• Sokkerkakan

Hur ska jag fria?

Hjälp mig! Jag funderar på att göra slag i saken och fria till min sambo.

Först var tanken att fria på skottdagen, den traditionella dagen för tjejer att fria. Först var jag inne på massa olika uppdrag, men det blir nog rätt dyrt. Här är några idéer jag haft:

- Hade varit kul att fria under en konsert eller liknande, men det går tyvärr inga bra konserter just då.
    - Göra om hemmet till en romantisk oas med blomblad, picknickfilt i vardagsrummet med levande ljus, "vår musik" spelandes i bakgrunden, äta ngt gott och helt enkelt ställa frågan.
    - Bio var en annan idé jag hade. Tänk vad coolt det skulle vara om de kunde skriva frågan på bioduken innan filmen börjar! Vet dock inte om detta är möjligt..

Men till saken hör att vi ska åka på en treveckors semester i mars, och då hade jag en tanke om att fria på flygplanet på ngt sätt, bara för att det skulle va kul, lite annorlunda liksom. HUR jag skulle göra på flyget vet jag inte riktigt.. funderade på att kanske lägga in en bild på ett tecknat brudpar och skriva in frågan, och lägga bilen i hans bok som han kommer läsa på flyget. Andra förslag välkomnas.

Vad tycker ni? Skottdagen som är lite förutsägbart eller på flyget? Har ni några bättre förslag på hur frieriet skulle kunna tänkas gå till? Kan tilläggas att vi varit tillsammans i 6 år, och träffades på nätet.

Snälla hjälp!!

• Svar på tråden Hur ska jag fria?
  • NinnaLilltroll

Wow vad häftigt :) Det blir nog jättelyckat.
    Detta får mitt planerade frieri att verka ynkligt. :)

• Sokkerkakan

hihi skönt att ha er att bolla med, nu blev jag mer peppad! Tack för ert stöd och alla goda råd!

ingenjörsbruden: Låter mysigt med en ros.. men blir isf. bara en provisorisk ring och det verkar inte som att de går med på massa extra grejer. Så jag skippar nog ringen.

Ninnalilltroll: Hehe neejdå, vad du än har planerat så tror jag att det blir preciis lika mysigt. Det är ju inte huur det går till som är själva grejen, men jag har ju ändå tillgång till detta just nu och därför passar ja på. :) Vad har du planerat?

• kultis

vad roligt att du bestämt dig att fria till honom på planet!!! Jag tycker absolut inte det är konstigt att du friar till honom fast ni varit förlovade redan två år.
    Vi har samma sak på gång, jag friar till honom 29.2 på en kryssning. Vi har också varit förlovade sen juli-05 och då var det bara tal om att vara förlovade. Har först efter det velat att vi gifter oss så det blri jag som friar till honom. Han har ju haft sin tid på sig men nu är tiden slut...

Angående om kaptenen ropar nåt skulle jag aldrig vilja själva höra. Är kanske för blyg för det. Men skulle fösöka fixa nån liten present eller annat "eget" på brickan flygvardinnan kommer med.

Du kan väl hålla oss informerade hur det blev sen??? Nyfikna som vi är...

• ingenjörsbruden

Jaaa vi måste absolut få höra hur det gick/blev!!!
    Lovar att berätta själv osså!!!!!

Jag hade tyckt själv att det hade varit ganska coolt med ett "allmänt anrop" till mig, men som sagt sambon hade INTE uppskattat det..... :)

Det är så skönt att höra att det finns så många olika sätt att gå tillväga på!!!

NinnaLilltroll skrev 2008-01-31 21:52:09 följande:
    Wow vad häftigt :) Det blir nog jättelyckat. Detta får mitt planerade frieri att verka ynkligt. :)
    Jag håller med Ninna.... detta klår def det man planerat själv! :) Men det ska ju anpassas efter paret eller hur?! :)
    Jag är ganska nöjd (so far....) med mina planer på middag hemma, rosenblad i sängen o frieri i soffan där allt började!!! :) Men o andra sidan så har vi ev lättare att få "utlopp" för känslorna *hehehehe* än det kanske är på ett plan med mkt folk..... 10 000 meters-klubben?! :)

Fniss!!
  • kultis

ingenjörsbruden skrev 2008-02-01 20:52:21 följande:

