Piha skrev 2008-01-30 18:30:55 följande:
Hej TrisenJag tror bara att jag har haft en ofantlig tur när jag träffade min man. Vi lever i harmoni, nästan i symbios. Vi tycker för det mesta lika och om vi inte gör det samtal utan höjda röster, tårar eller sura miner. Jag tor helt enkelt att vi kommuniserar väldigt bra och förstår varandra, även när vi tycker olika, vilket ger ett grälfritt förhå
llande.Vi är inte konflikträdda eller oroliga för att ta upp "obekväma" frågor då vi båda vet att det inte leder till osämja och bråk.Så, enda tipset jag kan ge är att prata med varandra, lär er förstå och ta hänsyn till varandras åsikter, så kommer man långt. Ett väldigt bra sätt att avväpna någon som vill gräla är att säga i vanlig samtalston "Hur menar du nu?" Då måste peronen stanna upp och tänka till och förklara och med lite tur leder det till samtal istället för gräl.Lycka till!
Usch, det där låter som det värsta jag kan tänka mig. Jag har harmoni i min relation men det är samtidigt skönt att få bråka. Om man älskar och accepterar ALLA sidor av ens partner tycker jag det låter som om man inte riktigt känner varandra. Min uppfattning bara alltså.
Min sambo är min bästa vän, och jag kan inte tänka mig livet utan honom. Däremot har han sidor jag verkligen stör mig på, eller åsikter jag inte håller med om, och detsamma gället tvärtom. Det kan vara skönt att bråka, diskutera och utveckla varandra sålänge det inte går till överdrift, vilket det gör om man bråkar/gnabbas ständigt om alltind. Men lika tråkigt är det åt det andra hållet. En relation där man aldrig kan bråka, ständigt håller med varandra, har samma intressen och i princip är samma person eftersom man inte ser något att förbättra hos den andra är det värsta förhållandet jag skulle kunna ha.
När kompisar hamnar i förhållanden där allt är för "perfekt" och problemfritt är det alltid något fel som visar sig tillslut.
Piha: Det här är verkligen ingen attack mot dig, låter som ni har det jättebra, och jag skulle aldrig uttala mig om er raltion eftersom jag varken känner eller har träffat dig och din m2b. Jag bara reflekerar över relationer i allmänhet.