• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Filifjonkan2

hmm ja jag funderar på det men man vill ju inte framstå som en sur-f..... men det är ju precis som anettan skrev de som ammar eller inte kan fixa barnvakt de som kommer resande men inta bara för att deras 10 åringar tycker att det är kul att gå på fest.... får väl anlita en clown nu oxå ;) fiskedamm kanske går hem ...... vad tror ni???? *asg*

• Anja 19 juli 2008

filifjonkan

att komma MED barn när det STÅR i inbjudan att barn inte är välkomna på festen det är helt enkelt ohyfsat! Gör det ännu mer klart för folk...

Måhända att deras barn tycker det är skitkul att gå på fest, men DET ÄR ER DAG OCH NI VILL INTE HA BARN DÄR, alltså är barnens festglädje skit samma (förlåt men jag blir riktigt irriterad här).

Om någon gör så mot oss så blir jag RASANDE... (då menar jag inte ifall de först sagt till och frågat, tex om de verkligen ej kan fixa barnvakt, då ÄR det ok! Just för att det är respektfullt. Man frågar, man tar inte saken i egna händer och bestämmer över huvudet på brudparet!). NI bjuder ju för sjutton! Att folk har mage!!

• Anja 19 juli 2008

Englali

fick en helt underbar vision av dig i sånt där stort, lockigt, burrigt hår oc så en krona på verket! Wow, såååå vackert!

Eller du kanske har tänkt dig en helt annan frisyr nu?

• Anja 19 juli 2008

Semesterbruden

välkommen Se till att din pojkvän fattar att ni definitivt inte har god tid på er... ska man boka saker, tex kyrka, lokaler etc så ska man vara ute i god tid!

Att smyga iväg och gifta sig går ju förstås bra Vart hade ni tänkt er isåfall?

• Anja 19 juli 2008

Filifjonkan

jag hade skickat ut som ett nytt litet infoblad där jag skrivit rättelsen t kontonumret, kanske lagt till en extra sak (tänk så det knakar, fniss) så att det låter som att det där med barn bara kommer som en sak i mängden IGEN men var ÖVERTYDLIG.

Skriv, ammande barn är självklart välkomna men era äldre barn får ni lämna hemma denna dag oavsett hur roligt det vore att ha dem med. Det är en vuxenfest!

• KKC

klart du inte är någon sur-f... det är ERT bröllop och vill ni inte ha barn där så vill ni inte, bara att respektera! det är en kväll liksom, är väl inte så svårt att vara utan barnen en kväll??

• Anja 19 juli 2008

Jag erbjöd mina barn att få vara hemma m mig idag! Jag är ju ledig (och pallade inte cykla t dagis om jag ska vara ärlig).

Då säger dom NEEEEJ VI VILL TILL DAAAAGIS... hmmm

jaha, jag kände mig INTE populär kan jag lova

• Anja 19 juli 2008

Helt ärligt kan jag inte fatta att folk VILL ha med sina barn på en fest!

när jag ska på fest, speciellt med alkohol och middag osv då vill jag VÄLDIGT gärna slippa ta hand om barn coh bara få slappna av och ta det lugnt, umgås m andra vuxna, dansa, äta gott, inte rusa runt och jaga ungar, undra var de blev av, torka upp utspilld dryck, bli avbruten 50 ggr under samtal m andra vuxna etc...

vi ska ju för sjutton itne ens ha våra EGNA barn med på FESTEN, även om de faktiskt ska få vara med på middagen (det är ju deras egna föräldrar som gifter sig) men då ska de sitta med sina barnvakter så att VI får ta det lugnt och njuta av dagen!

Vad tänker folk med??

• Filifjonkan2

hmm ja jag vet inte om jag orkar bry mig.... känns bara så ja jag vet inte riktigt jag får vilka som tackar ja och inte.... känns bara lite surt när föräldrarna till vårt gudbarn har fixat barnvakt och DET hade jag inte räknat med eftersom de bor 40 mil bort och de ska då åka upp på lördagen och hem på söndagen.... då fick jag dåligt samvete... så jag sa att de skulle ta medsig sonen... det kommer så många barn ändå så de kan ju vara barnvakt istället då... en gäst pratade om att ställa upp husvagn till de barn som ska komma?? skönta att de planerar iallafall... nä usch vad jag är sarkastisk... bridezilla varning nr ett

åååå någe kul iallafall ska nog åka och titta på lokalen idag..... ska bli jättespännade hoppas bara att de funkar...

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.