• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Tittar in från jobbet och säger hej

Sajberpillan, vilken härlig bild... Så häftigt det måste vara att se en 3D-bild... det drömde jag om att få göra när jag väntade Ivan. Det var ju rätt nytt då. Fanns ej att få på lasarettet här, men om vi åkt över t danmark hade vi kunnat få 3D-UL för en nätt liten slant. Dock gjorde vi aldrig det!

Supercoolt att kunna se bebisens ansikte så tydligt!

• Englali

Hej hej Anja!
    Jobbat hela påskhelgen lr?

Jag ska med sambons största hjälp, nu försöka få till lite middag till gästerna som kommer ivkäll... hm, de får ta det för vad det är...

• Pumpkin

Åååh vilken härlig dag vi haft! Åkt skoter, solat och grillat korv och mackor. Perfekt väder har vi haft, stekande sol och några minusgrader. Och Ia har åkt kälke efter skotern - och gillat det! Nu är hon normal med andra ord

Anja: Menskopp tycker jag låter lite läskigt, fånig som jag är

sajberpillan: Häftig bild! Förstår att det känns "roligare" nu när man vet vem det är som bor därinne

Englali: Maj är ju jättesnart, då är det bara att tuta och köra Själv nöjer jag mig med Ia ett tag till, hon är världens underbaraste unge! Idag sa jag "Jag älskar dig Ia" och då svarade hon "Jag osså älskar dig". Goaste ungen ju! Snacka om att man smälter

Hepp, nu ska jag ta hand om Ia och sen ta mig en dusch.

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

haha det tyckte jag med... tills jag har kollade in en tråd här på BT där de talar varmt för den och innan jag surfade runt nätet och läste om den. Nu känns det nästan läskigt att tänka på de ohygieniska tampongerna och bindorna *asg*

Så konstigt att man kan ändra sig så. Jag har VERKLIGEN rynkat på näsan åt menskopp och tänkt, UUUURK...

nu känns det bara så gött att kunna slippa ens tänka på mensen och att slippa tänka på att köpa hem tamponger och bindor och att spara MÅNGA tusenlappar på dessa inköp!

Toppen och jag hoppas sååååå att det kommer funka lika bra som alla menskopps-tjejer inne på BT säger att det gör

• Anja 19 juli 2008

Englali... jobbar alla påskdagar utom påskafton som vi firade hos min mamma, jag och mina syskon med respektive och barn Jättekul och mysigt med påskpyssel, äggpickning och påskäggsletande med kartor och hela baletten!

Ivan var så trött att han somnade vid matbordet. Sååå gulligt. Han bara la sig framåt och däckade *asg*

Vi hade det underbart! Hur har er påskhelg varit? Orkade du gå ut sen eller du sket i det

• Filifjonkan2

hej hej jag har bara hört positiva saker om menskoppen men det låter lite läskigt i mina öron men de som testat har varmt rekomenderat men jag är väl lite feg ;)

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!

Pumpkin och Nienna: jag är såååå avis på er som har fått åka skoter! *vill mä!*
    guuuud vad mysigt!!

sajberpillan: shit vad coolt med bilden. Förstår om det blir lättare att stå ut med foglossningar och så nu...

Anja: vad är menskopp? har aldrig hört om det förut?

Nu till veckan köper jag sista paketet nuvaring.. Sen lagom till bröllopet hoppas vi på barn!

Englali: åh shit! tycker synd om dig! Får titt som tätt ryggskott.. det är sååååå hemskt! Brukar ta typ en timme att förflytta sig från liggande till sittande osv... *liiiiider med dig* och hoppas att det går över snart! mitt brukar tyvär hålla i några dagar...

• Anja 19 juli 2008

Snitte

en menskopp är som en "kopp" i medicinskt silikon, du viker ihop den, för in den i "slidan" (vilket jä..la ord) släpper den o roterar den så den fäller ut sig, sedan sitter den där, och all blödning samlas i "koppen" (nederdelen av koppen med en liten tapp på som man drar ut den i sitter ju neråt så att blodet rinner in i koppen lixom). SEdan kan du ha den där upp till 12 timmar (beroende på hur mkt du blöder såklart) och sen tar du ut den, tömmer den i toan, sköljer den o för in den igen

Låter skitäcklgit jag håller med, men jag tror att man vänjer sit typ DIREKT. man behöver ju lixom inte titta!

tycker bara de verkar suveränt för den torkar inte ut slemhinnorna som tamponger gör, läcker inte och man kan ha den länge, inget som luddar av sig o kan ge sjukdomar, man kan sova med den, inget kladd och läckage i sängen som med bindor osv.

och det bästa... det spar miljön OCH det spar jä..ligt mkt pengar!

www.lunette.fi

www.amandasintima.se

• Anja 19 juli 2008

Snitte? Vadå sista paketet nuvaring, fniss... menar du tamponger Jag är nog trög *asg*

• Anja 19 juli 2008

eller är det sån där p-ring... haha jag är såååååå trött... läste ordet helt fel, satt hur länge som helst och klurade på var nu-varing var, inte nuva-ring

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.