt att höra! Då hoppas vi på det!

• nicolina2008

Ja, Håller tummarna för att allt löser sig!

Svar på tråden *^*¨¨080823 DEL 3¨*^* ...nu närmar vi oss målet!! :-)