• Astriden

ikväll tv4+

IKVÄLL TV4+
    Bröllopsbonanza

I tio avsnitt kommer vi att kunna frossa i allt som hör bröllop till. Bland planering, experter och nervositet följer vi två par i deras jakt på det perfekta bröllopet.

• Svar på tråden ikväll tv4+
  • eveluscious

Vet inte hur hon menade...konstigt att säga som hon gjorde isf. För säg att du bjuder 30pers. Inte ökar då budgeten med 5000:- om du bjuder 5 gäster till?
    Vi ska bjuda ca. 30st och har en budget på 20000:-

fiffinurlig skrev 2008-01-09 20:00:26 följande:
    Ja men menade hon inte allt som allt om du slår ut HELA budgeten på alla gäster?? Vi har ca: 35 gäster och vår budget ligger på ca 35000...För om hon menade kuvertavgift så var det dyyyyyyrt!
  • Miss Blue

Hmm ja det var väl sådär tyckte jag..
    När hon sa att man skulle boka kyrka + lokal 6månader innan skrattade vi gott hemma. Vår kyrka var uppbokad hela juli+augusti redan i november.......
    Sen hade man önskat att de hade valt ett "vanligt" par oxå som inte har en budget på 150.000kr.....ups!
    Och så var det lite kort program.......

• Miss Blue

Såg ni förresten vilket forum en utav brudarna (tror hon hette Carolin, den utländska tjejen) var inne och kollade?? BT SÅKLART!!

• Fejs

Någon som vet om programmet går i repris?

• Aspera

Kuvertpriset beror ju på var man bor och har festen. Dyrare i Stockholm (antar jag) billigare på mindre ort.

Vi ska ha festen på ett hotell och då kommer maten från restaurangen. Måste alltså köpa mat och dricka där...då blir det rätt dyrt eftersom det är vanliga restaurangpriser som gäller... Blir lätt 1000kr per person för mat och dryck då.

• Pumpkin

Det är faktiskt ganska vanligt att man "i snitt" räknar med 1000kr/person om man slår ut alla kostnader.

eveluscious skrev 2008-01-09 23:05:16 följande:
    Vet inte hur hon menade...konstigt att säga som hon gjorde isf. För säg att du bjuder 30pers. Inte ökar då budgeten med 5000:- om du bjuder 5 gäster till? Vi ska bjuda ca. 30st och har en budget på 20000:-
  • Pumpkin

Det är faktiskt ganska vanligt att man "i snitt" räknar med 1000kr/person om man slår ut alla kostnader.

eveluscious skrev 2008-01-09 23:05:16 följande:
    Vet inte hur hon menade...konstigt att säga som hon gjorde isf. För säg att du bjuder 30pers. Inte ökar då budgeten med 5000:- om du bjuder 5 gäster till? Vi ska bjuda ca. 30st och har en budget på 20000:-
  • Pumpkin

Jag tyckte programmet var helt OK, men jag tror att det kommer att bli bättre. Lite tidigt att döma ut det tycker jag

• DetOrdnarSig

Jag tycker programmet i sig kanske var så där, men det bra var att jag och min blivande tittade tillsammans och så diskuterade vi diverse saker under tiden och efter. Inte precis det som programmet handlade om utan vi pratade tårta och bordsplacering etc. Så programmet fick honom nog att fatta att det är på gång och att det är mycket att tänka på.

• Äntligen är det min tur

Jag tycker också att det va sådär. Men det kan bli bättre. Kanske inte såå kul att lyssna på en massa frierier.... Det är ju gjort för länge sen. Jag tror vi alla behöver tips o råd om olika saker.

Håller med om att det hade varit kul att ha lite olika budgetar på de olika paren...

Svar på tråden ikväll tv4+