• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • KKC

tack anja, jo jag vet ju att han kan säga elaka saker så det är nog av den anledningen men har bett honom att iaf säga att "nu orkar jag inte prata, vi får ta det sen" och sen slänga på luren men inte mitt i en mening...
    sen när jag kommer hem så får jag dra ur honom vad han känner och tycker annars är han sur skit länge och jag hatar sådant!

jo Caisa är just 1 år så hon fattar säkert inte men vill absolut inte att detta ska bli en vana för hon fattar ju mer och mer...

känner för att gråta en skvätt men det går ju inte att göra på jobbet juh... gah!

• KKC

fick just ett sms där han förklarade sig, så det är väl ok. kan väl hålla med om att han kanske har rätt om det vi bråkade om men jag blir ju mest ledsen över hans beteende...

• Pumpkin
    KKC: Usch så jobbigt! Men det löser sig när du kommer hem ska du se!
  • Anettan73

KKc- Ja det är respektlöst att släng luen i örat. Jag måste erkänna att jag är av den naturen själv och det är mär jag blir så frustrerad. Nu säger jag hejdå och bara lägger på... Tobbe blir lika ledsen och frustrerad varje gång. Men jag kan inte hjälpa det. JAg blir så arg eller hur jag nu ska förklara det. Fortsätter jag o pratar så kommer det bara grodor ur munnen som jag inte vill säga... Han krävde att jag skulle säga hejdå åtminstone så det gör jag. Och efter att det har hänt så känner jag mig så jävla rutten och får dåligt samvete efter en stund... Ja jag ber om ursäkt men man kan ju inte hålla på så det vet jag... Och ja jag har livit bättre..

• Anja 19 juli 2008

exakt... det blir jättesvårt att bryta en sån sak sen om man "tillåter" det när barnen är små...

Var riktigt hård redan denna gång... skit i om han är sur! Visa att DU ÄR ännu argare, besviknare, och mer ledsen...

Kommer du hem och vill prata, är mjuk, förstående etc så har det på nåt sätt ingen effekt.

Kom hem, var kort, undvikande och fåordig... Visa att han verkligen gjort dig besviken. Låt honom tänka efter och kanske t.om svettas lite. Bete dig på ett sätt som du INTE brukar, så att han vaknar.

Jag är så jä..la förstående och vill prata, så när jag SKRIKER till, sätter stenhårt mot stenhårt, DÅ vaknar Daniel... även om han inte låtsas om det i stunden.

Och ärligt talat när man väl själv får reagera, gorma och skrika för en gångs skull så mår man lite bättre, banne mig

Visa honom att du är besviken på honom på ett rakt och ärligt sätt! och gör väldigt klart för honom att du inte kommer acceptera det fler gånger och att det ITNE är något som Caisa ska se i framtiden, så att hon tror att det är tillåtet för män att behandlar kvinnor så

Det argumentet kör jag på Daniel för det är något som biter. När han är riktigt vidrig/elak mot mig, så som han tyvärr har en tendens att bli i bråk osv där han är trängd, så säger jag till honom att hans beteende mot mig styr hurdan man Alice kommer att välja. Ju mer hon ser att han beter sig så, desto mer kommer hon tro att det är SÅ en man ska vara och dras till män som behandlar kvinnor illa.

Sen frågar jag honom hur kan skulle känna om Alice var med en man som inte respekterade henne, eller att hon inte kände att hon var värd att respekteras pga honom Han blir helt blek!

• Anja 19 juli 2008

KKC

men du ser... han har redan insett att han gjorde fel! Tror inte du behöver bekymra dig om att han gör det fler ggr. Han är ju jättemedveten! Jag hade nog aldrig fått nåt sms *asg*

Inte någon ursäkt heller, så du är på rätt bana Annettan

Jag har ju oxå en VÄLDIGT långsint karl, det går inte riktigt ihop va... tempramentsfull OCH långsint. Fyyyy... BAD combo...

fast ojoj nu är det snart vår det märks på honom... igår kändes som en brytningspunkt... han är på väg att bli sig själv, yyyiiippiiieee...

• Anettan73

Varken jag eller Tobbe är långsinta...

Skönt är det

• KKC

Tack!
    anettan: jag kan förstå på ett sätt men ändå inte eftersom jag aldrig gjort så. på ett sått är det väl bättre att han lägger på än att säga massa saker han ångrar så kan han lugna ner sig och så kan vi diskutera vidare sedan. men samtidigt blir jag så himla ledsen över det.
    jag tycker att vi ska kunna ha en diskution där vi inte pratar i munnen på varandra: först pratar jag och han LYSSNAR sedan tvärt om, annars kommer man ju ingensatns och så har man känsan av att den den andra inte lyssnar eller förstår. sen måste man även kunna komma överens om att man inte är överens och sen lägga ner..

• Pumpkin

Jag ska erkänna att jag också är en sån som slänger på luren om jag blir för uppretad/förbannad/irriterad, men jag säger alltid hejdå först - även om det är mitt i en mening.

• Sommarliv

Här är en till som inte är på samma nivå med fästmannen.. Jag är mega sur på han..
    Men det är om att jag inte kan ta med Lillen till begravningen i finland.
    O om att jag måste vet om vi kan ta bilen eller inte.. Vad för biljeter vi måste boka..
    Så som det ser ut nu så kan jag inte åka på begravningen.. Det är så bläää

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.