• Sokkerkakan

Hur ska jag fria?

Hjälp mig! Jag funderar på att göra slag i saken och fria till min sambo.

Först var tanken att fria på skottdagen, den traditionella dagen för tjejer att fria. Först var jag inne på massa olika uppdrag, men det blir nog rätt dyrt. Här är några idéer jag haft:

- Hade varit kul att fria under en konsert eller liknande, men det går tyvärr inga bra konserter just då.
    - Göra om hemmet till en romantisk oas med blomblad, picknickfilt i vardagsrummet med levande ljus, "vår musik" spelandes i bakgrunden, äta ngt gott och helt enkelt ställa frågan.
    - Bio var en annan idé jag hade. Tänk vad coolt det skulle vara om de kunde skriva frågan på bioduken innan filmen börjar! Vet dock inte om detta är möjligt..

Men till saken hör att vi ska åka på en treveckors semester i mars, och då hade jag en tanke om att fria på flygplanet på ngt sätt, bara för att det skulle va kul, lite annorlunda liksom. HUR jag skulle göra på flyget vet jag inte riktigt.. funderade på att kanske lägga in en bild på ett tecknat brudpar och skriva in frågan, och lägga bilen i hans bok som han kommer läsa på flyget. Andra förslag välkomnas.

Vad tycker ni? Skottdagen som är lite förutsägbart eller på flyget? Har ni några bättre förslag på hur frieriet skulle kunna tänkas gå till? Kan tilläggas att vi varit tillsammans i 6 år, och träffades på nätet.

Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Hur ska jag fria?
  • Juliazzb25

Det går att ordna.
    Med vilken flygbolag ska ni åka?

genom vilken arragör har ni bokat resa?

• Sokkerkakan
    Juliazzb25 skrev 2008-01-31 13:37:36 följande:
    Det går att ordna. Med vilken flygbolag ska ni åka?genom vilken arragör har ni bokat resa?
    Fritidsresor.
  • Sokkerkakan

Flygbolaget är TUIfly nordic.

• kultis

Vi har bokat en resa med Fritidsresor och när jag läste deras katalog så hittade jag olika "paket" man kunde köpa och njuta av under flyget. och nu pratar jag om mat-paket där lite bubbelvin och tex. god frukost, beroende på flygtidpunkten, var inkluderat.

Värd att kolla!!! Då kan du ju fria redan på planet ist för att vänta tills ni kommer till hotellet.

• ingenjörsbruden

Ooooo!!! Ska själv resa med det flygbolaget i dec.....har kollat upp lite för resan.... :)

Mat ingår ju i charterpriset....för 190kr/person så kan man uppgradera sin mat till en 3-rätters (med lite dricka osså tror jag)!!

Varför inte prata med flygvärdinnorna om de inte kan komma in med maten samt 2 champagneglas med ringar i? :)

• kultis

Titta på deras katalog sid 395. Fast det borde väl finnas på nätet också.

• Zoria

haha det var inte du som precis snackade med relationsrådet på p3? En tjej som satt i exakt samma sitts :D

Jag hade exakt samma tanke med konsert m.m. och det sluta i vardagsrummet och det är nog det bästa jag gjort! Läs min förlovningsida, där berättar jag hur det hela gick till.

Det sluta med att vi kommer gifta oss på festivalen vi träffades på istället :D

• Sokkerkakan
    Zoria skrev 2008-01-31 15:23:50 följande:
    haha det var inte du som precis snackade med relationsrådet på p3? En tjej som satt i exakt samma sitts :DJag hade exakt samma tanke med konsert m.m. och det sluta i vardagsrummet och det är nog det bästa jag gjort! Läs min förlovningsida, där berättar jag hur det hela gick till.Det sluta med att vi kommer gifta oss på festivalen vi träffades på istället :D
    haha, jasså? Nepp det var inte jag. Vad kul och häftigt att ni ska gifta er på festivalen! Vilken festival?

Kultis, ingenjörsbruden och Zoria:
    Jag har nog bestämt mig för flyget nu..faktum är att vi redan är förlovade och har varit det i två år, har varit tillsammans i sex år. Jag vet att många tycker det är konstigt att fria efter att man varit förlovad, men när vi förlovade oss så sa vi inget om bröllop, därför att vi att den dagen vi tänker på giftermål så skulle han fria. (men nu hinner jag före!) Och vi köpte våra ringar i thailand, samma plats dit vi nu ska åka. Därför vore det kul att göra det på planet. Har mailat och ska även ringa imorgon och höra om det finns nån möjlighet att kaptenen kanske ropar ut frågan i högtalaren och dessutom beställa festmåltiden som ni pratar om.

Det är lite roligt också, för en kompis till min sambo friade till sin tjej på stranden och då pikade jag min sambo och sa att han också borde fria på stranden. Då sa ha, mest på skämt, "jag får väl fria till dig på planet, för det har ingen annan gjort." Därför vore det kul att JAG gör det nu på riktigt! Vad tror ni? Blir det för mkt att kaptenen ropar ut det,eller ska bara personalen få säga typ "XX undrar om du vill gifta dig med henne." när de kommer med maten?
  • ingenjörsbruden

Hihihihi!! SÅ kul! Önskar att man kunde vara där när frågan ställs!!! :)

Ska det vá så ska det vá ordentligt!!!
    Hade nog satsat på att kaptenen skulle ropa ut det i högtalarna samtidigt som flygvärdinnan kommer med champagne (med ringarna i kanske)! Eller en ros med en ring runt stjälken (kan vara knepigare att lösa för personalen).

Lycka till o berätta hur det går!!!! :)

Svar på tråden Hur ska jag fria?