• Sokkerkakan

Hur ska jag fria?

Hjälp mig! Jag funderar på att göra slag i saken och fria till min sambo.

Först var tanken att fria på skottdagen, den traditionella dagen för tjejer att fria. Först var jag inne på massa olika uppdrag, men det blir nog rätt dyrt. Här är några idéer jag haft:

- Hade varit kul att fria under en konsert eller liknande, men det går tyvärr inga bra konserter just då.
    - Göra om hemmet till en romantisk oas med blomblad, picknickfilt i vardagsrummet med levande ljus, "vår musik" spelandes i bakgrunden, äta ngt gott och helt enkelt ställa frågan.
    - Bio var en annan idé jag hade. Tänk vad coolt det skulle vara om de kunde skriva frågan på bioduken innan filmen börjar! Vet dock inte om detta är möjligt..

Men till saken hör att vi ska åka på en treveckors semester i mars, och då hade jag en tanke om att fria på flygplanet på ngt sätt, bara för att det skulle va kul, lite annorlunda liksom. HUR jag skulle göra på flyget vet jag inte riktigt.. funderade på att kanske lägga in en bild på ett tecknat brudpar och skriva in frågan, och lägga bilen i hans bok som han kommer läsa på flyget. Andra förslag välkomnas.

Vad tycker ni? Skottdagen som är lite förutsägbart eller på flyget? Har ni några bättre förslag på hur frieriet skulle kunna tänkas gå till? Kan tilläggas att vi varit tillsammans i 6 år, och träffades på nätet.

Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Hur ska jag fria?
  • kultis

sokkerkakan, det gör han inte. Vi är båda överens om att det ä rjg som friar.
    Men däremot du kanske får frågan redan innan du hinner fria!!!!

Vi har tänkt att vi ska bada när vi är tillbax i båten, sen äta gott och mysigt. Wille, 11månader ska vara med hela tiden så jag hoppas det blir lugnt ändå. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska fria innan eller efter middagen. Troligtvis innan så vi kan fira med maten sen...
    Men har köpt en present till honom samt lite hjärta-ballonger och annat smått att dekorera med.

• Sokkerkakan
    kultis skrev 2008-02-03 15:47:24 följande:
    sokkerkakan, det gör han inte. Vi är båda överens om att det ä rjg som friar. Men däremot du kanske får frågan redan innan du hinner fria!!!!Vi har tänkt att vi ska bada när vi är tillbax i båten, sen äta gott och mysigt. Wille, 11månader ska vara med hela tiden så jag hoppas det blir lugnt ändå. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska fria innan eller efter middagen. Troligtvis innan så vi kan fira med maten sen...Men har köpt en present till honom samt lite hjärta-ballonger och annat smått att dekorera med.
    Åhh så mysigt det låter!! Med bebis och allt med också. Önskar dig lycka till! Hehe, njae har svårt att tänka mig tat min sambo friar. planerar han ngt så lär det vara på resmålet, och då hinner ju jag före! :) Wiiiieee, kan knappt tro att jag ska fria½ haha.. god give me strength. :P
  • Sokkerkakan

Hej på er! En annan idé jag hade var ju att fria till min sambo på en biosalong, och då mailade jag SF och frågade. NU HAR JAG FÅTT SVAR! Haha det var nog dock en aning för kommersiellt för vår smak.. hon skrev att eftersom de som företag ville få ut ngt av det hela så ville de bjuda in några journalister som kunde bevaka det hela! Lite coolt, men där går nog gränsen.. haha planen är ju inte direkt att hamna i aftonbladet!

Så jag kör nog på flygplanet trots allt.. kan ni hjälpa mig med utformning av frågan? Jag kommer att lämna ett brev till värdinnorna när jag går på, där jag ber dem fråga kaptenen om han kan ropa i högtalarna. Då måste jag ju också skriva ordagrant vad jag vill att han ska säga. OM det är så att kaptenen avböjer så får personalen ställa frågan när de kommer med champagnen, och då måste jag ha förberett vad de kan tänkas säga också. Förslag?

• fiapalle

Gör det på planet!!!! be flygvärdinnorna att kalla fram din blivande, och gör det inne i Cokpitt=) Annars är din ide bra med att lägga en bild inne i en bok som han läser på planet. Jag tycker att det verkar grymt skoj och annorlunda att slå slag i saken och göra det på ett flygplan,lycka till!!!

• Sokkerkakan

vet ni.. jag har tänkt en del och kommit fram till att jag inte e säker på att han skulle uppskatta ett så offentligt frieri. Så jag funderar på att uppgradera maten ombord istället, och sen göra ett mer intimt frieri..

• Utomlands 2008
    Sokkerkakan skrev 2008-02-07 00:47:09 följande:
    vet ni.. jag har tänkt en del och kommit fram till att jag inte e säker på att han skulle uppskatta ett så offentligt frieri. Så jag funderar på att uppgradera maten ombord istället, och sen göra ett mer intimt frieri..
    Har full respekt för det... Men skulle du inte kunna göra såsom fiapalle föreslår?

