• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Snitte- 5/7-2008

Hehe, ja ni det ska inte var lätt här i livet, vi ska renovera så mycket vi kan själva, golv tapetsering osv, men badrum lämnar vi bort, det KAN vi inte göra själva

• Englali

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-29 15:23:19 följande:

Det intressanta är ju att ni väljer att lämna bort renoveringsarbete till hantverkare, fast du har svårt att släppa kontrollen
    Hantverkarna är också våran bestman. Dvs. våra bästa vänner, de har ju ett stort familjeföretag som sysslat med sådant i många år. Så där är jag trygg! För honom kan vi ju verkligen tala om hur vi vill ha det och han förstår. Litat på honom till 110%

Snitte: Nej badrum och sådant kan vi inte heller. Det får bli målning, tapetsering och sådant för vår del... det enklaste.
  • Pumpkin

Ah, ja då är det ju lättare att släppa kontrollen förstås

• Filifjonkan2

hej hej....var och hörde o bukettpriset och buketten som jag vill ha skulle gå på ca 600 kr tyckte det lät dyrt 3-4 kallor lite grönt... styckepriset på kallor ligger på 40-90 kr beroende på storlek och även pm man betalar 90 kr st så tar de ju ändå ca 200 för att binda ... hmm men man blir ju genomskådad när man säger att man ska ha en buket..... de fattar ju vad man ska göra...

nu börjar nya badrummet ta form M har kaklat 3 av 4 väggar ååå det blir så bra jag bara längtar tills jag får iordning i mitt nya lilla badrum (endast 4 kvm) ååå jag köpte en inredningstidning igår och de hade en spa special och då såg jag ett artikel där de gjort källaren till ett hemma spa precis som jag vill men va f-n de hade ju lagt ut över 200 tusen.... bara till att börja spara..... tur att sambon är hantverkare så vi spar ju lite på den summan iallafall

• Filifjonkan2

han tittade väldigt konstigt när jag visade honom tidningen han är mäkta less på att renovera... ;)

• Englali

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-29 15:47:01 följande:

Ah, ja då är det ju lättare att släppa kontrollen förstås
    Precis!

Filifjonkan: Allt med bröllop är ju tyvärr dyrt, så fort man nämner ordet bröllop- framför något så skjuter priset i höjden!
    Vi vill också ha lite hemmaspa aktigt. Det är det jag planerar i mitt huvud just nu, i min källare...
    Vilken tidning var det du köpte? Köpte nämligen också en häromdagen där de hade gjort så i källaren och blev superinspirerad!!

Jag ringde för en offert på en moussetårta idag. Med ställning 35 kr/portion... låter väl ganska rimligt eller??
  • KKC

Englali: JA! köp INNAN ni får barn!!! (ta det från en som vet )

• KKC

han har fortfarande inte hört av sig om några blommor... hoppas att de hänger på dörren när vi kommer hem då...

• Englali

KKC: Tack för tipset... har fått det från rätt många
    Stort lycka till nu ikväll!! Håller alla mina tummar för er!

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.