• FruStolpe

Vad lägga i "första grälet låda"?

Hej!
    En av mina närmaste vänner ska gifta sej i augusti. Jag tänkte börja förbereda en första grälet låda till present till dem. Tyckte det verkade som en kul grej. :o) jag hade tänkt köpa en träkista och på den måla brudparets namn och bröllopsdatum...Men sen till problemet. Vad ska jag fylla kistan me? Massor av tips mottages med tacksamhet! :o)

• Svar på tråden Vad lägga i "första grälet låda"?
  • FruStolpe

Jätte bra tips jag fått.
    Men mera, mera vill jag ha. :o)

• tattar-Emma

Du kanske kan ha en lek på bröllopet där folk får skriva fina saker om brudparet, typ minnen från tillfällen där de visade vilket fint par de är, eller kanske brudparet själva får skriva saker som den andra givetvis inte får läsa. Sen när du överlämnar lådan så har du lagt i texterna.

Om du frågar brudparet så kan du ju ta det innan själva bröllopet också. Be dem skriva ner fem saker som de älskar hos den andra, eller nåt annat snuttigt. Låtsas att det är till möhippan men egentligen lägger du det i kuvert adresserade till den andra och så i lådan med kuverten.

• Knopan

Finns ju coola tröjor att köpa där det står t ex "Jag hör vad du säger,men jag lyssnar inte". Eller en tröja som jag har: "Warning! From zero to bitch in 2,4 seconds".
    Sen kan man lägga i äpplen,superbra att vränga i marken (utomhus) när man är ilsken. Lägger man i äpplen så får man kanske lägga i en lista/lapp oxå,där det står vad de ska användas till.

• FruStolpe

Tackar för de svar jag fått. Men ännu flera vill jag ha!!

• Indil

Vad roligt! Har aldrig hört talas om någon sån låda. *vill ha*

• krian87

En lista där du har frågat dom låångt innan vad de tycker om den andra. Så de aldrig glömer hur de en dag kände.. =) kärleken är stark, men ibland så kan alla "glömma"=)

20080802 skrev 2008-01-16 11:56:45 följande:
    En liten bok med citat om kärlek kanske eller om det finns någon om konsten att säga förlåt...Om du har något riktigt bra foto på dem båda tillsammans som du kan kopiera upp i två ex så att de kan ta varsitt. En lista med det du tycker är deras bästa egenskaper...eller har jag missförstått temat?? *flinar* Jag verkar vara mer inne på att hjälpa dem bli sams än att hjälpa dem slåss.Det kanske är ett par boxningshandskar som ska i??
  • FruStolpe

Oj vad många tips jag fått. Tusen tack till er alla. Men jag tar gärna emot flera...bröllopet är ju i augusti först. :o)

• Nessan

Två vita flaggor, en åt dem var, att vifta med!

Svar på tråden Vad lägga i "första grälet låda"?