• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • AoM

Åh nej, nu blev jag skrämd!

Vi postade våra inbjudningar igår kväll, vissa levererade vi personligen :)
    Så skönt att ha dem färdiga, nu kan man börja fokusera på alla andra detaljer!
    Imorgon ska jag beställa klänningen!!

• bridesilly

oh va kul, beställa klänning är verkligen något som får en att känna att snart är det dags

AoM skrev 2008-02-26 08:59:53 följande:
    Åh nej, nu blev jag skrämd!Vi postade våra inbjudningar igår kväll, vissa levererade vi personligen :) Så skönt att ha dem färdiga, nu kan man börja fokusera på alla andra detaljer!Imorgon ska jag beställa klänningen!!
  • blivandefrularsed

Då är det väl tur att vi skickat ut så tidigt som vi ändå har gjort. Och OSA är om tre månader så skulle det ta några veckor för nån inbjudan att komma fram så finns det ju ändå tid. Fast man vill ju inte att nån ska tänka: Alla andra har blivit bjudna men inte jag....!.

Min tärna (hon är singel...) sa vid nåt tillfälle i höstas att man får väl ta med sig en respektive (dvs en date i hennes fall). Och jag svarade att det här är ett bröllop, så vi bjuder bara våra vänner och vänners pojkvänner/sambos osv. Sen funderade jag på varför hon vill ta med sig en respektive (om hon nu inte har en pojkvän tills dess), hon är ju tärna! Så den stackars killen skulle få gå på ett bröllop själv utan att känna någon! Och jag måste ju ändå kunna räkna med min tärna hela dagen, eller?? Åtminstone fram tills middagen dragit igång.

• cindell

Det är tydligt att jag kommer få en hel del konstiga förfrågningar när inbjudningarna väl är skickade alltså. Förstår inte folk att det kostar pengar????

• AoM

Ja man upphör inte att förvånas över folks frågor kring bröllop.
    Våra inbjudningar kom fram idag, jag väntar med spänning på att se om vi får några liknande frågor!

Vi har valt att ha ett barnfritt bröllop, skulle vi bjuda med alla barn skulle vi hamna på 25 st under 7 år, och lite färre över 7. En av mina närmsta vänner har två småflickor, jag är gudmor åt den minsta. När jag berättade att vi skulle ha barnfritt blev hon glad, hoppas att alla föräldrar reagerar lika :)

• Fru MAppell

Nu har inbjudningarna kommit fram till några. Tyvärr hade vi valt en vattenlöslig penna (typ tuschpenna) i vinrött att skriva med på kuverten, och eftersom det regnade idag fick jag höra att texten runnit ut ! Hoppas bara att alla kom fram rätt ! Tips: Använd vattenfast penna alltså !

• bridesilly

Tycker det är lite tråkigt att folk inte förstår att det faktiskt kostar pengar per person att bjuda på mat med mera och när man önskat att fler ej blir anmälda "utan lov" så vill man inte ha fler heller. Men jag sa hursomhelst nej.

• AoM

Hej tjejer!!

Nu har jag varit och provat klänningen för andra gången (denna gång med lite hjälp av en korsett under)!
    Hade visserligen bestämt mig för den redan första gången jag provade men ville se den en andra gång innan jag slog till.

Jag kände mig lika vacker denna gång!!

Så nu är den beställd!!!! :)
    På bussen hem satt jag och log helt fånigt :)

• Emkalo

AoM, roligt! visst längtar man till dagen då man får ha den på sig, finsminkad och fin i håret och allt :)

Just nu slog mig tanken att dte är ju faktiskt bara en dag man har på sig den... och 7000 betalar jag. Yiaks.för en dag?! Hm.Men den är vackar och tidlös så jag tänkte spara den....till vad vet jag inte.

Ska ni spara era klänningar eller ska ni sälja?

Svar på tråden 080809 del 3