• FruStolpe

Vad lägga i "första grälet låda"?

Hej!
    En av mina närmaste vänner ska gifta sej i augusti. Jag tänkte börja förbereda en första grälet låda till present till dem. Tyckte det verkade som en kul grej. :o) jag hade tänkt köpa en träkista och på den måla brudparets namn och bröllopsdatum...Men sen till problemet. Vad ska jag fylla kistan me? Massor av tips mottages med tacksamhet! :o)

• Svar på tråden Vad lägga i "första grälet låda"?
  • tattar-Emma

Nån tipsade om ät- och drickbart, det kanske inte är så bra eftersom du inte vet när lådan kommer öppnas. Det kan ju ta ett par år eftersom du inte sagt nåt specifikt datum. Bara en tanke.

• FruStolpe

näe, mat lägger vi inte i den. men en vinflaska kommer det antagligen att bli.

• Indil

Nu skulle ni inte ha mat, men jag lämnar mitt förslag ändå ifall någon annan vill ta efter.

Anthon Berg har en choklad som heter Courage med en liten hacka inkluderad. Man kan hacka bort ilskan och sen trösta sig med chokladbitarna.

• FruStolpe

Tusen, tusen tack för alla svar!
    Kommer någon på nåt ännu, så får man gärna ge tips ännu. :o)

• Paeonia

Jag ska nu i helgen göra en första grälet låda åt syrran och hennes nyblivna man som kommer hem från Thailand där de gifte sig.

Det här kommer jag och mina brosor lägga i vad vi vet hitills:

-Formulär där de nu som nygifta får förklara varför de gifte sig med den andre. Bästa egenskaperna alltså.

-Formulär där det bara är att kryssa i vem som startade grälet, vem som har rätt i frågan, Vem ska säga förlåt? Osv

Ex. Vem startade bråket? (syrrans formulär)

Jag
    Han
    Han helt klart
    Han absolut
    Han, vem annars?
    Han, inte jag ivarjefall....
    Han som alltid
    Han, han, han, han , han.....

I hans formulär tvärtom ja, ni fattar säkert

-Några porslinstallrikar från loppis

-En påse chips att hoppa på (internt skämt åt syrran som ja, faktiskt gjort det av ilska en gång)

-Bok, Konsten att var snäll, tror jag den heter

-Hörselproppar

-Två fredsflaggor. (han är faktiskt yrkesmilitär och varit i bla i Afghanistan för fredstyrkan, så denna passar bra)

-2 st presentkort på våran närbutik á 40 kr st. Att köpa tulpanbuketter för när man vill säga förlåt.

-Chokladkaka att trösta sig med.

Kom gärna med fler förslag

De kommer inte ta illa upp det är vi helt säkra på, haha.

• FruStolpe

Oj, ännu mera tips. Tack!

Paeonia
    Jätte bra grejer ni har lagt i er låda. Kommer att ta efter en del där. T-shirts med kul tryck kommer vi också att trycka upp till dem. :o) Som någon tipsade om tidigare.

• Tit

Vad sägs om n bitring- eller är det bara jag som vill bita när jag är rasande?

Piha, det låter härligt att ha det som er, sådana är bara inte jag och min man...

• johansdotter

Oj....
    Hoppas dom inte gör någon till oss.... *fnissar*
    Jag och min m2b kan gräla så stickorna yr!
    Vi är båda temperamentsfulla och har starka åsikter om saker.

Det är också det som gör att vi älskar varandra så passionerat som vi gör.

Personligen skulle jag inte klara av ett "snällt" förhållande där man bara "lallar på", det skulle få mig att formligen klättra på väggarna...

• janedoe

Hahaha... Porslinstallrikar! Suveränt, men än bättre att lägga i okrossbara tallrikar.. ;)

Jag var gravid som ung och bodde hemma hos mina föräldrar. Har aldrig sagt emot eller grälat med dem, men som gravid kan det vara lite svårt att acceptera saker och hålla masken liksom.. ;) Så jag vräkte ur mig något taskigt till min pappa när han stod och plockade in disken.

Såg hur han började koka lite smått, bli röd i ansiktet och kramade en tallrik med sina händer... Så vräker han tallriken i golvet - av nån anledning kan det kanske vara skönt att göra sönder saker i sin ilska? - men tallriken bara studsade. Hans ilskeutbrott fick sig minsann ett fånigt abrupt slut...

• Tit

Johansdotter; ja, vi är ju olika. Kom att tänka på min grekiska väninna, där yr det minsann till titt som tätt, det är ju en kulturfråga. Hemma när jag var liten krossades både ett och flera glas men jag är också glad att ha mött en väldigt fredlig man, vi får kompromissa.

Kanske inte vad tråden skulle handla om, men jag har inget mer att tillägga, tipsen har varit bra!!

Svar på tråden Vad lägga i "första grälet låda"?