• Sokkerkakan

Hur ska jag fria?

Hjälp mig! Jag funderar på att göra slag i saken och fria till min sambo.

Först var tanken att fria på skottdagen, den traditionella dagen för tjejer att fria. Först var jag inne på massa olika uppdrag, men det blir nog rätt dyrt. Här är några idéer jag haft:

- Hade varit kul att fria under en konsert eller liknande, men det går tyvärr inga bra konserter just då.
    - Göra om hemmet till en romantisk oas med blomblad, picknickfilt i vardagsrummet med levande ljus, "vår musik" spelandes i bakgrunden, äta ngt gott och helt enkelt ställa frågan.
    - Bio var en annan idé jag hade. Tänk vad coolt det skulle vara om de kunde skriva frågan på bioduken innan filmen börjar! Vet dock inte om detta är möjligt..

Men till saken hör att vi ska åka på en treveckors semester i mars, och då hade jag en tanke om att fria på flygplanet på ngt sätt, bara för att det skulle va kul, lite annorlunda liksom. HUR jag skulle göra på flyget vet jag inte riktigt.. funderade på att kanske lägga in en bild på ett tecknat brudpar och skriva in frågan, och lägga bilen i hans bok som han kommer läsa på flyget. Andra förslag välkomnas.

Vad tycker ni? Skottdagen som är lite förutsägbart eller på flyget? Har ni några bättre förslag på hur frieriet skulle kunna tänkas gå till? Kan tilläggas att vi varit tillsammans i 6 år, och träffades på nätet.

Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Hur ska jag fria?
  • Sokkerkakan

Snälla snälla... puff

• Efter 11 år är det min tur

Jag tycker att det med hemmet lät mysigt...jag hade tyckt att det skulle vara så pinsamt om han nu mot all förmodan skulle säga nej och så finns det en massa folk runtomkring....

• MissieA

Varför inte göra det under resan?? Gör något mysigt där och fria, annars lät det hemma jättemysigt

• Juliazzb25

Jag skulle kontakta sf och kolla om det finns möjlighet...Annars så skull jag kontakta resebyrå och fråga om de kan hjälpa på ngt sätt att kontakta flygbolaget och ordna ngt....

För mig det där med hemma låter lite tråkigt..

Sorry...

Lycka till

• Sokkerkakan
    MissieA skrev 2008-01-31 12:51:52 följande:
    Varför inte göra det under resan?? Gör något mysigt där och fria, annars lät det hemma jättemysigt
    Ja, det har jag också funderat på.. men jag skulle gärna sy upp klänning och så på resmålet, så då får det bli i början av semestern. Något förslag vad man kan hitta på där?
  • Sokkerkakan
    Juliazzb25 skrev 2008-01-31 13:02:52 följande:
    Jag skulle kontakta sf och kolla om det finns möjlighet...Annars så skull jag kontakta resebyrå och fråga om de kan hjälpa på ngt sätt att kontakta flygbolaget och ordna ngt....För mig det där med hemma låter lite tråkigt..Sorry...Lycka till
    Tack för tipsen. Det är lugnt, jag bad ju om åsikten och faktum är att jag också tycker det är rätt tråkigt att bara göra det hemma.
  • Juliazzb25

Jag jobbar på resebyrå i uppsala.

Ska ni åka på charter resa eller?

Annars kan du kontakta hotellet där ni ska bo och fixa ngt genom de...

kanske kan de duka jätte jätte fint vid stranden eller vid poolen eller i rumet i hemlighet medan ni tar en promenad...

Det finns många möjligheter...Ingenting är omjligt

• ingenjörsbruden

... Tråkigt att fria hemma?! :( *fniss*
    Har själv tänkt fria hemma.....i soffan där allt började!!! :) *hehehe*

Men don efter person! Min sambo ASKYR verkligen att vara i centrum för uppmärksamhet.... (har planer på ett pyttebröllop)..så att fria på en restaurang blir liksom fel...... fria i badkaret med tända ljus o rosenblad är ju supermysigt o intimt!

Varför inte be kaptenen ställa frågan i högtalaren?! *hehehe*
    Typ -Får jag be om största möjliga tysssssnad....... XX, din sambo/flickvän har en fråga att ställa dig!!

*hahahaha* Min sambo hade sprängt skalan på hur röd man kan bli när man rodnar om jag friat så!!! *fniss* Men det hade varit en kul grej! :)

Lycka till!!

• Sokkerkakan
    ingenjörsbruden skrev 2008-01-31 13:25:39 följande:
    ... Tråkigt att fria hemma?! :( *fniss*Har själv tänkt fria hemma.....i soffan där allt började!!! :) *hehehe* Men don efter person! Min sambo ASKYR verkligen att vara i centrum för uppmärksamhet.... (har planer på ett pyttebröllop)..så att fria på en restaurang blir liksom fel...... fria i badkaret med tända ljus o rosenblad är ju supermysigt o intimt!Varför inte be kaptenen ställa frågan i högtalaren?! *hehehe*Typ -Får jag be om största möjliga tysssssnad....... XX, din sambo/flickvän har en fråga att ställa dig!!*hahahaha* Min sambo hade sprängt skalan på hur röd man kan bli när man rodnar om jag friat så!!! *fniss* Men det hade varit en kul grej! :)Lycka till!!
    hahaha, det va ju en jättebra idé! Fast min sambo hade nog också blivit illröd.. missförstå mig inte, tycker badet lät jättemysigt, men min sambo är inte så mkt för att bada badkar. :) Lycka till!
  • Sokkerkakan
    Juliazzb25 skrev 2008-01-31 13:21:45 följande:
    Jag jobbar på resebyrå i uppsala.Ska ni åka på charter resa eller?Annars kan du kontakta hotellet där ni ska bo och fixa ngt genom de...kanske kan de duka jätte jätte fint vid stranden eller vid poolen eller i rumet i hemlighet medan ni tar en promenad...Det finns många möjligheter...Ingenting är omjligt
    Ok.. ja vi åker på en charterresa till Thailand. Kanske är värt att kolla upp. Men vid charter, är det resebolaget eller hotellet man kontaktar då?

Nu har jag precis mailat flygbolaget för att kolla om man kan göra en specialbeställning av champagne eller festmåltid. För det kan man, men min fråga var om de kan gömma en liten lapp eller så inslagen i chokladen eller liknande.. men sånt kanske de inte gör...
Svar på tråden Hur ska jag fria?