• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • 20080614

Hej på er! Är det någon som har bilder på lite snygga tårtor jag kan få titta på? Mamma har fått något ryck och tycker vi ska ha fintårta på vårt bröllop som hon vill betala. Vet bara inte riktigt hur jag vill att den ska se ut om det blir så, har inte tittat så mycket på tårtor eftersom jag ändå inte trodde vi skulle ha råd..

• Englali

Hej!

Nu är jag hemma från mässan. Har fått massor av inspiration och information!! Vi har gjort följande idag:

1)Har träffat och pratat med våran fotograf, han var där. Vi kommer nog ta lite bilder från hela dagen. Han ville gärna vara med mig redan hos frisören på morgonen... vi ska diskutera fram ett pris.

2)Pratat med floristen och de lovade ordna dem blommor jag vill ha. Plus att de hade gjort en underbar dukning där som vi nog kommer att använda oss av.

3)Jag har hittat en ring!! Som passar till min förlovningsring... den här ringen kan jag verkligen tänka mig att ha. Så den ska vi titta lite närmare på framöver.

4) Pratat med stället som hyr ut kläder till männen (Bröllopsbutiken) och de kan fixa det vi vill ha till ett prs av 1400... men, eftersom det var mässa och vi skulle gifta oss i år och jag köpt min klänning där så fick vi en rabbatcheck på 20% också. Helt toppen!

5) Dagens största överraskning! Jag ska ha en brudkrona. Hittade en som jag förälskade mig så totalt i... så den ha jag bokat till den 9 augusti. (haha... tror ni jag hinner ändra mig!?!) Jag vill ju vara lite prinsessa för en dag!

6) Träffade en konditor här där vi bor... har inte pratat med henne innan. Har helt räknat bort henne eftersom hon har rykte om sig för att vara så dyr. Hon hade en sååå underbar tårta med sig. Pris på en moussetårta med sugerpaste på helt efter våra önskemål.... 30 kronor per bit. (då är det med ställningen som vi vill ha och allt) Mkt billigare än de andra ställena vi pratat med!

Åh... vilken dag! Så mkt som har klaffat och gåt vår väg. Det känns så skönt! Har sett många fina visningar, fått olika bröllopstidningar och tagit mängder med kort! Jag är så NÖJD. Och A verkade himla nöjd och intresserad hela dagen också...
    Ojdå... de här blev lite långt!

• Bellanote

ha ha ibland förstår man inte hur folk är på Fl var inne på ens sida i galleriet där hon hade massa bilder och så bilder på sin gravid mage och så klart hade hon värsta silikon pattarna och de bilderna la hon ut, en del höll hon för och én del var från när hon badade i badkar. Jag menar man lägger la inte ut såna bilder och sen klagar de på fl om att en sida tar bilder från dem och lägger ut på en annan. Det är la inte undra på när man lägger in såna lättklädda.
    Oj ursäkta var bara tvungen att avreagera mig lite.

• Bellanote

Englali det låter ju toppen att du fått så mycket info och gjort på en dag..

• Englali
    Bellanote skrev 2008-03-02 18:40:41 följande:
    Englali det låter ju toppen att du fått så mycket info och gjort på en dag..
    Visst är det?? Jag känner mig sååå lugn och harmonisk nu.
    Men vad tror ni... brudkrona?? Åh, den var ljuvlig. Jag har varit inne på det lite från början... men sen har jag liksom glömt bort det längs "vägen" när alla andra ideér dykt upp. Men så låg den där idag och jag tyckte jag kunde höra hur den ropade på mig.... "bär mig på ditt bräöllop, bär mig..." *asg*
  • sommarbrud 080802

Englali jag var som dig på bröllopsmässa idag,fick inte så mkt inspiration dock då de inte var en stor utan en liten än,men fint var de..

Hittade min bröllopsring iaf. Har sett den på bild,men inte i verkligheten..när jag såg den kom de ett stort leende och tommy undrade självklart vad jag log åt. Min ring var allt jag kunde säga. Fick testa den och den passade perfekt med min förlovningsring. Jag älskade den.
    Var lite tveksam innan till den,men idag blev de den som jag ville ha!

• Englali

Sommarbrud: Ok, ja den mässan vi var på är ju rättså stor.... mängder med utställare och olika visningar under hela dagen. Plus att massor med hårmodeller gick och minglade bland folket i mäss-salarn med en liten lapp på från vilken salong det var. Toppen, man kunde ta foton fritt på dem och samla massor av tips!

• Bellanote

Englali jag tycker brudkrona är jätte sött men jag vill inte ha det själv. men en del är faktiskt riktigt fina.

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.