Jag håller med Ninna.... detta klår def det man planerat själv! :) Men det ska ju anpassas efter paret eller hur?! :)Jag är ganska nöjd (so far....) med mina planer på middag hemma, rosenblad i sängen o frieri i soffan där allt började!!! :) Men o andra sidan så har vi ev lättare att få "utlopp" för känslorna *hehehehe* än det kanske är på ett plan med mkt folk..... 10 000 meters-klubben?! :)Fniss!!
    Vi får nog vänta tills sonen har somnat då han följer med. Vill inte lämna honom *saknaden är för stor* och att jag ff ammar honom.
  • Sokkerkakan
    kultis skrev 2008-02-01 20:43:33 följande:
    vad roligt att du bestämt dig att fria till honom på planet!!! Jag tycker absolut inte det är konstigt att du friar till honom fast ni varit förlovade redan två år. Vi har samma sak på gång, jag friar till honom 29.2 på en kryssning. Vi har också varit förlovade sen juli-05 och då var det bara tal om att vara förlovade. Har först efter det velat att vi gifter oss så det blri jag som friar till honom. Han har ju haft sin tid på sig men nu är tiden slut...Angående om kaptenen ropar nåt skulle jag aldrig vilja själva höra. Är kanske för blyg för det. Men skulle fösöka fixa nån liten present eller annat "eget" på brickan flygvardinnan kommer med.Du kan väl hålla oss informerade hur det blev sen??? Nyfikna som vi är...
    haha precis som här då, tiden har runnit ut för hans del, nu är det girlpower!
  • Sokkerkakan

Kultis: glömde ju skriva att det låter underbart att du friar på kryssningen..har din sambo lagt märke till att ni åker på skottdagen - då tjejer får fria?

ingenjörsbruden skrev 2008-02-01 20:52:21 följande:
    Jaaa vi måste absolut få höra hur det gick/blev!!!Lovar att berätta själv osså!!!!!Jag hade tyckt själv att det hade varit ganska coolt med ett "allmänt anrop" till mig, men som sagt sambon hade INTE uppskattat det..... :)Det är så skönt att höra att det finns så många olika sätt att gå tillväga på!!!Jag håller med Ninna.... detta klår def det man planerat själv! :) Men det ska ju anpassas efter paret eller hur?! :)Jag är ganska nöjd (so far....) med mina planer på middag hemma, rosenblad i sängen o frieri i soffan där allt började!!! :) Men o andra sidan så har vi ev lättare att få "utlopp" för känslorna *hehehehe* än det kanske är på ett plan med mkt folk..... 10 000 meters-klubben?! :)Fniss!!
    Hehe jag hade nog också tyckt det va kul.. min sambo kommer nog tycka det e pinsamt men se det som ett kul minne efteråt. hoppas jag. men TÄNK vilken mardröm om han sa nej?! hehe, fast det vet jag ju att han inte gör men ändå..
    Är lite kluven angående utropet, det är ett stort plan och på ett sätt blir det lite pinsamt, men det känns ändå mkt roligare..? Haha ja 10 000-metersklubben, flygvärdinnorna kommer väl hålla koll på oss sen! :D
    Din plan låter fantastisk den mé.
  • kultis

Sokkerkakan; han vet om det. Jag har ju "hotat" honom sen vi blev förlovade att han har tid på sig tills skottdagen. Och jag tycker bara det roligt att det blir jag som friar. Och nu får jag garanterat JA!!!! Har redan börjat planera bröllop lite grann. Vad han inte vet är hur kvällen blir den 29:e.

• Sokkerkakan

Haha vad roligt att jag inte är ensam.. har också hotat sambon!
    Han brukar skoja och säger att han ska gömma sig den 29e februari.. därför blir det lite roligt att jag inte friar då utan väntar två veckor till, när han verkligen inte förväntar sig..

men han har pikat med små kommentarer, som när bröllopsmässan va här i stockholm så tyckte han att jag skulle gå på den. haha, planerar han också ett frieri? Vi får väl se vem som hinner först..

kultis: vad har du planerat för kvällen på kryssningen då? hihi vad snopen du skulle bli om din sambo friar dan innan eller ngt. :)

Svar på tråden Hur ska jag fria?