Prata med en av flygvärdinnorna/flygstewarden strax efter ni klivit ombord (på tu man hand) och hör med henne/honom om det kan vara möjligt att en stund innan maten ska serveras så tas er speciallyxiga mat till cockpit och du ursäktar dig på en given signal från flygvärdinnan o säger till blivande maken att du måste gå på toa. Istället går du in i cockpiten (det gäller att han inte ser att du gör det... ) sedan läser kaptenen upp ett meddelande där X ombeds kontakta cockpit och där möter du honom med frieriet.
    Blir ändå intimt men lite mer speciellt än att göra det på era platser ombord.
    Du kan givetvis skippa delen med att de läser upp ngt i högtalarna o bara att flygvärdinnan kommer fram till honom och ber honom följa med för att du behöver hjälp med något eller liknande...
    OM det nu är så att frieri i cockpiten är ngt som lockar...?

Förresten, om du ska fria ombord på planet - se till att vara i god tid vid incheckningen så att ni inte råkar få platser på varsin sida om en mittgång... Vore ju vääääldigt trist o snopet.

I vilket fall: lycka till!

Är lite sugen själv på att fria ombord på en flygning nu.... Får kanske boka ngt?
  • Sokkerkakan

Utomlands 2008? skrev 2008-02-07 01:29:45 följande:

Har full respekt för det... Men skulle du inte kunna göra såsom fiapalle föreslår?Prata med en av flygvärdinnorna/flygstewarden strax efter ni klivit ombord (på tu man hand) och hör med henne/honom om det kan vara möjligt att en stund innan maten ska serveras så tas er speciallyxiga mat till cockpit och du ursäktar dig på en given signal från flygvärdinnan o säger till blivande maken att du måste gå på toa. Istället går du in i cockpiten (det gäller att han inte ser att du gör det... ) sedan läser kaptenen upp ett meddelande där X ombeds kontakta cockpit och där möter du honom med frieriet.Blir ändå intimt men lite mer speciellt än att göra det på era platser ombord.Du kan givetvis skippa delen med att de läser upp ngt i högtalarna o bara att flygvärdinnan kommer fram till honom och ber honom följa med för att du behöver hjälp med något eller liknande...OM det nu är så att frieri i cockpiten är ngt som lockar...?Förresten, om du ska fria ombord på planet - se till att vara i god tid vid incheckningen så att ni inte råkar få platser på varsin sida om en mittgång... Vore ju vääääldigt trist o snopet.I vilket fall: lycka till!Är lite sugen själv på att fria ombord på en flygning nu.... Får kanske boka ngt?
    Tack för dina tips, alla förslag uppskattas verkligen!!
    Vi har bestämda platser..jag bokade så man kunde välja plats själv, så vi sitter nästan längst bak på en plats där det bara är 2 stolar bredvid varandra, så vi sitter för oss själva..
    planerar du också ett frieri?
  • ingenjörsbruden

Guuud så spännande!!! :)

Måste säga att jag håller på Utomlands 2008?´s förslag!!! :)

Men det finns ju alltid risk att flygpersonalen har för mkt att göra o inte hinner/orkar ställa upp...så ha inte alltför stora förväntningar på att de går med på det men prova!!!!!!!

Skulle de inte ställa upp (jag hade gjort det om jag varit dem) så kan du ju ha ett kort eller pussel förberett till honom där frågan står!!! :)

Måste bara berätta.....
    beställde hem broshyren från Smycka men adresserade den till min sambo....... *fniss* När han öppnade kuvertet tog han det som en pik ifrån högre makter!! Så det blev ett litet samtal över förlovningsringar till frukost idag!! För jag hade ju "ingen" koll på vad för ringar de har!! *hahha jätteoskyldig*

• Sokkerkakan
    ingenjörsbruden skrev 2008-02-07 08:15:22 följande:
    Guuud så spännande!!! :)Måste säga att jag håller på Utomlands 2008?´s förslag!!! :)Men det finns ju alltid risk att flygpersonalen har för mkt att göra o inte hinner/orkar ställa upp...så ha inte alltför stora förväntningar på att de går med på det men prova!!!!!!! Skulle de inte ställa upp (jag hade gjort det om jag varit dem) så kan du ju ha ett kort eller pussel förberett till honom där frågan står!!! :)Måste bara berätta.....beställde hem broshyren från Smycka men adresserade den till min sambo....... *fniss* När han öppnade kuvertet tog han det som en pik ifrån högre makter!! Så det blev ett litet samtal över förlovningsringar till frukost idag!! För jag hade ju "ingen" koll på vad för ringar de har!! *hahha jätteoskyldig*
    Hehe nej jag vet,de har det säkertjättestressigt och det finns över 500 platser ombord.. vi sitter längst bak och det blir nog lite bökigt om vi ska ta oss fram dit.. vore jättecoolt, men på nåt sätt känns det konstigt att knata in där och sen fråga.. hmm. stå rätt upp och ner där då eller? För jag går nog inte ner på knä iaf! haha

haha vad smart! så han visste inte att du beställt broschyren?
Svar på tråden Hur ska jag fria?