• FruStolpe

Vad lägga i "första grälet låda"?

Hej!
    En av mina närmaste vänner ska gifta sej i augusti. Jag tänkte börja förbereda en första grälet låda till present till dem. Tyckte det verkade som en kul grej. :o) jag hade tänkt köpa en träkista och på den måla brudparets namn och bröllopsdatum...Men sen till problemet. Vad ska jag fylla kistan me? Massor av tips mottages med tacksamhet! :o)

• Svar på tråden Vad lägga i "första grälet låda"?
  • Ickaflicka

rolig idé! kanske porslin som kan kastas, så de slipper ta det fina bröllopspresent-porslinet?

• 20080802

En liten bok med citat om kärlek kanske eller om det finns någon om konsten att säga förlåt...
    Om du har något riktigt bra foto på dem båda tillsammans som du kan kopiera upp i två ex så att de kan ta varsitt.
    En lista med det du tycker är deras bästa egenskaper

...eller har jag missförstått temat?? *flinar* Jag verkar vara mer inne på att hjälpa dem bli sams än att hjälpa dem slåss.

Det kanske är ett par boxningshandskar som ska i??

• FruStolpe

Haha! Ja det var ju en smart idé.

• matildaochniklas

Kanske plåster och öronproppar

• FruStolpe

Alla tips är bra. Både roliga och såna som ska hjälpa dem att bli sams sen igen. :o) läste nånstans att någon satt med ett frågeformulär som de sen skulle svara på frågor som: varför de börjat gräla, vem de tyckte att hade startat grälet. Så ett sånt hade jag också tänkt sätta med i kistan. Jag tar gärna emot tips på frågor till frågeformuläret också.. :o)

• FruStolpe

Alla tips är bra. Både roliga och såna som ska hjälpa dem att bli sams sen igen. :o) läste nånstans att någon satt med ett frågeformulär som de sen skulle svara på frågor som: varför de börjat gräla, vem de tyckte att hade startat grälet. Så ett sånt hade jag också tänkt sätta med i kistan. Jag tar gärna emot tips på frågor till frågeformuläret också.. :o)

• Fejs

En ny tandkrämstub, om de bråkat om vem som inte satt på korken ordentligt sist, då kan de få en varsin
    Ny toalettrulle, om det är någon av dem som inte bytt

• Vilken tur det va

Rolig ide´tycker jag! Man kanske kan göra ett kuponghäfte med tex, en massage, tio kyssar, en middag, fotmassage osv, så får man "använda" en kupong när man har grälat!

• fitforfight

Kanske en uppblåsbar madrass ifall dom inte blir sams igen

• Troll-P

Jag har gett bort en liten låda på ett bröllop. Gillar inte att hålla tal och det är lättare om man har något att prata om. Lådan innehöll:
    Två tärningar som lyser i mörkret och som istället för prickar hade puss, kram, osv. - För när man blir gift så måste man ju hålla sig till en person och då kan det piffa upp sexet.
    En chokladkaka - Om man har ett gräl eller är ledsen och den andra behöver mutas/muntras upp.
    Ett mjukisdjur i form av ett marsvin - internt skämt mellan mig och bruden men jag sa att hon ville ha ett husdjur som hon kunde klappa när mannen var borta.
    En liten bok som de kunde fylla med argument om varför de älskar varandra - bra att ha om man är sur på varandra.
    Och lite annat som jag inte kommer ihåg.

Andra saker kan vara: "Lilla kamasutra-boken", kortlek, konversationskort, bilder på roliga saker man gjort, ätbara trosor, en sammanställning över blomsterspråket (så man kan ge "rätt" blommor efter ett gräl), vinöppnare mm.

Svar på tråden Vad lägga i "första grälet låda"?