• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Snitte- 5/7-2008

Nu en wedding fråga... kollar på sidan anja tipsade om... vill så gärna hitta något fint till mina tärnor... något speciellt... ett smycke med ingraverat något på typ... usch vad svårt... vad ska ni ge???

sen Måste jag ha en massa "just married" prylar till resan hahaha

• Anettan73

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-02-29 10:21:11 följande:

Anettan: haha ja det kan ju inte passa alla slöja måååste jag ha i kyrkan iallfall... sen ska jag nog ta bort den.... trooor jag... Ivt... har de någon hemsida? det kommer hem en kille från något företag på onsdag och ska snacka värme med oss... tror deras låg på 100.000 någonting... kanske är vanligt pris alltså...
    Ivt har återförsäljare över allt. Googla på det. Vi kollade runt jätte mycket o alla nissar som vi pratade med sade ivt till oss...
    Kolla på pricerunners råd o rön mm mm
  • Pumpkin
    Snitte: Vet inte vad jag ska ge min tärna. Hår och smink kommer hon att få, men nånting mer vill jag ju köpa.
  • Snitte- 5/7-2008

Anettan: det ska jag göra! Tack!

Pumpkin: nej visst är det svårt...
    hehe mina får står för hår och smink men de får ju klänningarna... men det där lilla extra som man vill ge, ett minne från dagen... det är ju DET som är så svårt...

• Anettan73

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-02-29 10:28:41 följande:

Snitte: Vet inte vad jag ska ge min tärna. Hår och smink kommer hon att få, men nånting mer vill jag ju köpa.
    Jag e med inne på att ge dom något. Sambon säger det samma om bestmenen
  • Pumpkin

Jag är så glad att vi bara har en tärna och en marskalk

• Englali

God morgon tjejer!

Snitte: Tapetsering... ja, det är det minsta! Allt ska ut isf Erat hus lät billigt... men är det hyra på det då också? Det här är ju ett rätt stort hus, 135+135 kvm. Mmm... i like!
    Härligt att svärmor kunde bidra från husförsäljningen till bröllopet, bara att tacka och ta emot!

Anja: Trist med räkningarna ju!

Pumpkin:Vi hoppas också på penagar till resan i present! Vi har ju uttryckligen skrivit om det i ibjudan också så jag hoppas fok respekterar det. Tror iofs inte att det är såå många av våra gäster som "vågar" köpa saker o sånt till oss. De tycker vi har alldeles för kräsen smak

• Pumpkin
    Englali: Vi har också skrivit så i inbjudan och även lagt dit kontonr osv, hoppas att alla respekterar det - utom svärföräldrarna då
  • KKC

oj så långt har jag inte tänkt än, vet inte ens om jag ska ha en tärna... men vår budget är så knapp så hon får nog stå för allt själv om det blir en tärna...

Tack snitte! Jag hoppas ju att det blir ett JA!

vi har luft/luft pump, den är det enda som värmer upp vårt hus och det har räckt hela vintern! Sedan så håller vi på att renovera vardagsrummet nu och ska sätta in en täljstenskamin och då kan man elda i den(har gratis ved, fast det kostar inte så mkt om man köper det heller) och så kan man sätta luftpumpen på fläkt. kaminen och luftpumpen är på nedervåningen så det blåser ju upp värmen på övervåningen...

anettan, jag ska inte heller ha en slöja, har inte provat men känner inte att jag vill ha en... kanske ändrar mig när jag provat

• Anettan73
    KKC skrev 2008-02-29 10:47:49 följande:
    oj så långt har jag inte tänkt än, vet inte ens om jag ska ha en tärna... men vår budget är så knapp så hon får nog stå för allt själv om det blir en tärna...Tack snitte! Jag hoppas ju att det blir ett JA! vi har luft/luft pump, den är det enda som värmer upp vårt hus och det har räckt hela vintern! Sedan så håller vi på att renovera vardagsrummet nu och ska sätta in en täljstenskamin och då kan man elda i den(har gratis ved, fast det kostar inte så mkt om man köper det heller) och så kan man sätta luftpumpen på fläkt. kaminen och luftpumpen är på nedervåningen så det blåser ju upp värmen på övervåningen...anettan, jag ska inte heller ha en slöja, har inte provat men känner inte att jag vill ha en... kanske ändrar mig när jag provat
    Dom satte en slöja på mig och jag sade direkt att dom skulle ta av den meddesamma!!! Dom bara skrattade i butiken samtidigt som dom sade att dom hade aldrig sett en brud stelna till så när dom fått en slöja på. Det var inte alls jag. Min tärna som var med gapskrattade när det hände. Hon visste ju hur jag skulle reagera...
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.