• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Nienna

Anja - Jag har haft en menskopp, men jag kom inte riktigt överens med den, har tänkt försöka igen men det har inte blivit av. Jag tyckte det var svårt att få den att sitta rätt, jag kände oftast av den, sen en morgon när jag skulle ta ut den hade den åkt lite för långt in så jag fick "gräva lite" och det kändes ju inte så kul. Men jag gav nog upp för lätt, har aldrig använt tamponger heller så det var väl därför det kändes konstigt. Ska nog ta och leta fram min menskopp och göra ett nytt försök, jag har en som heter Diva cup.

• Anja 19 juli 2008

Ah diva cup... den kollade jag på den är en mjukare variant av den som heter moon cup om jag fattade rätt. De är brittisk-tillverkade medan min Lunette är finsk haha

Jag läste länge och väl om dem innan jag bestämde mig *asg* Jag tyckte att Lunetten såg ut att ha "mjukare" former så jag tänkte att den säkert är den som har minst risk att "kännas".

En menskopp ska ju sitta lite lägre än en tampong men inte så långt ner att man känner den. Ska bli skitkul att testa (eh hur lät det *asg*)...

Det störigaste var att DAniel igår köpte mig en sån där hel påse m tamponger från apoteket, haha... och mensen är typ slut nu

• Snitte- 5/7-2008

Anja: hmnn det lät ju rätt coolt faktiskt.. speciellt om man kan sova med den!

kikade in på länken verkar ju jätte bra ju, funkar ju med "ring" oxå och jepp det är nuva-ring jag har hahaha roligt när man verkligen inte fattar vad man läser

Vad menas med "Får inte användas under avslagstiden på grund av infektionsrisken" Är det tiden man inte har mens??

Jag brukar också köpa storpack på apoteket är ju görsmart... men inte om detta funkar nudå.. Köper du koppen på apoteket? Lova att återkomma med resultat sen.

Nienna: prova igen du med och återkom med åsikter, tyckte det lät jättefränt..

fortsättning på tema mens nudå... Under era graviditeter ni som varit med om det, hade ni några blödningar då?

Har kanske 5 väninnor som upptäckt seeeent att de är gravida på grund av vanliga mensblödningar under deras graviditeter...

• Pumpkin
    Snitte: Misstänker att de menar tiden efter förlossningen då man har en slags blödning som kallas avslag...
  • Snitte- 5/7-2008

pumpkin: aha... ok då förstår jag

snaaart ska jag få gå hem från jobbet, ska kila och träna innan vi ska på middag hos mina föräldrar

Mina kusiner från stockholm har tackat ja nu också men de ska bo på hotell i Karlstad... hallå, vi har hyrt ett helt vandrarhem för att alla långväga gäster ska kunna sova där... jaja de stannar ju tiill brunchen dagen efter iallfall

Vad gör alla ni andra idag? ni är säkert lediga från jobbet och myser... hehe

• Englali

Hej tjejer!

Anja: Nej jag var hemma i fredags... hade ingen lust alls att gå ut så jag kröp ner i soffan o såg en romantisk komedi istället, perfekt!!

Snitte: Japp... ledig o härligt. Idag har vi världens slappar dag. Inte dumt alls!!

• Anja 19 juli 2008

Snitte

nä jag har aldrig haft minsta lilla pytteblödning under mina graviditeter. Känner ingen annan som haft det heller. Däremot har man ju ofta läst om att det finns de som har det.

Det jag fattat som vanligt är att man ha en mindre brunare blödningen precis första månaden av graviditeten då mensen SKULLA ha kommit, för att halterna av hcg-hormoner ej hunnit stegras så pass mycket ännu. Måste vara helskumt att få reda på att man är en bra bit in i en graviditet utan att ha vetat det.

Men jag fattar inte att man inte någonstans undermedvetet anar det! För det är ju så många andra symptom... man är jättekissenödig hela tiden, brösten sväller massor och blir ömma. Hmm jag har lixom känt det i HELA kroppen redan innan jag vetat om det säkert, med alla tre barnen.

Så skumt... jag hade nog aldrig kunnat vara gravid utan att veta *asg* Men självklart finns de som råkar ut för detta.

jag hade mest blivit nojjig och börjat tänka efter vad jag ätit, om jag druckit alkohol, om jag rökt eller gjort nåt annat olämpligt under den tid som jag inte visste om det! Lite läskigt...

Här är det ingen som osat ännu, trots att flera stycken hört av sig på msn och sagt typ ååååhhhh vilka fina kort osv... skumt va, *asg*

Jag är på jobbet... jobbar till 22 ikväll... usch räknade precis ut att ajg bara får ut typ 5.500 denna månaden. Vi kommer alltså få ta ca 5.000 från bröllopskontot för att klara oss. IGEN.

Detta är INTE kul

• Anja 19 juli 2008

och ja, avslag är ju den blödning man har i några veckor efter förlossning (INTE kul) och då är infektionsrisken så stor i ochmed att livmodern är som ett stort sår där moderkakan suttit. Man blöder ju MYCKET så att säga...

• Anja 19 juli 2008

och jag lovar... tanken att föra upp någonting alls mellan benen då, eh, den tanken FINNS INTE... *asg*

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.