• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Englali

God morgon tjejer!

Fy vad jag är deppig idag... jag avskyr måndagar o spec. när man varit sjuk o ska tillbaka till jobbet. Alltid ngn som tittat snett på en då... usch, jag vill hitta på något annat!

20080614: Ja!!! Precis, hon är det. Gillar hennes krona jättemkt.
    Den kronan jag tittade på är från en guldsmedsaffär i Kalmar, Hovjuvelerare Gunnar Svensson. De hade många olika tiaror och kronor att hyra ut.

Vart bor du någon stans då... finns det ingen mässa i närheten??

• Pumpkin

Godmorgon brudar!

Måndagsångest även här, vill verkligen inte vara på jobbet Det är såna här dagar som jag inte kan låta bli att tänka "Ska resten av livet verkligen vara så här?". Suck och pust, pengar behöver man ju, annars hade jag definitivt stannat hemma idag.
    Så, nu blev det ännu jobbigare - från och med den här veckan ska jag tydligen börja svara på kundtjänstsamtalen, vill INTE! Nu kommer jag ha ont i magen resten av den här veckan i alla fall Gråter

• Semesterbruden

Hejsan
    Vi ska gifta oss i sommar och jag är jätte lycklig !
    Grejen är bara att vi har liksom inte kommit fram till ett datum ännu och allt annat praktiskt. Jag skulle gärna vilja komma fram till vilka vi ska bjuda osv så vi hinner planera. Min kille tycker nog att det är långt kvar till sommaren, han förstår inte allt som man måste fixa i god tid... Hur ska jagf få honom att förstå?

• Pumpkin

Hej Semesterbruden!

Ja du, bra fråga. Man tycker att han borde fatta att mindre än ett halvår INTE är lång tid, speciellt inte när man ska ordna med bröllop. Bestäm typ 3 datum och lägg fram för honom och säg att "NU får du bestämma dig, inte SEN". Kanske förstår han då?

• Semesterbruden

Ja, det var ett bra tips !
    Vi har inte riktigt bestämt om vi ska gifta oss på semestern - i smyg (det vill jag helst, slipper alla måsten) eller om vi ska gifta oss hemma med familjen. Sen måste vi även komma fram till hur många/vilka vi ska bjuda.

Hur väljer man det ? Om jag ska bjuda alla mostrar och kusiner osv så är vi uppe i ca 50 pers. sen tillkommer våra vänner oxå. Det blir väldigt dyrt !

• Sommarliv

Så är det här med.. Men lite tur har jag nu.. Det börjar vända sig.
    Jag får vara lite mer på han. o han får vara med om sina idéer också..
    Så han får skoj också..

Semesterbruden skrev 2008-03-03 08:26:17 följande:
    HejsanVi ska gifta oss i sommar och jag är jätte lycklig !Grejen är bara att vi har liksom inte kommit fram till ett datum ännu och allt annat praktiskt. Jag skulle gärna vilja komma fram till vilka vi ska bjuda osv så vi hinner planera. Min kille tycker nog att det är långt kvar till sommaren, han förstår inte allt som man måste fixa i god tid... Hur ska jagf få honom att förstå?
  • Semesterbruden

Fördelen med att göra det i smyg är att när vi kommer hem så kan vi ha en fest för våra vänner och delar av familjerna. Det känns inte som att vi behöver bjuda ALLA då. Det blir lite mer avspännt.
    Men jag är jätte glad att min kille faktriskt är osäker för det känns bra att han faktiskt vill gifta sig "riktigt". Det skulle lätt kunna bli en ganska vanlig dag annars om han inte känner att han vill göra den speciell. Svamlar jag nu eller förstår du vad jag menar ?

• Semesterbruden

Jag kommer nog att få bromsa lite, jag har ju redan så mycket ideer och han måste få en möjlighet att komma med förslag han oxå.

• Sommarliv

Fråga lite hur han kan tänka sig vilja göra saker o ting.

Fästmannen min fick välja färger o att det blir borligt o lokalen. Hmm
    Vad har jag fått välja. hmm jo min ring.

• KKC

God morgon!

Jag som trodde att jag skulle kunna vara inne på BT massor under helgen bara för att jag friat och inte behöver hålla något hemligt längre... Tji fick jag, hann ju knappt meddela er hur frieriet hade gått
    Men nu är jag på jobbet igen så nu har jag tid muhahaha

sommarliv: har era problem löst sig? fick du honom att lyssna och förstå så du kommer iväg till finland?

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.