• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

sommarliv

usch då... Varför kan du inte ta med Lillen? Förlåt men jag har nog missat varför?

• KKC

tack anja! mkt bra tips! han kan var väldigt sur och vresig min karl, till och med så att hans mamma pratar med honom om det och att han måste skärpa sig inför caisa!
    han uppfattas ofta som grinig även om han inte är det, jag har ju lärt mig att se skillnad men ibland är det svårare med hans vänner + att han kan vara en besservisser, inte heller en bra combo fast han är MYCKET bättre nu än när vi träffades, har bearbetat honom väl

• Anettan73
    KKC skrev 2008-02-27 10:36:03 följande:
    Tack!anettan: jag kan förstå på ett sätt men ändå inte eftersom jag aldrig gjort så. på ett sått är det väl bättre att han lägger på än att säga massa saker han ångrar så kan han lugna ner sig och så kan vi diskutera vidare sedan. men samtidigt blir jag så himla ledsen över det.jag tycker att vi ska kunna ha en diskution där vi inte pratar i munnen på varandra: först pratar jag och han LYSSNAR sedan tvärt om, annars kommer man ju ingensatns och så har man känsan av att den den andra inte lyssnar eller förstår. sen måste man även kunna komma överens om att man inte är överens och sen lägga ner..
    Absolut. Du har helt rätt.

Hemma kan vi diskutera så utan att höja röster o bråka. Men i telefon... Nä det gå inte helt enkelt. Jo ibland så klart men 3 av 10 nä....

Sen är Tobbe lugnet själv och d gör mig frustrerad.

Ni som e hemma sätt på 3:an handlar om youtube... Visar dom som gjorde _Dirty dancing på youtube... bla...
  • Sommarliv

Oscar är 9 månader.. O utan bil blir det mega jobbigt.. För buss,båt o tåg.. Ha med sig alla saker som man måste o sånt..

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-27 10:41:14 följande:

sommarlivusch då... Varför kan du inte ta med Lillen? Förlåt men jag har nog missat varför?
  • Anja 19 juli 2008

japp samma här... daniel har VERKLIGEN skärpt sig på de år vi levt ihop men ÄNDÅ är han långt ifrån perfekt...

har ibland tänkt att ett sånt där elhalsband skulle vara toppen, så att han fick en kraftig elchock varje gång hans temprament går igång på en olämplig nivå, hehe...

halsbandet kunde känna av puls/adrenalin lixom och så TZZZZZZZZZ, aaaahhhhhhrrrhhhh, så skulle nog luften gå ur honom... hehe Till slut skulle han ju lära sig att kontrollera sig för att slippa chockas eller hur

fundrar allvarligt på detta, hoho...

• Anja 19 juli 2008

Ok jag bara undrade Sommarliv för jag har ju rest ensam, långt med både ett, två och tre barn och jag tycker det är mer än ok. Inte alls så jobbigt som man skulle tro.

Speciellt inte med bara ett barn

Jag åkte tåg i sammanlagt 18 timmar en helg med Ivan när han var runt 11 månader och det gick hur bra som helst!

Bara så du vet, om du ej rest m honom innan och inte VET ifall det är jobbigt eller ej alltså, så ville jag bara peppa dig

Det är riktigt mysigt faktiskt...

Sen är det ju inte JÄTTEmycket man måste ha med. Antar att du bara åker över en helg? Blöjor kan du köpa när du kommer fram. Ta bara med så många som räcker för resan, ta en termos hett vatten och en vattenflaska m kallt vatten och välling i en burk m tratt i (om ditt barn äter välling) så kan du lätt blanda på plats!

Sen ett par ombyten... blir ju inte mer packning än som får plats i en liten ryggsäck till barnet.

Oroa dig inte... Med ett barn reser manhur smidigt som helst Kan väl vara kul för din släkt oxå att få träffa Oscar eller?

• KKC

sommarliv: usch vad trist! hoppas att det löser sig!

• Anja 19 juli 2008

Åh både buss, båt och tåg, men duuu, det skulle han ju troligtvis tycka var jättespännande! Eller?

Hihi försöker göra dig positiv

Hade varit värre om ni skulle vara på samma tåg i MÅNGA timmar tex... då HÄNDER ju inget!

Sen sover de ju en hel del fortf när de är i den åldern! Jag hade paraplysulky med till Ivan, lade ryggstödet bakåt, hängde en filt över suffletten så han var som i en koja, gav honom vällingen och han sov i vagnen ett bra tag både på ditväg och hemväg

• KKC

sommarliv, då förstår jag, jag har bara rest med bil med caisa och då har A varit med så jag har inga erfarenheter... kan inte din kille följa med? varför behöver han bilen? måste väl vara smidigare om du kan ta den så att du kan ta med oscar?

• Anja 19 juli 2008

Hmmm fast ärligt talat, är man själv och KÖR så är det ju rätt jobbigt för blir barnet då jätteledset så kan man ju inget göra, då måste man stanna, ta en paus, hitta på något för att barnet ska få leka av sig, hitta på nåt annat, sträcka benen, ryggen etc, att sitta fast i en bilstol så länge är ju ingen hit...

Då är ju buss, tåg och båt mkt roligare, man kan gå omkring, man kan titta på saker etc så det är ju egentligen mkt mer barnvänligt... (jobbigare för förälderna kanske men roligare och betydlige sjysstare mot barnets rygg )

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.